کاشت و احیای فضای سبز تقاطع ماهان به آزادی در کرج

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از پایان عملیات کاشت و احیای فضای سبز و آذین‌بندی تقاطع ماهان به آزادی خبر داد و گفت: حفظ فضای سبز در کنار فعالیت‌های عمرانی ضروری است و باید با حفظ درختان موجود در حاشیه معابر ضمن حفظ ریه تنفسی موجود، بستر کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی فراهم شود.

حمیدرضا عبداله‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سال‌های اخیر حفاظت و توسعه محیط زیست شهری به یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری در کلان‌شهرها تبدیل و تلاش شده است با اقدامات گوناگون از آسیب‌زدن به محیط زیست در اثر توسعه کالبد شهرها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه هیچ درختی به بهانه توسعه طرح‌های عمرانی در کرج قطع نخواهد شد، افزود: در مرحله نخست طی سال‌های گذشته تعدادی از درختانی که در مسیر اجرای این طرح قرار داشتند، با رعایت اصول شهرسازی و اصول فنی جابه‌جا شدند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج تصریح کرد: در این کلان‌شهر نیز مدیریت و ساماندهی اثرات زیست‌محیطی پروژه‌های عمرانی با هدف توسعه پایدار شهر، بدون تخریب و آسیب به محیط زیست در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قرار دارد.

وی در آستانه افتتاح تقاطع غیرهمسطح بلوار ماهان به آزادی همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، تصریح کرد: تلاش مدیریت شهری کرج بر انجام پروژه‌های انسان‌محور و ایجاد شهری پایدار معطوف شده است و برای تکمیل پروژه‌های اصلی این کلان‌شهر در بودجه ۱۴۰۱ اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

کد خبر 577244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.