همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز سودمند بود

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: برگزاری نخستین همایش دو روزه ملی توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز پربرکت‌ترین پدیده‌ای بود که روزهای پایانی اردیبهشت‌ماه توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا هاجری امروز _یک‌شنبه یکم خردادماه_ در شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر اسلامی شیراز در نطق پیش از دستور اظهار کرد: مواردی را به منظور تقویت و ارتقا مدیریت شهری باستحضار می‌رسانم، برگزاری نخستین همایش دو روزه ملی توسعه سرمایه گذاری در شیراز، مبارک و پربرکت‌ترین پدیده‌ای بود که روزهای پایانی اردیبهشت توسط شورا و شهرداری برگزار شد. بر خلاف بعضی همایش‌های بی خاصیت و غیرکاربردی، این همایش هم کاربردی بود و هم خاصیت داشت. انعقاد سه تفاهم نامه سیزده هزار و پانصد میلیارد تومانی برای پیشرفت شهر شیراز واقعیت دارد. ارائه هفتاد طرح و بسته سرمایه گذاری آماده صدور مجوز حقیقت دارد و از شهرداری درخواست کمک کرده، تا زندان عادل آباد شیراز خارج از شهر منتقل شود، در این انتقال سازمان زندان‌ها را یاری کنند. از کمیسیون تلفیق درخواست دارم این درخواست با سرعت، سبقت، حمایت و یاری طی جلسه‌ای پربار، به نتیجه رسانده شود. کارخانه سیمان، پشم شیشه، روغن نباتی نرگس و پادگان‌های نظامی به خارج از شهر منتقل شود، همچنان مطالبه و خواست مردم است، که به نمایندگی از آنها در شورا و شهرداری جمع شدیم، باید برایشان کاری اساسی، ریشه‌ای و زیر بنایی انجام دهیم.

وی ادامه داد: کلنگ زنی و آغاز ساخت اولین تصفیه خانه محلی (لوکال) را به فال نیک گرفته، با همدلی، همراهی و هم افزایی شهرداری و شرکت آب و فاضلاب می‌توان آن‌را به ۱۰ تصفیه خانه محلی گسترش داد. آب‌های تصفیه شده محلی را در حوزه فضای سبز ارتفاعات همان منطقه می‌توان مورد استفاده قرار داد. گسترش تصفیه خانه‌های کوچک محلی، می‌تواند آثار پدیده تلخ خشکسالی را کاهش داده، از هدر رفت فاضلاب و روان شدن آن در فضای باز و بوی نامطبوع جلوگیری کند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: هر محله یک زورخانه، ورزش باستانی و روحیه جوانمردی را گسترش و ترویج می‌دهد. روش و منش پهلوانی باید عمومیت پیدا کند. باید مواظب بود این ورزش بومی و باستانی توسط سازمان‌های استعماری مانند «یونسکو»،ذیل ورزش‌های رزمی، با نمایش نمادهای یونسکو روی سینه‌ها و پشت لباس‌ها، بی هویت و به استحاله کشیده نشود. نسخه ننگین ۲۰۳۰ یونسکو در شهر مقدس شیراز رونق نیافت و به جایی نرسید.

وی افزود: باید هوشیار بود، نفوذی‌ها به نام ورزش وارد نشوند، همان نسخه‌های پوسیده و پلاسیده را عملیاتی نکنند. بصیرت در حوزه‌های فرهنگی -ورزشی، لازم و ضروری است و در شهر آن‌را بی رنگ و بی رمق می‌بینیم.

هاجری تصریح کرد: علی رغم جنب و جوش و حرکت جهادی مسکن ملی سازی در کل کشور و شهرداری کلانشهرهای تهران، اصفهان، مشهد و تبریز، شیراز کما فی سابق عقب افتاده است. رغبت، شور، نشاط و روحیه جهادی در حوزه نهضت مسکن سازی ملی مشاهده نمی‌شود، شهرداری حداقل برای کارکنان خود به این نهضت بپیوندد. حمایت از دولت انقلابی که توصیه مقام معظم رهبری است، باید با عمل همراه باشد. شورا و شهرداری همدل و همفکر به عرصه نهضت مسکن ملی سازی وارد شوند. به کمک بی سرپناهانِ محروم از مسکن مردمی و کارکنان شهرداری بشتابند. غفلت‌های موجود را با سرعت و سبقت در کار جبران کنند تا مردم و کارکنان با اعتماد و اطمینان بیشتر علاقه‌مند به مشارکت گسترده شوند.

عضو شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس ملی و نمایندگان مجلس محلی باید پاسخگوی مردم باشند، باید در عمل اثبات شود که پاسخگو هستند. از ریاست محترم شورا درخواست دارم نمایندگان محترم شیراز را به صورت فردی یا جمعی به جلسه علنی شورا دعوت کنند تا پاسخگوی اعضای شورا باشند و بلعکس، اعضای شورا پاسخگوی نمایندگان باشند. اگر در این مرحله پاسخگوی یکدیگر بودیم، می‌توانیم پاسخگوی مردم باشیم. سخنرانی‌های یک طرفه و چاپ عکس با جملات و کلمات قصار در روزنامه‌ها، نشانه کارآمدی نیست و کسانی که اهل کار و بارِ اساسی هستند، نیاز به تبلیغات گسترده و رسانه‌ای ندارند. نمایندگان از هر نوعش چه مجلس، چه شورا، چه خبرگان و… به جای همیشه گفتن، بهتر است فرصتی را هم برای شنیدن سخنان مردم اختصاص دهند. تعامل یعنی هم بگویند و هم بشنوند؛ البته اگر گوش شنوایی داشته باشیم.

کد خبر 576913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.