حبس ۵۰ نفر در زیر آوار/تعداد مصدومان حادثه متروپل آبادان به ۳۳ نفر رسید

سخنگوی اورژانس کشور از حبس ۵۰ نفر در زیر آوار در ساختمان متروپل خبر داد و گفت: تعداد مصدومان حادثه متروپل آبادان به ۳۳ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی خالدی با تشریح آخرین وضعیت مصدومان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان، اظهار کرد: تاکنون ۳۳ نفر در این حادثه مصدوم شده‌اند. همچنین طبق مشاهدات عینی همچنان ۵۰ نفر زیر آوار گرفتار هستند که تلاش برای نجات آن‌ها ادامه دارد.

وی افزود: ۵۰ دستگاه آمبولانس و چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس در محل حادثه مستقر هستند و یک فروند بالگرد نیز در فرودگاه آبادان برای اعزام فوری مصدومان مستقر است.

سخنگوی اورژانس کشور بابیان اینکه با توجه به مهیا بودن امکانات لازم پزشکی در آبادان تاکنون مصدومی به مرکز استان اعزام نشده است، تصریح کرد: با دستور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی همه امکانات برای خدمات‌رسانی به مصدوم فراهم‌شده و یک هواپیما در تهران برای انتقال بیماران در صورت نیاز آماده است.

وی با اشاره به تخریب بخش دیگری از ساختمان متروپل گفت: نیروهای امدادی در محل رج متروپل آبادان در حال آواربرداری هستند و شهروندان از حضور در محل و منطقه به دلیل خطرات احتمالی خودداری کنند. به دلیل تخریب بخشی از ساختمان متروپل و سست بودن ستون‌های آن احتمال ریزش بخشی دیگر از این ساختمان وجود دارد.

خالدی با اشاره به اینکه شهروندان از حضور در محل حادثه اجتناب کنند، اظهار کرد: حضور شهروندان آبادانی در محل باعث تجمع و مانع از امدادرسانی خواهد شد. آواربرداری از ساختمان متروپل به‌سرعت در حال انجام است.

به گزارش ایمنا، صادق خلیلیان، استاندار خوزستان امروز سه‌شنبه سوم خردادماه در جمع خبرنگاران پیرامون چگونگی فرایند مجوزگیری ساخت متروپل آبادان، اظهار کرد: مجوز احداث این ساختمان قبل از سال ۹۸ برای شش طبقه صادر شده که بعداً سه و دوطبقه به آن اضافه شده است.

کد خبر 577419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.