احشام سرگردان و سگ‌های بلاصاحب معضل جدی پره‌سر

شهردار پره‌سر گفت: احشام سرگردان و سگ‌های بلاصاحب از معضلات جدی شهر است. حضور این حیوانات موجب آلودگی محیط شهری، ازبین‌رفتن درختان و فضای سبز و سلب آرامش شهروندان می‌شود.

«پژمان اکبری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: روستاییان و شهروندان در طول سال به‌ویژه فصل بهار، احشام خود را در محدوده شهری پره‌سر رها می‌کنند و این مسئله، همواره یکی از معضلات شهر بوده است.

وی افزود: طبق قانون شهرداری‌ها، رها کردن احشام در سطح شهر ممنوع است و این اقدام در بسیاری مواقع موجب وارد آمدن خسارت جانی و مالی به شهروندان و مسافران می‌شود.

شهردار پره‌سر خاطرنشان کرد: با وجود اینکه شهرداری بارها با صاحبان احشام سرگردان در محدوده شهری در چارچوب قانون برخورد کرده و به آن‌ها تذکرات لازم را داده است، اما این افراد قانون را رعایت نمی‌کنند.

اکبری تصریح کرد: ورود احشام سرگردان به داخل شهر، موجب ریختن فضولات آن‌ها در معابر، آلودگی محیط شهری، ازبین‌رفتن فضای سبز، گل‌ها، گیاهان و درختچه‌های بلوارها و میادین می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری بنرهای هشدار دهنده با مضمون ورود احشام به داخل محدوده شهری ممنوع، تهیه و در نقاط پرتردد پره‌سر نصب کرده است، تاکید کرد: به منظور حفظ فضای سبز و پاکیزه نگه‌داشتن محیط شهری، شهروندان و روستاییان در نگهداری احشام خود دقت لازم را داشته باشند و از ورود آن‌ها به محدوده شهری جلوگیری کنند.

شهردار پره‌سر با بیان اینکه حضور سگ‌های بلاصاحب یکی دیگر از معضلات شهر است که موجب سلب آسایش شهروندان شده است، گفت: شهرداری اسلحه بی‌هوشی، امکانات لازم و پناهگاه برای زنده‌گیری، جمع‌آوری و نگه‌داری سگ‌های بلاصاحب ندارد.

اکبری افزود: شهرداری پره‌سر و شهرداری‌ها همجوار می‌توانند برای ساماندهی و کاهش جمعیت سگ‌های بلاصاحب در محیط شهری، پناهگاه مناسبی را به عنوان پایلوت احداث و نسبت به واکسیناسیون و عقیم‌سازی این حیوانات اقدام کنند.

به گزارش ایمنا، شهر ساحلی پره‌سر از توابع شهرستان رضوانشهر و در ۸۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 577012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.