از فاش شدن اسرار قتل عمه و ۳ برادرزاده تا خودکشی پس از قتل برادر

فاش شدن اسرار قتل عمه و سه برادرزاده خردسال، یافتن زهرای هفت ساله به کاراگاهان پلیس سپرده شد، کشف پیکر بی‌جان یک مرد در جنگل، قتل درپی سرقت تلفن همراه، بازداشت عاملان قتل مسلحانه در یک قدمی خروج از مرز، خودکشی قاتل پس از قتل برادر را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار سعید مطهری زاده فرمانده انتظامی خراسان شمالی، اظهار کرد: مأموران پلیس، سال ۹۸ پیرو حادثه‌ای که آتش‌سوزی اعلام شد به محل حادثه اعزام شدند. در صحنه حادثه چهار متوفی وجود داشت که سه نفر از آنها فرزندان چهار، شش و ۹ ساله یک خانواده و فرد چهارم نیز عمه آنها با ۳۵ سال سن بود.

وی با اشاره به اینکه بررسی مدارک و وجود خون در محل حادثه نشان می‌داد احتمال صحنه‌سازی وجود دارد، افزود: پس از بررسی صحنه جرم انتقال اجساد به پزشکی قانونی و بررسی تخصص کارآگاهان، فرضیه گازگرفتگی از بین رفت و احتمال قتل، پررنگ شد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی ادامه داد: با بررسی‌های بیشتر به ادله و سرنخ‌هایی بیشتر رسیدیم که با هماهنگی کارآگاهان ما و تهران ادامه داشت. در نهایت این موضوع با شواهد و قرائن موجود در کارگروهی عالی در تهران بررسی نهایی شده و مضنون به قتل شناسایی شد.

وی تصریح کرد: فرد مضنون به قتل در داخل استان، تحت نظر قرار گرفت و پس از اقدامات فنی و تخصصی در شنبه هفته جاری دستگیر شد و به قتل چهار عضو یک خانواده از جمله سه کودک اعتراف کرد.

سردار مطهری زاده انگیزه قاتل را کینه شخصی اعلام کرد و گفت: بازسازی صحنه نیز طی همین مدت انجام و قاتل تحویل مراجع قضائی شد. فرزندان یک خانواده به همراه عمه خود، قربانی این موضوع اخلاقی شدند.

وی ضمن تاکید بر پایبندی به اخلاقیات، ادامه داد: شهروندان توجه داشته باشند در صورتی که هرگونه اختلافی پیش می‌آید صرفاً موضوع را از طریق قانون پیگیری کرده و از هرگونه تصمیم شخصی که سبب جرم می‌شود خودداری کنند. صحنه‌سازی‌ها سبب گمراهی پلیس نمی‌شود و نیروی انتظامی با دقت به موضوعات رسیدگی می‌کند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: متهم به قتل ابتدا با جسم برنده عمه و سپس کودکان را به قتل رسانده و بعد از باز کردن شلنگ گاز قصد داشت وانمود کند که حادثه آتش‌سوزی به علت نشت گاز رخ‌داده است. مجرمان بدانند که پلیس، هوشمند و آگاه است و با روش‌های علمی، راز پرونده‌ها را کشف می‌کند.

یافتن زهرای ۷ ساله به کاراگاهان پلیس سپرده شد

زهرا عرب اسدی کودک هفت ساله اهل یکی از روستاهای شهرستان میامی بعدازظهر جمعه پس از جشنواره دشت شقایق‌های کالپوش در جنگل‌های این منطقه مفقود شد و بلافاصله جست‌وجو برای یافتن وی با حضور عوامل امدادی، مردم بومی و خانواده او آغاز شد.

با اتمام روز نخست نگرانی‌ها افزوده و از نیروهای کمکی امدادی و هلال احمر نیز درخواست کمک شد تا جایی که روزانه ۲۰۰ نفر به دنبال این دختر بودند و عملیات جست‌وجوی دختر گمشده در منطقه جنگلی دشت شاد حسین آباد کالپوش ادامه داشت.

۱۲ تیم جست‌وجوی تخصصی شامل هشت تیم از سمنان و چهار تیم از استان گلستان در این عملیات حضور داشتند و ۲۰۰ نفر از نیروی بومی و روستاهای حومه نیز به کمک آمدند اما با ورود به چهارمین روز از گم شدن این کودک، نیروی انتظامی اعلام کرد که پرونده وی به دست کاراگاهان سپرده خواهد شد.

از طرف دیگر هلال احمر تعداد تیم‌های امدادی را از روز قبل به ۱۷ تیم افزایش داده تا بتوان زهرای هفت ساله را پیدا کرد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان اعلام کرد که از مردم به ویژه اهالی استان‌های مازندران، گلستان، سمنان و خراسان رضوی و شمالی درخواست داریم چنانچه اطلاعاتی از این کودک دارند در اسرع وقت با شماره تلفن ۳۳۴۴۳۶۶۳ (استانداری سمنان) یا پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

کشف پیکر بی‌جان یک مرد در جنگل

مرد ۷۵ ساله دو روز قبل برای حضور در جنگل ابر و پیمایش بخشی از آن وارد منطقه از ابر شده و در فقدان او، خبر اعلام مفقودی از سوی خانواده این مرد به مأموران امدادی و هلال احمر اعلام می‌شود. بلافاصله روز گذشته اکیپ‌هایی از سوی نهادهای امدادی با همراهی مأموران حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی راهی مناطقی از جنگل ابر شده و برای یافتن این پیرمرد تلاش کردند.

بعدازظهر امروز مسئولان حفاظت از محیط زیست شهرستان شاهرود خبر از یافتن پیکر بی جان این پیرمرد ۷۵ ساله ابری را دادند. هویت این مرد فاش نشده اما از اهالی روستای ابر در شمال شهرستان شاهرود اعلام شده است. پیکر این مرد توسط عوامل امدادی به شاهرود منتقل شد تا علت مرگ وی مشخص شود. مسئولان اعلام کرده‌اند که هنوز در این‌باره نمی‌توان اظهار نظر کرد.

قتل درپی سرقت تلفن همراه

دو روز پیش مرد جوان تبعه افغانستان به کلانتری مولوی تهران رفت و ادعای عجیبی را مطرح کرد ومدعی شد قاتل است‌. او به مأموران گفت‌: غیرقانونی برای کار به ایران آمدم. اوایل سال ۹۶ به میدان ولی‌عصر (عج) تهران رفته بودم. دلم برای خانواده‌ام تنگ شده و می‌خواستم با آنها تلفنی حرف بزنم اما گوشی تلفن همراه نداشتم.

وی ادامه داد: درحال پرسه زدن بودم که دیدم مردی تلفن خود را در دست گرفته است. وسوسه سرقت گوشی به جانم افتاد. با چاقو او را زدم و گوشی را سرقت کردم اما مرد زخمی بر اثر شدت خونریزی فوت کرد. بعد از فرار، با خانواده‌ام تلفنی حرف زدم و بعد گوشی را فروختم. در این مدت پنهانی زندگی می‌کردم اما بعد از شش سال عذاب وجدان گرفتم و آمده‌ام کلانتری تا خود را تسلیم کنم.

محمدتقی شعبانی بازپرس شعبه دهم دادسرای جنایی تهران، اظهار کرد: تحقیقات از مرد بازداشت شده درباره صحت و سقم ادعاهای خود در اداره دهم پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.

بازداشت عاملان قتل مسلحانه در یک قدمی خروج از مرز

سرهنگ عبدالعلی روانبخش جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار کرد: درپی نزاع و درگیری مسلحانه در محله شرف آباد کرمان بلافاصله واحدهای گشتی به محل وقوع اعزام شدند. در بررسی به عمل آمده مشخص شد که دو نفر با یک دستگاه موتورسیکلت با یک جوان درگیر و وی را با سلاح کلت کمری مجروح و در حین فرار نیز به یک دستگاه خودرو ماکسیما که درحال تردد بوده تیراندازی و راننده خودرو را که نقشی در این نزاع نداشته را نیز مجروح و از محل متواری شده‌اند.

وی با اشاره به انتقال دو مجروح به بیمارستان و فوت فرد دخیل در نزاع، افزود: مخفیگاه قاتلان که از اتباع بیگانه بودند و قصد خروج از کشور را داشتند، با اجرای طرح‌های انتظامی پلیس و حضور پلیس شهر کرمان، پلیس آگاهی و یگان امداد و اشراف اطلاعاتی از وضعیت منطقه در کمتر از یک ساعت شناسایی شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان ادامه داد: متهمان به محض رؤیت پلیس در مخفیگاه خود، به سمت مأموران شلیک و با مقابله به مثل آنها، در نهایت مأموران موفق شدند یک متهم را در محل اختفا و متهم دیگر را نیز که قصد فرار داشت با عکس‌العمل سریع دستگیر کنند.

وی با اشاره به کشف دو قبضه سلاح کلت کمری از قاتلان مسلح، تصریح کرد: متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های انجام شده به بزه ارتکابی خود معترف و انگیزه اقدام خود را اختلاف شخصی با مقتول بیان کردند. وضعیت عمومی راننده ماکسیما رضایت بخش اعلام شده است.

سرهنگ روانبخش خاطرنشان کرد: پلیس به عنوان خدمتگزار مردم با پیگیری پرونده‌ها و دنبال کردن اقدامات اطلاعاتی اجازه نمی‌دهد هیچ مجرمی از عدالت فرار کند، و ناقضان امنیت مردم بدانند که استان کرمان به هیچ عنوان جایگاه امنی برای آنها نخواهد بود؛ چراکه با هوشیاری مأموران انتظامی در دام پلیس خواهند افتاد.

خودکشی قاتل پس از قتل برادر

سرهنگ محمود خلجی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی اظهار کرد: عصر روز گذشته ساعت ۱۶:۰۶ دقیقه خبری مبنی بر درگیری خونین در یکی از روستاهای کمیجان به پلیس ۱۱۰ گزارش داده شد. تیم‌های گشت انتظامی و سایر نیروهای امدادی به دنبال مخابره این خبر و بلافاصله پس از اعلام این گزارش در محل حادثه و در خانه‌ای که این درگیری در آن رخ داده بود حاضر شدند.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی کمیجان بعد از ورود به خانه و بررسی فنی این حادثه خونین، دریافتند که در این حادثه دو برادر بر اثر اختلافات خانوادگی با یکدیگر درگیر شده‌اند و در نهایت برادر ۴۷ ساله، برادر ۴۱ ساله خود را با شلیک گلوله کلت دست‌ساز، به قتل رسانده و در ادامه برادرزاده ۱۷ ساله خود را نیز مجروح و در پایان با شلیک گلوله‌ای، به زندگی خود پایان داده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: فرد مجروح این حادثه توسط نیروهای امدادی، به مرکز درمانی در شهرستان اراک منتقل و پرونده مقدماتی این حادثه تلخ تشکیل شد و برای سیر مراحل قانونی در اختیار دستگاه قضائی قرار گرفت.

کد خبر 577468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.