بیان مفاهیم قرآنی در قالب ۲۵ رشته هنری

مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیان مفاهیم لطیف و ظریف قرآنی در قالب ۲۵ رشته هنری را در دستور کار این دفتر وزارتی قرار داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حامد منیری در آیین نخستین جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت در کرمان، اظهار کرد: هنر و هنرمندان ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها خوبی برای ترویج معارف قرآنی دارند.

به گفته وی، بکارگیری و بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها در کنار ظرافت‌های هنری در موضوع قرآن و عترت زمینه ساز ترقی و تعالی ترویج آموزه‌های دینی به شکلی بهتر و فراگیر تر خواهد بود.

این مسئول معرفی هنرمندانه و خلاقانه آیات و نکات قرآنی را ارزشمند و موثر دانست و تاکید کرد: اگر هر هنرمند و فعال قرآنی که دستی در هنر دارد به این موضوع ورود کند، برکات و نتایج آن در جامعه بهتر و بیشتر نمود خواهد داشت.

منیری با بیان اینکه جشنواره آواها و نواهای سردار مقاومت از لحاظ سطح داوری و آثار ارسال شده قابل قبول بود، افزود: انتظار داریم قبل، حین و بعد از برگزاری جشنواره برخی نکته‌ها و شاخصه‌ها رعایت شوند.

مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت وزارت ارشاد، تصریح کرد: هیئت داوران و دبیر تخصصی آن قبل از برپایی جشنواره باید منظور و هدف خود را از جشنواره و شاخصه‌های اصلی آنکه کشف افراد نخبه و با استعداد است در قالب یک برنامه هدفمند مشخص کنند تا در آثار این شاخص رعایت شود.

وی خاطر نشان کرد: یک‌هزار و ۱۲۳ اثر از ۲۳ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره رسیده که در نهایت ۱۱ اثر برتر ارسالی از این بین برگزیده شد.

منیری تصریح کرد: تواشیح، سرود، اکاپلا، مقالات، آهنگسازی محلی و نواحی و همچنین آوازهای چند زبانه بخش‌هایی بودند که به دبیر خانه اثر ارائه و ارسال کردند.

گفتنی است؛ جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت در بخش‌های سرود، تواشیح و آوازهای چندزبانه، تک‌خوانی، آهنگسازی، مقالات و نوشته‌های موسیقی حماسی و مقاومت برگزار و توسط استادان حوزه آوا و نواها داوری شد.

کد خبر 577645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.