انتقاد صریح وزیر آموزش‌وپرورش از صداوسیما

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: چه کسی جز صداوسیما، کنکور را تا این حد بزرگ جلوه داده است؟ چرا به موضوعات اساسی آموزش‌وپرورش پرداخته نمی‌شود؟

به گزارش خبرنگار ایمنا، یوسف نوری امروز سه‌شنبه _سوم خردادماه_ در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری اجرای سند نظام جامع راهنمایی و مشاوره و کمیته ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در انتقادی صریح از صداوسیما، اظهار کرد: به جبلی هم نامه نوشتم که از این موضوع رتبه‌بندی دست‌بردارید. چرا در زمینه کارکنان خودتان برنامه نمی‌سازید؟ ما زیر میز نمی‌زنیم فقط واقعیت را عرض می‌کنیم. چه کسی جز صداوسیما، کنکور را تا این حد بزرگ جلوه داده است؟ چرا به موضوعات اساسی آموزش‌وپرورش پرداخته نمی‌شود؟

وی با بیان اینکه هزاران کلاس چندپایه در کشور داریم، افزود: این در حالی است که معلم کلاس‌های چندپایه اصلاً در وزارت آموزش‌وپرورش طراحی نشده است و دوره‌های آموزشی در این زمینه برای تربیت معلم کلاس‌های چندپایه نداریم.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به سیاست‌های این وزارتخانه در زمان شروع ویروس کرونا، گفت: از روزی که پای کار آمدیم، خواستار بازگشایی مدارس شدیم و رئیس ستاد ملی کرونا قبول کرد مدارس باز شود؛ خوشبختانه تا مدارس باز شد آمار کرونا نیز کاهش یافت.

وی با طرح این پرسش که چرا از ظرفیت گروه‌های دانش‌آموزی استفاده نمی‌شود، گفت: گروه‌های دانش‌آموزی و ظرفیت‌های درونی وزارت آموزش‌وپرورش در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار مؤثر هستند. ظرفیت‌های بیرونی کشور هم خیلی مهم است. بسیاری از گروه‌های جهادی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی وجود دارند؛ اما سازمان‌دهی نشده‌اند. ظرفیت‌های بیرونی اشخاص یا نهادها خیلی مهم هستند، اشخاص حقیقی یا نهادهایی همچون حوزه علمیه می‌توانند در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی خیلی به ما کمک کنند.

به گزارش ایمنا، در بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های درون‌سازمانی بر مسئولیت وزارت آموزش‌وپرورش در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تأکید شده است. دربند ۳۲ مأموریت‌های دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش بر تلاش برای شناسایی انواع آسیب‌های اجتماعی در مدارس، اولویت‌بندی آن‌ها و برنامه‌ریزی برای مقابله با آن‌ها و دربند ۳۷ به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، روانی و جسمانی دانش‌آموزان اشاره شده است.

کد خبر 577347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.