نگاه تزئینی و شعاری به مصرف بهینه انرژی نداریم

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه نگاه تزئینی و شعاری به مصرف بهینه انرژی نداریم، گفت: امسال دو مگاوات ظرفیت تولید برق در شهرداری اصفهان افزایش یافته است که این ظرفیت به کمک شهرداری برای خدمت‌رسانی و در زمان‌های اوج مصرف نیز به کمک شرکت توزیع برق شهر اصفهان می‌آید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی بقایی امروز _یکشنبه، یکم خردادماه_ در رزمایش تأمین برق پایدار و گذر از اوج مصرف ساختمان‌های اداری و خدماتی شهرداری اصفهان اظهار کرد: همت و تلاش همکارانم در مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان برای کاهش مصرف بهینه برق و خاصه موفقیت رزمایش امروز، گواه بر این مدعا است که شهرداری اصفهان نگاه تزئینی و مانوری به این موضوع ندارد.

وی با بیان اینکه در بخش انرژی، مدیریت مصرف بهینه در اولویت شهرداری قرار دارد، ادامه داد: بر این اساس به‌زودی اتاق پایش و تجهیزات لازم برای مانیتورینگ رصد همه مباحث مرتبط با انرژی در شهرداری اصفهان شکل می‌گیرد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه لایحه‌ای سال گذشته تحت عنوان «صندوق توسعه انرژی» تهیه شد که یک افق پنج ساله و ۱۰ ساله در آن تعریف شده است، افزود: در افق پنج ساله باید ۲۵ درصد از انرژی مصرفی ما در شهر از انرژی پاک تأمین شود، در این راستا شورای اسلامی شهر پیشاپیش تدابیر خوبی اندیشیدند و بودجه خوبی را برای این مهم در سال ۱۴۰۱ برای سطح مناطق مختلف شهر اختصاص دادند که طبق آن حدود هفت میلیارد تومان برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در مناطق پانزده‌گانه تعیین شده است.

وی تصریح کرد: همچنین مقرر شده است که مناطق و سازمان‌ها نیز اعتبارات خود را برای بهبود روش‌ها در این زمینه اختصاص دهند که امیدواریم با همت اعضای شورای اسلامی شهر سریع‌تر به این افق برسیم.

بقایی ادامه داد: رزمایش امروز با هدف تأمین برق پایدار و گذر از اوج مصرف در ساختمان‌های اداری و خدماتی شهرداری اصفهان و بهره برداری از دو مگاوات ظرفیت‌های مولدهای برق اضطراری جهت تقویت زیرساخت پدافند غیرعامل برگزار شد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به چند بعدی بودن این رزمایش خاطرنشان کرد: شهرداری به عنوان بزرگترین مصرف کننده بخش عمومی با شرکت توزیع برق شهر اصفهان همکاری ویژه ای را در این عرصه تعریف کرده است.

بقایی ادامه داد: قرار بر این است که ساختمان‌های اداری مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان در ساعات اداری یک ساعت برق خود را یا قطع و یا کاهش چشمگیری داشته باشند و در این زمان برق خود را از روشی همچون نیروگاه‌های خورشیدی خود، یا با روشن کردن دیزل ژنراتورها و یا UPS تأمین کنند.

وی با تاکید بر اینکه با همتی که در سال‌های اخیر صورت گرفته است اغلب مناطق شهرداری دیزل ژنراتور خریداری کرده‌اند و همچنین ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی به شدت افزایش یافته است، گفت: در سال ۱۴۰۱ دو مگاوات ظرفیت تولید برق در شهرداری اصفهان افزایش یافته است که این ظرفیت به کمک شهرداری برای خدمت رسانی و در زمان‌های اوج مصرف نیز به کمک شرکت توزیع برق شهر اصفهان می‌آید.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه بر اساس اقدامات چشمگیر و خوبی که در سطح مناطق پانزده‌گانه در زمینه احداث نیروگاه‌های خورشیدی صورت گرفته است، ظرفیت تولید برق شهرداری از ۲۳۰ کیلووات به ۶۰۰ کیلو وات رسیده است، اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال این ظرفیت به یک مگاوات برسد.

به گزارش ایمنا، در این رزمایش معاونان خدمات شهری مناطق پانزده‌گانه شهرداری و منطقه ناژوان نیز به صورت ویدئو کنفرانس با اتاق کنترل رزمایش در ارتباط بودند و در پایان بر اساس شاخص‌هایی چون سرعت عمل، برنامه ریزی و آمادگی کامل در بحران، کاهش زیادتر، مصرف برق چهار منطقه از جمله منطقه یک، هشت، ۱۳ و ۱۵ به عنوان مناطق برتر در این رزمایش انتخاب شدند.

کد خبر 576925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.