کاشت ۳۵ هزار اصله درخت در اراضی رادیو بعثت

رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری کرج گفت: ایجاد باند سبز و اجراشدن طرح توسعه کمربند سبز کرج در اراضی پیرامونی شهر به‌ویژه در ضلع جنوب و جنوب غرب این شهر، اراضی فرودگاه پیام، چایخانه و رادیو بعثت از جمله اقداماتی است که برای تأمین هوای پاک و کاهش آلودگی هوای شهر انجام‌ شده است.

حمیدرضا عبداله‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به توسعه ۱۰۰ هکتار جنگل‌کاری در اراضی رادیو بعثت، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۳۵ هزار اصله درخت در این مجموعه کاشته شده است و جنگل‌کاری اراضی آن با گونه‌های مقاوم به کم‌آبی از نوع کاج تهران، توت هرات، سرو نقره‌ای و تبری انجام شده است.

وی با اشاره به احیای یک حلقه چاه و تجهیز و راه‌اندازی خطوط انتقال آب اراضی رادیو بعثت، افزود: طبق تفاهم‌نامه منعقد شده، سازمان سیما و منظر به مدت سه سال حفظ و نگهداری درختان این مجموعه را برعهده داشته است و با توجه به پایان مدت این تفاهم‌نامه مدیریت مرکز رادیویی بعثت باید در خصوص حفظ و نگهداری فضای سبز این مجموعه تعیین تکلیف کند.

رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری کرج راهبرد مدیریت شهری و رسالت این سازمان را صیانت از همه درختان شهر کرج دانست و تصریح کرد: این سازمان در چارچوب قانون و فقط جهت حفظ و نگهداری و بهره‌وری از مزایای زیست‌محیطی آن برای شهر، آمادگی هرگونه همکاری و حفظ و نگهداری فضای سبز را با نهادهای دولتی دارد و بخش مهمی از مسئولیت فضای سبز نهادها دولتی از گذشته تاکنون برعهده سازمان سیما و منظر است.

تبدیل یک نهال به یک درخت کهنسال نیم قرن طول می‌کشد

وی با انتقاد از ممانعت حراست مرکز رادیویی بعثت از ورود نیروهای این سازمان جهت محلول‌پاشی علیه آفات و آبیاری درختان آن، گفت: هرگونه قصور و آسیب به درختان و فضای سبز از طریق مراکز قانونی و حقوقی پیگیری می‌شود.

عبداله‌پور با بیان اینکه تبدیل یک نهال به یک درخت کهنسال گاهی نیم قرن طول می‌کشد، اضافه کرد: حفظ و نگهداری فضای سبز مشارکت همگانی را می‌طلبد و این امر باید با جدیت و دغدغه بیشتری در دستور کار مدیران استانی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد مسئله حفظ و نگهداری از فضای سبز و حفظ محیط زیست به صورت فرهنگ درآید و اهمیت جنگل‌کاری‌ها در جهت پاکیزگی هوا و سلامت جامعه تبیین و نهادینه شود.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با تاکید بر تحمیل هزینه زیاد از سوی مدیریت شهری برای حراست و حفاظت از درختان و فضاهای سبز شهر، خاطرنشان کرد: عملکرد مدیریت شهری کرج در بحث صیانت از محیط زیست و فضای سبز درخشان بود که نمونه آن نجات و احیای باغ سیب مهر شهر و فضای سبز کاخ مروارید است.

کد خبر 577243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.