روایت «فتح بزرگ» در گلستان شهدا با اجرای «سلام فرمانده»

همزمان با سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر، مراسم بزرگداشت این روز با حضور پرشور شهروندان اصفهانی در گلستان شهدای این شهر، برگزار شد.

به گزارش ایمنا، مراسم گرامیداشت سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، مجموعه فرهنگی گلستان شهدا و بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان عصر سه‌شنبه _سوم خردادماه_ در قطعه شهدای عملیات بیت‌المقدس برگزار شد.

حضور دانش‌آموزان اصفهانی به همراه خانواده‌هایشان در این مراسم قابل توجه بود. در بخشی از این مراسم، گروه سرود دبستان دارالقرآن، سرود «سلام فرمانده» را اجرا کردند که با هم‌خوانی جمعیت حاضر همراه شد.

در ادامه این مراسم، اصغر حبیبی، از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و از فاتحان خرمشهر، جانباز و آزاده سرافراز به روایت‌گری درباره عملیات بیت‌المقدس پرداخت.

وی با بیان اینکه داستان خرمشهر شامل دو بخش است، اظهار کرد: درباره خرمشهر باید نکاتی پیرامون اشغال و فتح آن تصریح کرد. نکاتی که سراسر عبرت است و امروز به آن نیاز داریم.

این رزمنده دفاع مقدس افزود: سوم خرداد، صرفاً یک مناسبت نیست، بلکه در این روز و در مکانی که ما امروز جمع شده‌ایم شهدا حاضر و ناظر هستند.

وی با بیان اینکه صدام با حمایت استکبار جهانی، پول و مهمات و نیروهای کشورهای جنایتکار به ایران اسلامی حمله کرد، گفت: این مستکبران امروز هم بانیان جنگ در دنیا و آتش‌افروز هستند.

وی با بیان اینکه صدام رؤیای فتح سه روزه خوزستان را در سر داشت، ادامه داد: دیکتاتور عراق در ابتدای جنگ گفت امروز در قصرشیرین قهوه می‌نوشیم و هفته آینده در تهران هستیم. آن‌ها حتی اسامی فارسی شهرهای ما را عوض کرده بودند.

این جانباز و آزاده دفاع مقدس، تصریح کرد: ما در مقابل حمله صدام دو کار می‌توانستیم انجام دهیم، یا به روش قبل از بهمن ۵۷ عمل کنیم و کشور را رها می‌کردیم تا خاک ما به دست دشمن برسد، یا اینکه می‌ایستادیم و مقاومت می‌کردیم.

حبیبی با اشاره به اینکه مدافعان بسیاری در شهرهای خوزستان جلوی دشمن ایستادند، گفت: در خرمشهر، هویزه، سوسنگرد و دیگر شهرها، جوانان و نوجوان، زنان و مردان زیادی ایستادگی کردند. شهید بهنام محمدی و حسین فهمیده از آن جمله هستند.

وی تأکید کرد: جوانان جان می‌دادند تا حرف امام خمینی (ره) زمین نماند. امام (ره) فرمان داد که حصر آبادان شکسته شود، بنابراین عملیات انجام شد. امام (ره) فرمان داد که خرمشهر آزاد شود، هیچ‌یک از رزمندگان چون و چرا نیاوردند و به فرمان ولی خود عمل کردند.

وی اظهار کرد: بسیاری از این رزمندگان امام خمینی (ره) را تا آن زمان ندیده بودند، بلکه آن‌ها اقتدا به سیدالشهدا کردند و تکلیف خود را عمل به فرمان نایب امام زمان (عج) می‌دانستند.

این جانباز جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: دشمن نیمی از خرمشهر را در بخش شمالی آن تصرف کرد، در کوچه و پس‌کوچه‌ها وارد شدند و به دنبال تصرف کامل شهر بودند. شهید محمد جهان‌آرا، فرمانده سپاه خرمشهر رزمنده‌ها را نشاند و صحبتی کرد که در تاریخ ماندگار شد.

وی تصریح کرد: جهان‌آرا از نیروی کمکی، توپ و تانک صحبت نکرد. او گفت: «بسم‌الله الرحمن‌الرحیم. نترسید، نگران نباشد. اگر شهر سقوط کرد دوباره پس می‌گیریم، مواظب باشید ایمانتان سقوط نکند.»

حبیبی گفت: این سه جمله کلیدی، عین آیه قرآن است، آنجا که خدا می‌فرماید نترسید و نگران نباشید، شما برترید اگر ایمان داشته باشید.

این آزاده سرافراز ادامه داد: رزمندگان در این عملیات هر روز صبح با زیارت عاشورا تجدید ایمان می‌کردند و به "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" اعتقاد داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در خرمشهر کاری مافوق طبیعت انجام شد، همان‌طور که امام راحل (ره) نیز فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد.» این عملیات با رمز یا علی‌بن ابیطالب (ع) آغاز شد و رزمندگان اسلام ۲۰ شبانه‌روز مداوم جنگیدند تا به نصرت رسیدند.

کد خبر 577605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.