خالی کردن حساب‌ بانکی با شگرد پیامک جعلی ثبت‌نام یارانه

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در خصوص ادامه برداشت‌های غیرمجاز با شگرد ارسال پیامک جعلی ثبت‌نام یارانه با استفاده از پیامک حاوی لینک جعلی هشدار داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به تازگی شاهد افزایش پرونده‌های کلاهبرداری با ارسال پیامک‌های جعلی به بهانه ثبت‌نام یارانه معیشتی هستیم که مجرمان اطلاعات شخصی و بانکی شهروندان را دریافت و از این طریق موجودی حساب آنها را برداشت می‌کنند.

وی افزود: غیر از سامانه رسمی و مورد تأیید سازمان‌های مربوط به هدفمندسازی یارانه‌ها سایر لینک‌های متفرقه یا تماس‌ها و پیامک‌ها قابل اعتماد نیستند و این پیام‌ها از طریق سرشماره‌های ناشناس ارسال می‌شود.

سرهنگ مرتضوی افزود: متأسفانه برخی از شهروندان در هنگام ورود به سامانه‌ها به نشانی سایت توجه نکرده و با جست‌وجو از طریق موتورهای جست‌وجو و یا رفتن به لینک‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی معرفی شدند در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

وی به شهروندان توصیه کرد: به هیچ وجه جهت اعتراض یا ثبت‌نام یارانه معیشتی نیاز به واریز وجه نیست، بنابراین به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف جداً خودداری کنید.

رئیس پلیس فتای اصفهان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

کد خبر 577662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.