دوره قرنطینه برای افراد در معرض آبله میمون

آژانس امنیت سلامت بریتانیا اعلام کرده است همه افرادی که با یکی از موارد تایید شده آبله میمون تماس داشته‌اند، باید ۲۱روز قرنطینه شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تاکنون چندین مورد آبله میمون در بریتانیا، سراسر اروپا، ایالات متحده آمریکا و استرالیا شناسایی شده، اما هنوز دلیل اصلی وقوع این اتفاق مشخص نشده است. برخی متخصصان اعلام کرده‌اند که ممکن است ویروس اصلی تغییر کرده باشد، ممکن است ویروس زمان و مکان مناسبی برای رشد پیدا کرده باشد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده که شیوع بیماری آبله میمون یک اتفاق نادر و غیرمعمول است، این بیماری که ابتدا در میمون‌ها یافت شده، از طریق تماس فیزیکی نزدیک بین انسان‌ها منتقل می‌شود. علائم آبله میمون تب بالا، درد و وجود جوش‌های برجسته‌ای است که سپس به تاول تبدیل می‌شود. البته علائم این بیماری نسبتاً خفیف است و بیشتر افراد پس از دو تا چهار هفته بهبود پیدا می‌کنند.

آژانس امنیت سلامت بریتانیا به همه افرادی که با یکی از موارد تأیید شده آبله میمون تماس داشته‌اند، اعلام کرده است که باید به مدت ۲۱ روز قرنطینه شوند و با هیچ فرد دیگری به ویژه افراد دارای نقص ایمنی، زنان باردار و کودکان زیر ۱۲ سال تماس نداشته باشند. به گفته متخصصان، هنوز واکسن منحصربه‌فرد آبله میمون وجود ندارد، اما واکسن‌های معمولی خطر ابتلاء به این بیماری را کاهش می‌دهد، به طوری که ۸۵ درصد در این زمینه مؤثر است.

کد خبر 577438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.