طرح شفافیت نقض حریم خصوصی نیست

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سامانه شفافیت شهرداری اصفهان به شکل کاملاً شیشه‌ای فرایندها و اتفاقاتی که در آن رخ می‌دهد را به شهروندان عرضه خواهد کرد و این اتفاق شامل نقض حریم خصوصی شهروندان نخواهد بود.

احمدرضا مصور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به جزئیات سامانه شفافیت و ضمانت اجرای این برنامه در مدیریت شهری، اظهار کرد: سامانه شفافیت مربوط به شهرداری اصفهان است، در این طرح یکی از بحث‌هایی مطرح شده این بوده است که شفافیت در شهرداری وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در سامانه شفافیت موارد متعددی وجود دارد، ادامه داد: در سامانه شفافیت معرفی برنامه‌های اجرایی شهرداری و امکان دسترسی به سامانه‌سوت‌زنی نیز وجود دارد و بر اساس آخرین اطلاعات مطرح شده در کمیته ارتقای سلامت اداری این موارد آماده شده است.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مراحل تست و راه‌اندازی سامانه شفافیت گذرانده شده و اصلاحات جزئی داشته است، در حال حاضر شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان باید اطلاع‌رسانی عمومی در مورد این سامانه و مزایای آن برای شهروندان را مد نظر داشته باشند.

وی در خصوص حفظ حریم خصوصی شهروندان ضمن انجام شفافیت، اظهار کرد: در طرح شفافیت و در قوانین مرتبط با حریم خصوصی شهروندان این موضوع مطرح شده است که حق نداریم به حریم خصوصی مدیران، کارکنان و شهروندان ورود داشته باشیم.

مصور خاطرنشان کرد: حریم خصوصی تعریف دارد و در قانون و طرح شفافیت و سامانه مربوط به آن توجه به حریم خصوصی پیش‌بینی شده است، در سامانه شفافیت باید متوجه این مسئولیت مهم باشیم، همچنین قرار است مواردی از جمله سوءجریان‌های اداری مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: سامانه شفافیت شهرداری اصفهان به شکل کاملاً شیشه‌ای فرآیندها و اتفاقاتی که در آن رخ می‌دهد را به شهروندان عرضه خواهد کرد و این اتفاق شامل نقض حریم خصوصی شهروندان نخواهد بود.

کد خبر 577076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.