روز خونین بورس

شاخص کل بازار بورس امروز ریزش ۲۵ هزار واحدی را تجربه کرد و حمایت یک میلیون و ۵۸۰ هزار واحدی خود را از دست داد. اغلب نمادها و گروه‌های بازار وضعیت نامناسبی را سپردی کردند؛ فشار فروش در گروه خودرویی، بانکی، سرمایه گذاری و غذایی بسیار زیاد بود و تا انتهای بازار کمی از فشار فروش کاسته شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار امروز برای فعالان بازار سرمایه ترسناک بود؛ زیرا پیش‌بینی چنین ریزشی را در این سطح و حجم را نداشتند. اینکه تمام گروه‌های بازار این چنین افت کنند قابل تصور نبود، حمایت یک میلیون و ۵۸۰ هزار واحد از دست رفت و اکنون نزدیک به یک میلیون ۵۵۰ هزار واحد قرار گرفته که با این قدرت ریزش احتمال داده می‌شود فردا این سطح از دست برود.

بیشترین نمادهای تأثیرگذار منفی در بازار بورس امروز به ترتیب کچاد، شستا، کگل، فولاد، پارسان، خودرو و شتران بودند.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت ۲۵ هزار و ۱۰ واحدی به سطح یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۲۱۳ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با افت هشت هزار و ۷۳۲ واحدی در سطح ۴۳۲ هزار و ۷۷۳ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۷۵

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۹۶

شاخص کل فرابورس هم امروز با افت ۲۴۳ واحدی به سطح ۲۱ هزار و ۳۱۷ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۸۳

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۲۳۲

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۶۲ هزار ۳۰۴ و یک میلیون ۵۵۵ هزار ۶۵۴ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۱۳ میلیارد ۵۱۷ و پنج میلیارد ۳۴۲ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. ولیزح

۲. خگستر

۳. کمند

۴. خساپا

۵. خودرو

بیشترین حجم معامله

۱. ولیزح

۲. خگستر

۳. خساپا

۴. خودرو

۵. شستا

بیشترین افزایش قیمت

۱. خموتور

۲. خریخت

۳. آسیاتک

۴. سابیک

۵. پکویرح

بیشترین کاهش قیمت

۱. خگستر

۲. وساپا

۳. سیمرغ

۴. ورنا

۵. حفاری

وضعیت تکنیکالی شاخص کل‌

روز خونین بورس

روز خونین بورس حمایت: محدوده یک میلیون ۵۵۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۶۰۰ هزار واحد و یک میلیون ۶۵۰ هزار واحد.

پیش بینی: از دست رفتن سطح حمایتی یک میلیون ۵۵۰ هزار واحد.

مهم ترین‌های بازار

پایان قیمت‌گذاری دستوری خودرو با عرضه در بورس کالا

غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: ورود خودرو به بورس‌کالا می‌تواند به قیمت‌گذاری دستوری خودرو پایان دهد و این اتفاق به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده خواهد بود.

وی افزود: این اقدام از جمله تصمیمات مثبتی است که در دستور کار مسئولان قرار گرفته و مزایای فراوانی دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: با ورود خودرو به بورس کالا، قیمت‌گذاری آن به صورت رقابتی انجام می‌شود و به دنبال رقابتی شدن قیمت‌ها، تقاضای سرمایه‌ای فعلی کنار رفته و این موضوع به نفع بازار و خریداران است و به مرور می‌توان شاهد اثر مثبت اجرای این اقدام در اقتصاد کشور و صنعت خودرو باشیم.

"فافق" دلایل از دستور کار خارج شدن افزایش سرمایه

به دلیل طولانی شدن مدت زمان ثبت افزایش سرمایه شرکت‌های تولیدی شیمیایی و معدنی سرچشمه هامون و سرمایه گذاری راهیان سهام (با توجه به گزارش و بیانیه افزایش سرمایه) افزایش سرمایه توسط سازمان از دستور کار خارج شد و با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان بورس و رفع نواقص با جدیت در تلاش است تا روند افزایش سرمایه روند قانونی خود را به پایان برساند.

عملکرد خوب "سصوفی"

در دومین ماه سال مالی سیمان صوفیان توانسته است فروشی برابر ۱۰۳ میلیارد تومان داشته باشد. فروش دو ماهه امسال رشد ۸۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. در ماه جاری فروش مقداری شرکت برابر ۱۷۱ هزار تن ثبت شده است.

متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد ۱۴۶ هزار تن بوده است. سصوفی در این ماه نیز تولید ۱۸۲ هزار تن را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۱۴۷ هزار تن بوده است. تولید دو ماهه امسال کاهش یک درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. نرخ فروش این شرکت در ماه مورد گزارش برابر ۶,۰۱۵ ریال است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۴,۶۵۴ ریالی استوار بوده است.

"سمازن" و ثبت یک فروش عالی در اردیبهشت

در پنجمین ماه سال مالی سیمان مازندران توانسته است فروشی برابر ۱۰۵ میلیارد تومان داشته باشد. فروش پنج ماهه امسال رشد ۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. در ماه جاری فروش مقداری شرکت برابر ۱۸۸ هزار تن ثبت شده است.

متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد ۱۸۲ هزار تن بوده است. سمازن در این ماه نیز تولید کلینکر ۲۲۶ هزار تن را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۱۵۹ هزار تن بوده است، تولید پنج ماهه امسال رشد هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. نرخ فروش این شرکت در ماه مورد گزارش برابر ۵,۵۸۲ ریال است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۴,۰۷۰ ریالی استوار بوده است.

"سدور" فروش خوبی در اردیبهشت ثبت کرده است

در دومین ماه سال مالی سیمان دورود توانسته است فروشی برابر ۴۳ میلیارد تومان داشته باشد. فروش دو ماهه امسال رشد ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. در ماه جاری فروش مقداری شرکت برابر ۷۶ هزار تن ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد ۶۷ هزار تن بوده است.

سدور در این ماه نیز تولید ۶۱ هزار تن را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۶۷ هزار تن بوده است، تولید دو ماهه امسال کاهش ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. نرخ فروش این شرکت در ماه مورد گزارش برابر ۵,۶۴۵ ریال است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۵,۰۴۱ ریالی استوار بوده است.

اوره

قیمت اوره این هفته اندکی کاهش داشت. اما در طول هفته بازار کم کم خود را با سطوح قیمتی تقاضا در هند هماهنگ کرد و شاهد اندکی افزایش بود. RCF هند به تأمین کنندگان تأیید کرد که قصد دارد ۱.۶۵ میلیون تن اوره را تحت مناقصه خریداری کند.

موج دیگری از تقاضای اروپا برای محموله‌های اوره در این هفته به وجود آمد، حدود ۴۰,۰۰۰ تن گرانول در بازارهای شمال و غرب اروپا معامله شد که قیمت فوب آفریقای شمالی را تثبیت کرد و سپس آنها را به سطوح بالاتر رساند. اما با وجود این، سطوح در برزیل و ایالات متحده مجدداً کاهش یافت زیرا تقاضا در سطح واردات کم است و عرضه سنگین است.

نقشه بازار

روز خونین بورس

کد خبر 577106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.