برداشت از حساب با ارسال لینک جعلی اعتراض به یارانه معیشتی

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که به بهانه اعتراض به یارانه معیشتی اقدام به ارسال پیامک جعلی و برداشت از حساب افراد می‌کرد، خبر داد.

سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با ارائه مرجوعه قضائی توسط شهروندان مالباخته مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها پس از ورود به لینکی ناشناس جهت پرداخت هزینه استعلام یارانه معیشتی، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکیان اظهار داشتند پس از دریافت پیامکی با عنوان «ستاد اطلاع‌رسانی یارانه معیشتی» و ورود به لینک معرفی‌شده برنامه‌ای با عنوان اپلیکیشن دولت همراه دانلود و جهت احراز هویت مبلغ ۵۰ هزار ریال از کاربران درخواست کرده و پس‌از آن کل موجودی حساب آن‌ها برداشت شده است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود، درگاه بانکی که شاکیان از طریق آن اقدام به پرداخت وجه کرده است، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی وی را به سرقت برده است و اپلیکیشن جعلی نیز با دسترسی به پیامک‌ها اقدام به سرقت رمز دوم یک‌بار مصرف کرده و با دسترسی به لیست مخاطبین پیامک مذکور را برای سایر افراد ارسال می‌کند.

وی ادامه داد: با اقدامات تخصصی و فنی کارشناسان موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شدند و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

مرتضوی گفت: پیامک ارسالی از سوی نهادهای مربوط به هدفمندسازی یارانه فاقد لینک است، بنابراین جهت اعتراض به یارانه معیشتی نیاز به واریز وجه نیست و شهروندان به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف خودداری کنند.

کد خبر 576911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.