افزایش فضای سبز آلودگی هوا را کاهش نمی‌دهد

عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: افزایش و توسعه فضای سبز کاهش آلودگی هوا را به همراه نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد آقامیری امروز -سوم خردادماه- در شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: سرانه فضای سبز در ایران هفت تا ۱۲ متر و استاندارد جهانی ۲۰ تا ۲۵ متر است.

وی ادامه داد: سیاست‌ها را این گونه تنظیم می‌کنیم که به استانداردهای جهانی برسیم و این در حالی است که سازمان ملل نیز در حال تغییر سیاست به دلیل موضوع آب در کل جهان است. اینکه تمام بیابان‌های اطراف شهر را تبدیل به بوستان کنیم، شاید ظاهر خوبی داشته باشد اما در سیاست کلان با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در دومین سال متوالی خشکسالی قرار داریم، گفت: این روند تا ۱۰ یا ۱۵ سال آینده ادامه خواهد یافت و این قضیه ضرورت تغییر سیاست در جنگل‌کاری را ایجاد می‌کند، باید دید آب وجود دارد که این بیابان‌هایی که تبدیل به جنگل می‌کنیم آبیاری شود، باید فکر اساسی برای این موضوع کرد.

وی افزود: فکر می‌کنیم فضای سبز مانع آلودگی هوا می‌شود، در صورتی که عملاً دیده می‌شود این اتفاق نمی‌افتد و با وجود این میزان فضای سبز، شاهد هستیم که کیفیت هوا ۲۵۰ روز از سال در مرز هشدار است و اگر این فضای سبز در سال‌های آینده دو برابر شود به همان میزان نیز این آلودگی افزایش پیدا می‌کند، چرا که تعداد خودروهایی که ساخته و اضافه می‌شود افزایش می‌یابد، بنابراین برای جلوگیری از آلودگی هوا باید برنامه دیگری داشته باشیم و کار را باید از سمت کمی به سمت کیفی ببریم.

آقامیری با اشاره به استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز، تصریح کرد: در آینده نیز به این پساب برای تزریق مصنوعی به زمین احتیاج خواهیم داشت و این موضوع نیز نیاز به تغییر سیاست دارد.

کد خبر 577447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.