عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۳ خرداد

در این بسته خبری در مورد AMD سرانجام از فناوری Smart Access Storage رونمایی کرد، اینستاگرام از فونت و لوگوی جدید خود رونمایی کرد و گوگل پیکسل واچ دارای نسخه LTE نیز خواهد بود، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

نقد و بررسی گوشی Poco F3

برند پوکو (که قبلاً تحت عنوان لاین آپی از برند شیائومی معرفی می‌شد) اغلب به عنوان سازنده گوشی‌های ارزان قیمت مطرح شده است.

با این حال مدل Poco F3 که امروز در این مقاله قصد داریم آن را بررسی کنیم، چیزی فراتر از یک گوشی میان‌رده ارزان قیمت است. شرکت‌های دیگر به این گوشی لقب قاتل‌پرچم‌دار را داده اند، که به درستی هم همینطور است.

قاب پشتی و صفحه نمایش، از نسل پنجم شیشه‌های مقاوم گوریلا گلس ساخته شده است. ترکیب این محافظ‌های شیشه‌ای وزن خالص ۱۹۶ گرم را برای این گوشی تشکیل داده است که به نسبت سنگین است.

شما همچنین یک مجموعه مناسب از بلندگوهای استریو با صدای بلند، دریافت می‌کنید که صدا و بیس مناسبی برای کلاس گوشی‌های میان‌رده ارائه می‌دهد و برای بازی و همچنین تماشای ویدئو عالی به نظر می‌رسند.

مکس فون؛ عرضه بهترین و با کیفیت‌ترین قطعات موبایل

به طور کلی فرآیند خرید قطعات موبایل در اکثر مواقع با چالش‌های زیادی همراه است؛ گران بودن قطعات، عدم موجودی کافی فروشندگان، عدم تطابق قطعات با مدل دستگاه و… همگی جزو این چالش‌ها و مشکلات هستند.

در نتیجه خرید اینترنتی قطعات موبایل بهترین گزینه به حساب می‌آید. با وجود امکان خرید اینترنتی، نیازی نیست تا زمان خود را صرف گشت وگذار در بازار برای پیدا کردن قطعات مورد نظر کنید؛ بلکه فقط کافیست به صورت اینترنتی قطعات مورد نیاز را با توجه به مدل دستگاه خود انتخاب و خریداری کنید.

با این حساب، احتمالاً سوال اصلی شما این است که چه سایتی بهترین گزینه برای خرید آنلاین قطعات موبایل به حساب می‌آید؟ در حال حاضر قطعات موبایل مکس فون یکی از مجموعه‌های موفق و پیشرو در زمینه تأمین و فروش انواع قطعات موبایل است که در سطح گسترده محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش می‌رساند.

مجموعه مکس فون فعالیت خود را از سال ۸۹ آغاز کرد و تا به امروز توانسته با کسب رضایت حداکثری مشتریان خود، به یکی از بهترین تامین‌کنندگان و فروشندگان در حوزه لوازم جانبی و قطعات موبایل تبدیل شود. این مجموعه به واسطه شیوع ویروس کرونا، با هدف بهبود سطح کیفی خدمات‌رسانی در این زمینه به مشتریان خود در سراسر کشور و راحتی هرچه بیشتر افراد در خرید انواع قطعات موبایل، وبسایت خود را راه‌اندازی کرد.

گوگل پیکسل واچ دارای نسخه LTE نیز خواهد بود

به تازگی جزئیات بیشتری درباره نخستین ساعت هوشمند گوگل، یعنی پیکسل واچ فاش شده‌اند و به نظر می‌رسد که این ساعت، دارای یک نسخه با پشتیبانی از LTE نیز خواهد بود.

به تازگی، شاهد انتشار جزئیات بیشتری درباره نخستین ساعت هوشمند گوگل، یا همان پیکسل واچ هستیم. این ساعت، به همراه چیپست اگزینوس ۹۱۱۰ روانه بازار شده که معماری ۱۰ نانومتری دارد. چیپست اگزینوس ۹۱۱۰، در سال ۲۰۱۸ معرفی شده بود و استفاده از آن در یک ساعت هوشمند در سال ۲۰۲۲، کمی عجیب به نظر می‌رسد. این چیپست همچنین قرار است تا یک پردازنده کمکی را نیز جهت مصرف بهینه‌تر باتری در حالت استندبای به همراه داشته باشد.

نکته جالب دیگری در بین مشخصات این ساعت هوشمند، استفاده از یک موتور بازخورد لرزشی خطی است که عملکرد بهتری را نسبت به موتورهای معمول بازخورد لرزشی دارد. تا به حال سه مدل از این ساعت، موفق به دریافت تاییدیه FCC شده‌اند؛ یکی از این مدل‌ها (GQF4C)، تنها دارای قابلیت اتصال به وای فای و بلوتوث بوده و دو مدل دیگر (GBZ4S و GWT9R)، امکان اتصال به LTE یا همان نسل چهارم اینترنت همراه را نیز دارند.

سامسونگ گلکسی A12 Nacho بروزرسانی اندورید ۱۲ برپایه رابط کاربری One UI 4.1 را دریافت کرد

گوشی مقرون به صرفه پرفروش سامسونگ با دریافت این بروزرسانی تغییراتی را در رابط کاربری شاهد خواهد بود.

سامسونگ گلکسی A12 Nacho در ماه اوت سال میلادی گذشته به صورت رسمی رونمایی شد که با اندروید ۱۱ بر پایه رابط کاربری One UI 3.1 در دسترس کاربران قرار گرفت. حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، بروزرسانی نرم‌افزاری جدید برای این گوشی منتشر شده است که اندروید ۱۲ بر پایه رابط کاربری One UI 4.1 را برای گلکسی A12 Nacho به ارمغان می‌آورد.

شایان ذکر است که این بروزرسانی با شناسه فریمور A127FXXU5BVE4 عرضه شده است و تغییراتی را در رابط کاربری این گوشی هوشمند ایجاد می‌کند. به علاوه، برخی از قابلیت‌های رابط کاربری One UI 4.1 نیز به گلکسی A12 Nacho اضافه خواهد شد. به همراه این بروزرسانی، پچ امنیتی ماه مه میلادی نیز برای گلکسی A12 Nacho عرضه خواهد شد.

باید اشاره کرد که این بروزرسانی در حال حاضر برای کاربران روسی عرضه شده است ولی انتظار می‌رود در طی روزهای آتی مناطق بیشتری تحت پوشش بروزرسانی جدید سامسونگ قرار بگیرند. کاربران می‌توانند برای چک کردن دریافت این بروزرسانی از طریق مسیر Settings > Software Update اقدام کنند.

اتصال دسته ps4 به آیفون تجربه هیجان‌انگیزتری از بازی با گوشی

با پیشرفت روزافزون گوشی‌های آیفون و پرقدرت شدن پردازنده و عملکرد آن‌ها دیگر شما با یک گوشی ساده روبرو نیستید. چراکه شما تنها از گوشی موبایل خود برای برقراری ارتباط با دیگران و یا وارد شدن به شبکه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنید. این روزها با داشتن یک موبایل و دانلود بازی آیفون شما می‌توانید بدون نیاز به سیستم و یا کنسول‌های بازی گیمر شوید و ساعات زیادی از روز خود را سرگرم بازی شوید.

درست است که گوشی‌های اپل این روزها بسیار قدرتمند شدند و دستتان را در انجام خیلی از کارها باز گذاشته‌اند، اما باز هم کنترلرهای لمسی آن ممکن است هنگام بازی به شما حس و حال واقعی بازی کردن را ندهد. البته بعد از ارائه iOS 13 دیگر چنین نگرانی هم برایتان وجود نخوهد داشت، چراکه شما می‌توانید بعد از دانلود بازی آیفون به راحتی دسته ps4 را به گوشی خود متصل کنید تا تجربه جذاب‌تری داشته باشید.

اینستاگرام از فونت و لوگوی جدید خود رونمایی کرد

اینستاگرام از زمانی که راه‌اندازی شده تغییرات زیادی به خود دیده است. حالا سرانجام پس از چند سال، شاهد رونمایی از لوگو و فونت جدید اینستاگرام هستیم.

اینستاگرام یکبار در سال ۲۰۱۶ لوگوی خود را تغییر داده بود و حالا با تغییرات بصری جدیدی که آن را به‌روز کرده است. این تغییرات قرار است “انرژی جدیدی” به کاربران القا کنند.

اینستاگرام در لوگوی جدید خود تغییر زیادی ایجاد نکرده است و فقط با استفاده از رنگ‌های رادیانی سعی کرده تا حالت زنده و روشن‌تری به آن ببخشد.

اینستاگرام در کنار این لوگو یک فونت جدید نیز ارائه کرده است که در جاهای مختلف پلتفرم قابل استفاده خواهد بود. نام این فونت Instagram Sans است و علاوه بر زبان انگلیسی از زبان‌های دیگری نیز پشتیبانی می‌کند. این فونت به خالقان محتوا کمک خواهد کرد تا در استوری‌ها و ویدئوهای ریلز خود از آن استفاده کنند. در تصویر زیر می‌توانید فونت جدید اینستاگرام را در لوگوی متنی این شبکه اجتماعی نیز ببینید. این بیشترین تغییری است که اینستاگرام از ابتدای تأسیس خود در این لوگو ایجاد کرده است.

AMD سرانجام از فناوری Smart Access Storage رونمایی کرد

AMD برای توسعه فناوری بازی-محور Smart Access Storage از مایکروسافت و API فناوری DirectStorage کمک گرفته است.

شرکت AMD در کامپیوتکس ۲۰۲۲ از جدیدترین فناوری حافظه با نام Smart Access Storage یا به اختصار SAS رونمایی کرد. هدف اصلی SAS کاهش زمان بارگذاری بازی‌ها در سخت‌افزارهای ساخت این شرکت خواهد بود که با شتاب‌دادن به استریم بافت‌ها و غیرفشرده‌سازی داده‌ها به این مهم دست پیدا می‌کند.

علاوه‌براین تیم قرمز برای توسعه SAS از رابط برنامه‌نویسی (API) اختصاصی مایکروسافت با نام DirectStorage و همچنین تکنولوژی بومی خود یعنی Smart Access Memory کمک گرفته است. در حال حاضر اطلاعات منتشر شده توسط AMD بسیار محدود است اما این شرکت نوید انتشار جزئیات بیشتر در آینده‌ای نزدیک را داده است.

کد خبر 577416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.