شیوه‌های هدف‌گذاری برنامه‌های فرهنگی تقسیم‌بندی می‌شود

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: شیوه‌های هدف‌گذاری برنامه‌های فرهنگی در شرایط موجود به دو دسته خطی و درهم تقسیم می‌شود، لذا اگر بتوانیم تحولی در حوزه شناختی فرد ایجاد کنیم، تحولی در حوزه عاطفی فرد و اراده اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین باغ‌گلی با اشاره به تعدد و تنوع اهداف چالش‌های اساسی برنامه‌ریزی فرهنگی شهرداران کلان‌شهرهای ایران، اظهار کرد: اگر کنترل‌گری در ساختار باشد، با تصدی‌گری ایدئولوژیک مواجه خواهیم شد و تمام زیرساخت‌ها را در اختیار خودمان می‌گیریم و هدف‌گذاری به دست ما انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بهترین وضعیت زمانی است که سازمان‌ها به فرهنگ توجه و برای ساختار خود تلاش می‌کنند، ادامه داد: ما باید به سمت کنترل‌گری ساختارها حرکت کنیم تا تفاوت جدی ایجاد کنیم. از جمله چالش‌های اساسی در برنامه‌ریزی فرهنگی می‌توان به تعدد و تنوع اهداف اشاره کرد، زیرا امروز یکی از مهمترین مسائل ما انتخاب هدف است.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: کلیشه‌ای و تکراری بودن قالب‌ها و نبود توجه به نیازها و سلایق مخاطبان از مسائل مورد توجه است، نبود تجربه‌نگاری مطلوب از دیگر مشکلات ما است زیرا در این صورت نمی‌توانیم از تجربه مدیران سابق استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شیوه‌های هدف‌گذاری برنامه‌های فرهنگی در شرایط موجود به دو دسته خطی و درهم تقسیم می‌شود، اگر بتوانیم تحولی در حوزه شناختی فرد ایجاد کنیم، تحولی در حوزه عاطفی فرد و اراده اتفاق خواهد افتاد و فرد اقدام به عمل می‌کند.

باغ‌گلی در خصوص اقدامات حوزه تحکیم خانواده، گفت: یکی از اقدامات ما در حوزه تحکیم خانواده، باشگاه اجتماعی همسران مشهدی است که زوج‌ها می‌توانند برای حل مشکلات خود به این مکان مراجعه کنند.

کد خبر 577599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.