خودسوزی راننده شرکت دخانیات/ بازداشت متهمان سایت آی‌دیجی با ۶۰۰ شاکی

خودسوزی راننده شرکت دخانیات، پایان قدرت‌نمایی شرور خطرناک، بازداشت چهار متهم سایت آی‌دیجی با بیش از ۷۰۰ شاکی، بازداشت سه مرد با هفت درخت، انهدام باند دزدان موتورسیکلت، کشف بیش از ۱۹ تن روغن خوراکی احتکار شده را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از رانندگان فصلی شرکت دخانیات، صبح امروز _یکشنبه اول خردادماه_ به دلایل نامشخص خودسوزی کرده و در حال حاضر در بخش سوختگی بیمارستان پنج آذر گرگان بستری است.

مهران یونسی، مدیر مجتمع دخانیات استان گلستان با تأیید این خبر، اظهار کرد: راننده فصلی شرکت دخانیات به دلایل نامعلومی خودسوزی کرده و موضوع از سوی مسئولان مربوط در حال پیگیری و بررسی است.

وی افزود: در حال پیگیری هستیم تا علت خودسوزی مشخص شود. اگر مسائل درون سازمانی علت آن باشد قطعاً رسیدگی شده و بابت این موضوع نشست خبری برگزار خواهیم کرد. در حال حاضر مراجع قانونی و شورای تأمین استان هم پیگیر این اتفاق هستند.

پایان قدرت‌نمایی شرور خطرناک

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار کرد: در پی خبر دریافتی از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در خصوص استفاده از سلاح سرد، عربده‌کشی و ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان در محله گلحصار شهر ری بلافاصله تیم عملیاتی کلانتری عبدالعظیم (ع) در محل حاضر شدند.

وی با اشاره به اینکه با حضور مأموران در محل متهم به محض رؤیت پلیس به سرعت وارد منزل خود شد و از درب پشتی متواری شد، افزود: با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، مخفیگاه متهم شناسایی و کمتر از هفت ساعت طی یک عملیات ضربتی دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با بیان اینکه متهم سابقه‌دار به تازگی از زندان آزاد شده بود و همچنان به اعمال مجرمانه خود ادامه داده است، ادامه داد: به محض دستگیری متهم تعدادی از اهالی محل با حضور در کلانتری و دیدار با رئیس کلانتری از اقدام ضربتی و مقتدرانه پلیس در برخورد و دستگیری عامل ایجاد ناامنی برای شهروندان در محله گلحصار قدردانی کردند.

وی با اعلام اینکه پس از تشکیل پرونده متهم تحویل مراجع قضائی شد، خاطرنشان کرد: با تمام توان در حفظ امنیت، آسایش و آرامش شهروندان تلاش می‌کنیم و به هیچ عنوان به اینگونه افراد اجازه نخواهیم داد تا در جامعه عرض اندام کنند و امنیت مردم را مخاطره بیندازند.

بازداشت ۴ متهم سایت آی‌دیجی با ۶۰۰ شاکی

حسن مددی دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز اظهار کرد: چهار متهم این پرونده یک زن و شوهر و دو فرد دیگر بودند که شب گذشته پس از دو ماه متواری شدن با دستورات قضائی و پیگیری ویژه شعبه شش بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه یک کرج توسط پلیس فتا کرج بازداشت شدند.

وی افزود: در این پرونده زن و شوهری اقدام به تأسیس شرکت با مسئولیت محدود با نام آئینه دیجیتال آینده‌اندیش با سایت آی‌دیجی در کرج می‌کنند و پس از اجاره شش واحد در یکی از مجتمع‌های بزرگ تجاری کرج، اقدام به اخذ این نماد از وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز ادامه داد: متهمان از اعتماد مردم به این نماد سوءاستفاده کرده و اقدام به جذب مشتری در قالب فروش خودرو، موبایل، لپ تاپ و انواع لوازم خانگی و الکترونیک از طریق اینستاگرام و سایت شرکت می‌کنند. شرکت مذکور در مدت فعالیت خود سفارش‌ها را تأمین می‌کند اما در ادامه با نوسان ایجاد شده در بازار، در تأمین سفارش‌ها دچار مشکل شده و فعالیت‌های غیرقانونی آن آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه فروشندگان در یک روش، از خریداران در ازای سفارش، بخشی را در قالب نقد و مابقی را با چک دریافت می‌کردند، وقتی که با مشکل نقدینگی روبه‌رو می‌شوند اقدام به عرضه چک‌های مشتریان در بازار می‌کنند، از طرف دیگر وقتی با درخواست مشتریان برای تأمین سفارش‌ها روبه‌رو می‌شوند اعلام می‌کنند که توان تأمین ندارند و باید سفارش لغو شود تا وجه را برگردانند در حالی که این وجوه و چک‌ها در دست افراد ثالث بوده است.

مددی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۶۰۰ شاکی در حدود یک هزار و ۷۰۰ سفارش برای طرح شکایت به دادسرا مراجعه کرده‌اند، اضافه کرد: این افراد با توجه به نداشتن توانایی در وجوه دریافتی از مردم متواری می‌شوند که با شکایت شاکیان، به منظور تسریع در رسیدگی و شناسایی و بازداشت متهمان، پرونده به شعبه شش بازپرسی دادسرای ناحیه یک کرج ارجاع شد و متهمان پس از دو ماه پیگیری دستگاه قضائی توسط پلیس فتا کرج بازداشت شدند.

وی با بیان اینکه ارزش سفارشات و ادعای شاکیان پرونده نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: برای متهمان به اتهام خیانت در امانت و تحویل ندادن مبیع با وجود دریافت ثمن و عدم ایفای تعهد، مطابق ماده ۳۹ قانون تجارت الکترونیک پرونده تشکیل شده و تحقیقات درحال انجام است. مردم در خریدهای خود فریب قیمت‌های پایین فروشندگان و تبلیغات را نخورند و حتماً از مراکز معتبر اقدام به خرید قسطی کنند.

بازداشت ۳ مرد با ۷ درخت

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار کرد: درپی وقوع چند فقره سرقت درخت از بوستان‌های محدوده ۱۳ آبان شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کلانتری آن محله قرار گرفت.

وی افزود: تیم عملیاتی کلانتری ۱۶۸ سیزده آبان با پوشش نقاط جرم‌خیز در پیک جرایم، روز گذشته سه نفر را درحال بریدن یک اصله درخت مشاهده و طی یک عملیات ضربتی سارقان را دستگیر و در بازرسی از داخل خودرو متهمان که در چند متری محل سرقت پارک شده بود هفت اصله درخت بریده شده کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به اینکه در تحقیقات انجام شده متهمان به بزه ارتکابی معترف شدند، خاطرنشان کرد: پس از شناسایی و اخذ شکایت شاکی پایان تحقیقات و تشکیل پرونده متهمان تحویل مراجع قضائی شدند.

انهدام باند دزدان موتورسیکلت

سرهنگ کیومرث حسنوند سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری پایتخت اظهار کرد: درپی افزایش سرقت موتورسیکلت در محله گاندی تهران دستگیری سارق یا سارقان را تیمی از مأموران کلانتری ۱۰۳ گاندی بر عهده گرفتند و گشت‌زنی‌های هدفمند را افزایش دادند. مأموران در تحقیقات به عمل آمده ساعات تردد، باند سه نفره که با دو موتورسیکلت سرقت می‌کردند را شناسایی کردند.

وی افزود: حین گشت‌زنی در نقاط جرم‌خیز و دارای سابقه سرقت، دو موتورسیکلت با همان مشخصات را مشاهده کردند که در کنار موتورسیکلت‌های پارک شده داخل پیاده‌رو درحال باز کردن موتورسیکلتی هستند. به سرعت وارد عمل شده و در یک عملیات غافلگیرانه قبل از هر اقدامی هر سه متهم دستگیر شدند.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: در بررسی اولیه از متهمان آلات و ادوات سرقت کشف و متهمان ۲۷ تا ۳۲ ساله که ساکن استان البرز بودند در تحقیقات اولیه با توجه به ادله و شواهد موجود به جرم خود و سرقت موتورسیکلت در محله گاندی و ۱۵ فقره سرقت مشابه معترف شدند.

وی با بیان اینکه مال‌باختگان شناسایی و به کلانتری دعوت شدند و با اشاره به سوابق متعدد سارقان در امر سرقت و تحمل حبس در زندان، خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان و شناسایی مال‌باختگان ادامه دارد.

کشف بیش از ۱۹ تُن روغن خوراکی احتکار شده

سرهنگ محمدرضا هاشمی‌فر جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه برنامه‌های مقابله‌ای خود با محتکران کالاهای اساسی، با هوشمندی بالای خود از احتکار روغن خوراکی در دو انبار واقع در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهرستان اصفهان مطلع شدند و بلافاصله رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران پس از کسب اطلاعات لازم و تکمیل شدن تحقیقات خود طی هماهنگی با مرجع قضائی به همراه کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت از انبارهای مذکور بازدید کردند که در نتیجه ۱۵ تن و ۲۴۱ کیلو روغن خوراکی احتکار شده کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: همچنین مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان نیز در عملیاتی دیگر از انباری در این شهرستان چهار تن و ۲۱۸ کیلو روغن خوراکی احتکار شده را کشف کردند.

وی مجموع روغن‌های احتکاری مکشوفه را ۱۹ تن و ۴۵۹ کیلو اعلام و خاطرنشان کرد: برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه ارزش این روغن‌ها بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال است که در این خصوص تمامی انبارها پلمب، سه نفر نیز دستگیر و به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

کد خبر 576920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.