پیش بینی حرکت شاخص کل تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد

امروز شاخص کل هم وزن ۱.۵ درصد رشد کرد که به معنای رشد مجموع بازار است. شاخص کل پس از چندین روز روند اصلاح امروز رفتار بهتری داشت، برخی از گروه‌ها که چند روزی روند منفی در پیش گرفته بودند امروز به رنگ سبز درآمدند.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، با نگاهی اجمالی به تحولات بازار امروز نشان حاکی از آن است که صف خرید آسیاتک عرضه شد و مجدد به صف رسید. گروه پالایشی با لیدری شپنا مجدد به روند صعودی بازگشت. گروه محصولات غذایی و کشاوری مجدد شاهد ورود پول هوشمند بود و به سمت صف خرید حرکت کردند. فولاد مبارکه اصفهان در این بازار سبزپوش ۱.۱ درصد منفی بود. پالایش ۲.۳ و دارا یکم ۱.۱ درصد رشد کردند.

در بازار امروز شاهد بهبود حجم و ارزش معاملات و خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت بودیم.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد هشت هزار ۵۶۴ واحدی به سطح یک میلیون ۵۶۴ هزار ۴۷۸ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد پنج هزار ۵۶۵ واحدی در سطح ۴۳۶ هزار ۷۹۴ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۲۹۴

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۸۱

شاخص کل فرابورس هم امروز با رشد ۱۶۸ واحدی به سطح ۲۱ هزار ۴۸۸ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۹۸

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۶۳

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۶۲ هزار ۹۶ و ۵۷ هزار ۱۳ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب هشت میلیارد ۴۸۱ و پنج میلیارد ۱۹۸ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند

۲. شپنا

۳. آسیاتک

۴. پالایش

۵. حکشتی

بیشترین حجم معامله

۱. کمند

۲. شپنا

۳. شستا

۴. خودرو

۵. خساپا

بیشترین افزایش قیمت

۱. غبشهر

۲. وتوکا

۳. ونیرو

۴. شفنح

۵. نگین

بیشترین کاهش قیمت

۱. غدام

۲. شوینده

۳. کترام

۴. کفپارس

۵. سدشت

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

پیش بینی حرکت شاخص کل تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد

حمایت: محدوده یک میلیون ۵۵۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۶۰۰ هزار واحد و یک میلیون ۶۵۰ هزار واحد.

پیش بینی: حرکت تا محدوده مقاومتی یک میلیون ۶۰۰ هزار واحد.

مهم ترین‌های بازار

زمان بازگشایی نماد استقلال اعلام شد

علی دولتشاهی، مشاور اقتصادی باشگاه استقلال، درباره آخرین وضعیت سهام این باشگاه در بورس اعلام کرد که این باشگاه، همه کارهای قانونی لازم برای بازگشایی نماد «استقلال» را انجام داده و این روند در انتظار تاییدیه‌های لازم از سوی مسئولان بورسی است.

دولتشاهی درباره زمان بازگشایی نماد «استقلال» نیز اظهار کرد که تصور می‌شود این اتفاق تا یک یا دو روز آینده رخ دهد.

این در حالیست که میثم فدایی، مدیرعامل شرکت فرابورس ایران، نیز در ۲۰ اردیبهشت ماه اعلام کرده بود که فرآیند ثبت افزایش سرمایه باشگاه استقلال به پایان رسیده اما پرسپولیس همچنان درگیر این فرآیند است. وی همچنین گفته بود که فرابورس در تلاش است که بازگشایی این نمادها هم در یک روز باشد.

بورس کالا جایگزینی شفاف برای شبکه فروش خودرو وزارت صمت

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: وزارت صمت به جای دخالت و ایجاد شبکه خود ساخته، اجازه دهد تا خودرو در بورس کالا با چارچوب‌های نظارتی عرضه شود.ظرفیت‌های قانونی لازم برای عرضه خودرو و سایر کالاها در بازار سرمایه و بورس‌های مختلفی چون بورس کالا، بورس انرژی و… پیش‌بینی شده است.

عملکرد قابل توجه آریا در اردیبهشت

در دومین ماه سال مالی پلیمر آریا ساسول توانسته است فروشی برابر ۲,۸۸۹ میلیارد تومان داشته باشد. فروش دو ماهه امسال رشد ۴۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

در ماه جاری مقدار فروش محصولات شرکت ۱۰۵ هزارتن ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد ۹۲ هزارتن بوده است. آریا در این ماه نیز تولید ۹۱ هزارتن اتیلن را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۸۶ هزارتن بوده است تولید دو ماهه امسال رشد چهار درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

نرخ فروش این شرکت در ماه مورد گزارش برابر ۲۷۴,۸۰۶ ریال است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۲۳۹,۵۱۸ ریالی استوار بوده است.

تداوم فروش مناسب فولاژ در اردیبهشت

در دومین ماه سال مالی فولاد آلیاژی ایران توانسته است فروشی برابر ۱,۰۷۹ میلیارد تومان داشته باشد. فروش دو ماهه امسال رشد ۶۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. در ماه جاری فروش مقداری شرکت برابر ۳۶.۵ هزارتن ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد ۳۶.۴ هزارتن بوده است. فولاژ در این ماه نیز تولید ۴۴.۲ هزارتن را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۳۷.۶ هزارتن بوده است تولید دو ماهه امسال رشد هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. نرخ فروش محصول آلیاژی این شرکت در ماه مورد گزارش برابر ۳۳۳,۶۰۱ ریال است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۲۲۱,۲۳۱ ریالی استوار بوده است.

فروش چهار همتی فخوز در اردیبهشت

در دومین ماه سال مالی فولاد خوزستان توانسته است فروشی برابر ۴,۰۰۸ میلیارد تومان داشته باشد. فروش دو ماهه امسال کاهش ۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. در ماه جاری فروش مقداری شرکت برابر ۳۰۹.۴ هزارتن ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد ۳۱۴.۳ هزارتن بوده است. فخوز در این ماه نیز تولید ۳۳۱.۷ هزارتن را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۲۷۷.۷ هزارتن بوده است تولید دو ماهه امسال رشد هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. نرخ فروش این شرکت در ماه مورد گزارش برابر ۱۴۷,۵۲۴ ریال است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۱۳۳,۱۵۵ ریالی استوار بوده است.

مجمع کخاک

شرکت صنایع خاک چینی ایران در مجمع امروز ۲۸۰ تومان سود به ازای هر سهم معادل ۹۵ درصد سود خاص دوره را تقسیم کرد. به گفته مدیرعامل، این شرکت بزرگترین تولیدکننده کائولن در خاورمیانه و تنها تولیدکننده کائولن در کشور است. درآمد شرکت نسب به سال مالی گذشته ۵۵ درصد رشد داشته است. تولید شرکت نسبت به سال قبل رشد پنج درصدی داشته است. تولیدات امسال ۲۳۱ هزار تن بوده که ۸۷ هزار تن آن معادل ۲۲ میلیارد تومان در بورس کالا عرضه شده است.

طرح تولید بلوک و پنل از اول ۹۷ استارت خورد اما به دلیل مشکل تحریم‌ها و بعد هم کرونا خرید ماشین آلات و جابجایی ارز انجام آن به تعویق افتاد. در نهایت با وجود مشکل انتقال ارز ماشین آلات را خریداری و وارد کردند و پروژه استارت خورد. پروژه بلوک هم اکنون در مرحله تولید آزمایشی است و با یک شیفت کاری در حال انجام است. از تیرماه و بعد از گرفتن مجوزهای لازم از وزارت شهرسازی تولید بیشتر خواهد شد. پروژه پنل و ملات خشک نیز از اواخر شهریور ما به بهره برداری خواهد رسید. پیش بینی می‌شود امسال ۲۱۰ میلیارد تومان از محل طرح توسعه به فروش افزوده می‌شود.

مدیرعامل در خصوص بازار مصرف این محصولات پاسخ داد که هدف اولیه از تولید بلوک و پانل پنل فروش در بازار صادراتی به خصوص ترکیه و آذربایجان بوده است. با توجه به نزدیکی مرند به مرز و بالا بودن هزینه حمل و نقل به سایر نقاط کشور، فروش در داخل توجیه اقتصادی ندارد و بازار هدف صادراتی است. تولید جامبوبگ در حد پیشنهاد بوده که مورد استقبال قرار نگرفت. در واقع تولید این محصول در حجم‌های خیلی بالا توجیه اقتصادی دارد در نتیجه تولید آن به صرفه نیست. شرکت ۹ میلیون یورو بدهی ارزی دارد و تا روشن شدن وضعیت برجام برای تسویه آن صبر کرده است. اما با توجه به تغییر نرخ ارز تصمیم بر آن شد که این وام تا سه ماه آینده از محل فروش سهام و منابع داخلی تسویه شود.

سفانو تکرار فروش عالی فروردین در اردیبهشت

در دومین ماه سال مالی سیمان فارس نو توانسته است فروشی برابر ۶۰ میلیارد تومان داشته باشد. فروش دو ماهه امسال رشد ۱۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. در ماه جاری فروش مقداری شرکت برابر ۹۷ هزارتن ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد ۹۴ هزارتن بوده است. سفانو در این ماه نیز تولید ۹۷ هزارتن را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۹۰ هزارتن بوده است تولید دو ماهه امسال رشد ۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. نرخ فروش این شرکت در ماه مورد گزارش برابر ۶,۱۷۵ ریال است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۴,۷۶۵ ریالی استوار بوده است.

فولاد فروش عالی شرکت در اردیبهشت

در دومین ماه سال مالی فولاد مبارکه اصفهان توانسته است فروشی برابر ۱۷,۳۶۱ میلیارد تومان داشته باشد.

در ماه جاری فروش مقداری شرکت برابر ۸۷۷ هزار تن ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد ۶۱۹ هزار تن بوده است. فولاد در این ماه تولید ۷۳۵ هزار تنی را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۶۱۰ هزار تن بوده است. نرخ فروش این شرکت در ماه مورد گزارش برابر ۱۹۷,۹۲۶ ریال است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۱۹,۷۲۲۹ ریالی استوار بوده است.

نقشه بازارپیش بینی حرکت شاخص کل تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد

پیش بینی حرکت شاخص کل تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد

کد خبر 577686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.