اعتبار ۱۵میلیاردریالی برای بهینه‌سازی روشنایی بوستان‌ها

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری کاشان از اختصاص ۱۵میلیاردریال اعتبار برای صرفه‌جویی مصرف برق و بهینه‌سازی سیستم روشنایی پارک‌های سطح شهر از طریق تعویض لامپ‌های پرمصرف با لامپ‌های کم‌مصرف خبر داد.

محمدرضا قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در راستای سیاست‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی و اهمیت موضوع صرفه‌جویی در مصرف برق، بیش از ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای تعویض لامپ‌های پرمصرف با لامپ‌های LED فوق کم‌مصرف در روشنایی پارک‌های سطح شهر و پروژه‌های نورپردازی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه در پروژه تعویض لامپ‌های پرمصرف با لامپ‌های کم‌مصرف، به صورت چشمگیری در مصرف برق روشنایی پارک‌ها و فضای سبز صرفه‌جویی شده است، گفت: نسبت میزان مصرف لامپ‌های LED فوق‌کم‌مصرف جایگزین شده با لامپ‌های پرمصرف در حد یک پنجم است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان افزود: در گام نخست پروژه جایگزینی لامپ‌های پرمصرف با کم‌مصرف که به همت واحد تأسیسات این معاونت آغاز شده و در حال اجرا است، سیستم روشنایی پارک‌های چهل‌حصاران، فردوس طاهرآباد، شقایق خزاق، انقلاب، قدیرزاده با لامپ کم‌مصرف اجرا شده و اصلاح و بهینه‌سازی سازوکار روشنایی بوستان‌های آیت الله مدنی، آزادگان، جوان، لاله و پارک بزرگ شهر در دست اقدام است که تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

وی با اینکه سیستم روشنایی جدید تا یک پنجم کاهش مصرف برق و کاهش هزینه‌ها را به همراه دارد، تصریح کرد: بهره‌وری اقتصادی این لامپ‌ها ۱.۵ ساله و دارای گارانتی سه ساله است که از نظر هزینه‌ای به نفع مجموعه مدیریت شهری است.

کد خبر 577405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.