بهره‌گیری از اشتراکات با رویکرد توسعه‌محور

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران گفت: برای پرهیز از رشد تک‌بعدی و حرکت به سمت توسعه، باید مشترکات را به جهت هم‌افزایی و با رویکرد توسعه‌محور سرلوحه امور قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی نجفی امروز _چهارشنبه، چهارم خردادماه_ در سی‌وهشتمین نشست معاونان محیط زیست و خدمات شهری کلان‌شهرهای ایران با بیان اینکه در شهرهای کشورمان مشکلات و دغدغه‌های مدیریت شهری از یک جنس است، اظهار کرد: مشکلات و نیازها فصل مشترک همه ما است و همین عامل می‌تواند کمک کند تا با همفکری و همکاری راهکارهای مناسبی برای رفع آن بیندیشیم.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون‌های مجمع کلان‌شهرها باید بر اساس ظرفیت‌های خود و با به‌کارگیری ارتباطات گوناگون سازمانی و هم‌افزایی در استفاده از امکانات در یک راستا حرکت کنند چرا که حرکات پراکنده یا موازی‌کاری باعث می‌شود برآیند عملکردها خنثی شود.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران با اشاره به لزوم پرهیز از رقابت‌های ناسالم، افزود: اگرچه گاهی رقابت لازم است، اما اگر فضای رقابتی سالم نباشد و هرکسی بخواهد با خودداری از انتقال دانش و تجربه، به تنهایی در رأس و رتبه برتر قرار بگیرد، در سطح کشور به نتیجه خوبی نخواهیم رسید.

وی با تأکید بر توسعه متوازن، اضافه کرد: لازمه رشد، برخورداری از توازن است در حالی که گاهی در زمینه رشد رقابت منفی داریم و به سوی اختفای تجارب و اندوخته‌ها پیش می‌رویم که من از منتقدان این موضوع هستم.

نجفی خاطرنشان کرد: برای پرهیز از رشد تک‌بعدی و حرکت به سمت توسعه، باید مشترکات را به جهت هم‌افزایی و با رویکرد توسعه‌محور سرلوحه امور قرار دهیم.

وی با ارائه پیشنهاد برگزاری جشنواره انتخاب بهترین عملکرد یا بهترین فعالیت، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت موجود و همراهی اعضای مجمع برای به اشتراک‌گذاری تجارب موفق، می‌توان بهترین عملکرد را ارائه داد و با برگزاری این جشنواره و تعیین جایزه برای آن، به ایجاد فضای رقابتی مثبت در زمینه ارائه بهترین عملکرد کمک کرد.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران با تأکید بر موضوع‌محوری در نشست‌ها و جلسات، خاطرنشان کرد: در مسیر نشست‌های مجمع باید به رویکردی برسیم که جلسه برای جلسه نداشته باشیم، بلکه هدف جلسات تعیین شده باشد و کمیته‌ها فعال شود و به طور منظم خوراک نشست‌ها را آماده کنند تا در سیاست‌گذاری نشست‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با اشاره به لزوم مستندسازی خروجی نشست‌ها، پیشنهاد داد: سامانه‌ای ایجاد شود که مصوبات و موضوعات جلسه در آن ثبت شود و قابل دسترسی باشد تا مصوبات کمیسیون‌ها و کمیته‌ها و همچنین تجارب این نشست‌ها برای مدیران، مسئولان و اعضای دوره‌های بعدی قابل استفاده باشد.

کد خبر 577586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.