اعزام تیم امدادرسانی آتش‌نشانی اصفهان به آبادان/لزوم رفع نقص سازه‌های فرسوده و خطرناک

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تشکیل کارگروه شناسایی سازه‌های فرسوده و آسیب‌پذیر در برابر حوادث، گفت: درپی ریزش ساختمان ۱۰طبقه در شهر آبادان و کمک برای نجات افراد محبوس، یک تیم ۱۰نفره امدادی از سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان به این شهر اعزام شد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در شهر آبادان و کمک برای نجات افراد محبوس، یک تیم ۱۰ نفره امدادی از سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان به‌همراه خودروی سنگین نجات مجهز به جرثقیل ۱۰ تنی و دو خودروی امدادی و تجهیزات نجات، صبح امروز به منطقه اعزام شد.

وی افزود: استان اصفهان در امدادرسانی به ساختمان پلاسکو تهران هم مشارکت داشت و در یک هفته، گروه امدادی استان یا تجهیزات همراه تیم‌های امدادی بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه این حوادث زنگ خطری است که باید نظارت لازم را بر مراحل ساخت‌وساز داشته باشیم، ادامه داد: از دو سال گذشته کارگروه شناسایی سازه‌های فرسوده و آسیب‌پذیر در برابر حوادث که همه شهرداری‌ها محور آن هستند، در استان اصفهان تشکیل شده است و تکلیف شد این کارگروه با همکاری شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی، راه و شهرسازی در شهرها ساختمان‌های بلندمرتبه آسیب‌پذیر را شناسایی و بر مراحل ساخت آن‌ها نظارت کنند که اخطارهای لازم برای رفع عیوب را به مالک می‌دهند و مکان‌هایی که باید تخلیه شود از طریق قوه قضائیه تخلیه می‌شود.

وی تصریح کرد: در دو سال گذشته ۲۵۰ ساختمان بازدید شده و موارد ایمنی و نواقص آن‌ها توسط کارگروه شناسایی سازه‌های فرسوده و آسیب‌پذیر در برابر حوادث به مالکان اعلام شده است تا برای رفع نواقص اقدام کنند.

شیشه‌فروش گفت: از ۲۵۰ بازدید حدود ۵۰ ساختمان رفع نقص کردند و مابقی در حال رفع نقص هستند؛ مجدداً اخطارهای لازم توسط این کارگروه در حال صدور است.

وی ادامه داد: چنین حوادثی زنگ خطری برای تمام نقاط کشور است و رعایت الزامات ایمنی در مراحل جانمایی، طراحی، ساخت‌وساز و نگهداری ساختمان را تاکید می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: نواقص در ساختمان‌های مسکونی یا تجاری بازدید شده از قبیل نداشتن ایمنی، نواقص سیستم برق، گازرسانی، فرسودگی و موارد این‌چنینی بوده است.

کد خبر 577238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.