گردوغبار در اصفهان ماندگار است/بهبود موقت کیفیت هوا تا روز جمعه

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اوج‌گیری گردوغبار از روز گذشته تا امروز، گفت: تا روز جمعه پدیده گردوغبار روبه‌بهبود خواهد بود اما این وضعیت در استان اصفهان تا اوایل هفته آینده ماندگار است.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده استقرار جوی نسبتاً پایدار در امروز و فردا روی استان اصفهان است و آسمان در بیشتر مناطق صاف تا کمی ابری، همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی خیزش گردوخاک همراه با وزش باد نسبتاً شدید در استان را منجربه کاهش دید و کیفیت هوا دانست و افزود: این شرایط در مناطق شمالی، شرقی و تا اندازه‌ای مرکزی قابل توجه خواهد بود و دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان دمای هوای اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز را ۳۲ درجه اعلام کرد و گفت: کمینه دمای صبح فردا به ۱۶ درجه بالای صفر می‌رسد، خوروبیابانک با دمای ۳۷ درجه گرم‌ترین و بویین‌میاندشت با دو درجه بالای صفر خنک‌ترین نقطه استان است.

وی با اشاره به اوج‌گیری گردوغبار از روز گذشته تا امروز، تاکید کرد: در روز جمعه پدیده گردوغبار روبه بهبود می‌رود اما به دلیل وزش باد، این وضعیت در استان اصفهان همچنان ماندگار است و از روز جمعه بعدازظهر به دلیل تشدید وزش باد، شاهد بازگشت گردوغبار از اواخر وقت جمعه و روز شنبه خواهیم بود.

کد خبر 577598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.