عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۴ خرداد

در این بسته خبری در مورد اپل برنامه WWDC 2022 را به اشتراک گذاشت، LG از سه مانیتور گیمینگ جدید سری UltraGear با نرخ بروزرسانی تا ۲۶۰ هرتز رونمایی کرد و شیائومی 12S دوربینی با برند لایکا را به همراه خواهد داشت، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

به‌روزرسانی‌های جدید برای ویندوز ۱۱ در راه است

مایکروسافت برای جذب کاربران بیش‌تر به روز رسانی‌هایی را برای ویندوز ۱۱ تهیه کرده است.

با هدف ایجاد تجربیات بهتر، غول فناوری مایکروسافت اعلام کرده است که به‌روزرسانی‌های جدید ویندوز ۱۱ و فروشگاه مایکروسافت را برای توسعه دهندگان به اشتراک می‌گذارد.

به‌روزرسانی‌های جدید شامل ابزارهای برنامه‌سازی است که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد کدهای موجود خود را دریافت و آن را در ویندوز اجرا کنند. این به روز رسانی راه جدیدی برای دستیابی به مشتریان و جذب آن‌ها از طریق فروشگاه مایکروسافت است. مدیر ارشد مایکروسافت در یک پست وبلاگی گفت "هدف ما از پلتفرم باز ویندوز این است که ساختن و اجرای برنامه‌های خود را در ویندوز آسان کنیم"

ویجت‌ها در ویندوز ۱۱ نمای تازه، قابل مشاهده و مفیدی از محتوای برنامه را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. از اواخر سال جاری، کاربران می‌توانند شروع به ساخت ابزارک‌ها به عنوان تجربه‌های همراه برای برنامه‌های Win32 و PWA در ویندوز ۱۱ کنند که توسط پلتفرم Adaptive Cards پشتیبانی می‌شود.

اپل برنامه WWDC 2022 را به اشتراک گذاشت

اپل دیروز برنامه خود را برای کنفرانس WWDC امسال در وب‌سایت خود منتشر کرد. این غول فن‌آوری علاوه بر تعیین تاریخ و ساعت سخنرانی اصلی، برنامه‌های بعدی این رویداد را در هفته WWDC تبیین کرد.

اپل دیروز تأیید کرد که رویداد اصلی کنفرانس توسعه دهندگان امسال در ساعت ۱۰ صبح ۶ ژوئن به وقت محلی و ساعت ۲۱:۳۰ روز ۱۶ خرداد به وقت ایران آغاز خواهد شد. سخنرانی اصلی یک رویداد آنلاین خواهد بود، اگرچه تعدادی از توسعه دهندگان برای تماشای رویداد به پردیس اپل پارک دعوت شده‌اند.

اپل علاوه بر تأیید تاریخ و زمان سخنرانی، برنامه کامل WWDC 2022 را به اشتراک گذاشته است. پس از سخنرانی اصلی، «Platforms State of The Union» برای توسعه دهندگان در ساعت ۱۳ به وقت محلی برگزار می‌شود.

اعطای جوایز طراحی اپل در همان تاریخ ۶ ژوئن ساعت ۱۷ دنبال خواهد شد. همچنین از ۷ ژوئن (۱۷ خرداد)، اپل ویدئوهای جلسه را در مورد همه ویژگی‌های جدید سیستم عامل‌های tvOS 16، watchOS 9، iOS 16، iPadOS 16، macOS 13 ارائه خواهد کرد.

سامسونگ احتمالاً تراشه اگزینوس را در گلکسی S23 و گلکسی S24 کنار خواهد گذاشت

سامسونگ برای رقابت بیشتر با کوالکام و اپل تحت فشار است و در نظر دارد پس از وقفه‌ای کوتاه با دست پر بازگردد.

طبق گزارش‌های منتشرشده کره‌ای‌ها برای رقابت با اپل، در تلاش‌اند تا تراشه‌ای اختصاصی را برای سری گلکسی و در سال ۲۰۲۵ آماده کنند. در این گزارش آمده است که سامسونگ بیش از هزار نفر را برای توسعه چیپ جدید مأمور کرده است!

در سال آینده و ۲۰۲۴ خبری از تراشه اگزینوس برای سری گوشی‌های گلکسی نخواهد بود. بنابراین پرچم‌داران سری گلکسی S تنها در یک نسخه معرفی خواهند شد.

برای اولین بار سامسونگ الکترونیکس پرچم‌دار سال بعدی خود را بدون نسخه اگزینوس معرفی خواهد کرد! این روند برای سال ۲۰۲۴ نیز پابرجا خواهد بود.

این تصمیم توسط مقامات بالارده سامسونگ و با دید بلندمدت گرفته شده است. کره‌ای‌ها با پذیرفتن این ریسک می‌توانند آینده‌ای بهتر را برای تراشه‌های اختصاصی خود ترسیم کنند.

LG از سه مانیتور گیمینگ جدید سری UltraGear با نرخ بروزرسانی تا ۲۶۰ هرتز رونمایی کرد

LG امروز از ترکیب جدید مانیتورهای گیمینگ سری UltraGear خود رونمایی کرده است. این سه مانیتور جدید از طراحی تازه و انبوهی از قابلیت‌های مخصوص بازی برخوردار هستند.

LG امروز از مانیتورهای جدید سری UltraGear خود در مدل‌های 32GQ950 ،32GQ850 و 48GQ900 با طراحی جدید و امکانات گیمینگ و ارتباطی پیشرفته رونمایی کرده است.

مدل پرچم‌دار این سری یعنی 32GQ950 به یک نمایشگر Nano IPS مجهز شده که قار است تصاویر را با رنگ واقع‌گرایانه و رزولوشن 4K به نمایش بگذارد. مدل 32GQ850 نیز به پنل Nano IPS با رزولوشن QHD مجهز شده و از نرخ بروزرسانی ۲۴۰ هرتزی پشتیبانی می‌نماید. این نرخ را با اورکلاک می‌توان تا ۲۶۰ هرتز نیز ارتقا داد.

شیائومی 12S دوربینی با برند لایکا را به همراه خواهد داشت

به تازگی شاهد لو رفتن عکسی از گوشی شیائومی 12S هستیم که در آن، برندینگ لایکا در کنار دوربین این محصول به چشم می‌خورد.

دو شرکت شیائومی و لایکا، به تازگی همکاری خود را اعلام کرده‌اند و نخستین محصول حاصل این همکاری، قرار است تا در ماه جولای معرفی شود. اکنون نیز شاهد افشای عکس جدیدی از این گوشی یا همان شیائومی ۱۲S هستیم که در پشت آن، برندینگ شناخته شده شرکت لایکا در کنار دوربین به چشم می‌خورد.

انتظارها بر این بوده که شرکت شیائومی، در آینده نزدیک گوشی‌های 12S و 12S پرو را روانه بازار کند. این گوشی‌ها در ماه گذشته نیز در دیتابیس IMEI دیده شده بودند.

با استناد به گمانه زنی‌ها، گوشی شیائومی 12S که شماره مدل 2206123SC را دارد؛ جدیدترین چیپست کوالکام یا همان اسنپدراگون هشت پلاس نسل اول را به همراه خواهد داشت. ماژول دوربین این گوشی، شباهت بسیار زیادی به آنچه در شیائومی ۱۲ شاهد آن بودیم دارد؛ اما انتظار آن می‌رود که همکاری با لایکا، در سخت افزار و نرم افزار این دوربین‌ها تغییراتی حاصل کرده باشد.

قابلیت‌های جدید سرویس OpenAI آژور مایکروسافت؛ تبدیل گفتار به کد برنامه‌نویسی، خلاصه‌برداری و تولید متن

در جریان رویداد بیلد ۲۰۲۲، مایکروسافت ویژگی‌های جدید سرویس Azure Open AI شامل تبدیل گفتار به کد برنامه‌نویسی، خلاصه‌برداری و تولید متن را معرفی کرد.

اواخر سال گذشته، مایکروسافت از راه‌اندازی سرویس Azure OpenAI به‌عنوان یک محصول کاملاً مدیریت‌شده و متمرکز بر سازمان‌ها خبر داد که به‌گونه‌ای طراحی شده تا دسترسی کسب‌وکارها به آزمایشگاه هوش مصنوعی OpenAI را با امکان کنترل بیشتر فراهم کند. در ابتدا این سرویس فقط ازطریق دریافت دعوتنامه به‌عنوان بخشی از سرویس‌های Azure Cognitive دردسترس قرار داشت و امکان به‌کارگیری اپلیکیشن‌هایی نظیر ترجمه و تکمیل‌کننده‌ی خودکار متن با استفاده از API سرویس OpenAI در پلتفرم آژور را فراهم می‌کرد.

حالا، هم‌زمان با رویداد بیلد ۲۰۲۲ مایکروسافت و تجدید نیروی اوپن‌ای‌آی با انواع نوآوری‌ها، مایکروسافت خبر از توسعه‌ی بیشتر سرویس اوپن‌ای‌آی آژور می‌دهد. این سرویس هنوز در حالت پیش‌نمایش دسترسی محدود به‌سر می‌برد و بدین ترتیب مصرف‌کنندگانی که قصد استفاده از آن را دارند باید برای دسترسی به آن مبلغی پرداخت کنند. پیش از این کاربران برای بهره‌مندی از سرویس اوپن‌ای‌آی فقط باید از کاربرانی که دسترسی داشتند، دعوتنامه دریافت می‌کردند.

کد خبر 577653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.