اعزام دومین تیم امدادرسانی به آبادان/تعطیلی مدارس کاشان و ۵ شهرستان استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اعزام تیم دوم پشتیبانی از سازمان آتش‌نشانی شهرداری شاهین‌شهر برای کمک‌رسانی در حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه به آبادان و تعطیلی مدارس، مهدکودک‌ها، مراکز آموزش عالی، دانشگاه‌ها و ادارات دولتی ۶ شهرستان استان اصفهان، خبر داد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تیم دوم پشتیبانی از سازمان آتش‌نشانی شهرداری شاهین‌شهر به منظور امدادرسانی در عملیات نجات در آوار درپی حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان، به محل حادثه اعزام شد.

وی با بیان اینکه تیم مذکور ظهر امروز _سوم خردادماه_ به محل حادثه اعزام شد، افزود: تیم اعزامی شامل چهار نفر نیروی عملیاتی به همراه خودروی امدادی و تجهیزات نجات است.

نفوذ توده گردوخاک از شمال عراق و همراهی با کانون‌های داخلی استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با هشدار نسبت به نفوذ توده گردوخاک از شمال عراق و همراهی با کانون‌های داخلی استان، ادامه داد: از امروز تا اواخر روز چهارشنبه وزش باد شدید، طوفان لحظه‌ای، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در نیمه شرقی، مناطق شمال و مرکزی استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: به منظور کاهش مواجهه با شرایط مذکور، کارگروه اضطرار شرایط آلودگی هوای استان مصوب کرد انجام هرگونه فعالیت که منجر به افزایش گردوخاک شود، ممنوع است. همچنین رعایت اصول حفاظت فردی نظیر استفاده از ماسک باید در دستور کار قرار گیرد.

لزوم استحکام‌بخشی به سازه‌های موقت ناپایدار و آماده‌باش عوامل امدادی

شیشه‌فروش با بیان اینکه مدارس، مهدکودک‌ها، مراکز آموزش عالی، دانشگاه‌ها و ادارات دولتی شهرستان‌های کاشان، آران وبیدگل، نطنز، اردستان، نائین و خور وبیابانک در روز چهارشنبه تعطیل است، اضافه کرد: شهروندان اصول ایمنی در ترددهای جاده‌ای را رعایت و از کوهنوردی اجتناب کنند.

وی خاطرنشان کرد: استحکام‌بخشی به سازه‌های موقت ناپایدار و المان‌های شهری، جاده‌ای و تأسیسات کشاورزی در برابر تندباد، رعایت اصول حفاظتی و بهداشتی در برابر گردوخاک و آماده‌باش عوامل امدادی در مناطق تحت تأثیر، باید در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 577465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.