تقدیم لایحه اعطای تخفیف صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لایحه اعطای تخفیف در صدور پروانه ساختمانی در محدوده بافت فرسوده شهر اصفهان به میزان ۷۰ درصد تا پایان سال جاری از سوی شهرداری تقدیم شورای اسلامی شهر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا مصور امروز -یکشنبه، یکم خردادماه- در جلسه علنی چهل و سوم شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه یک بافت فرسوده مصوب و یک بافت فرسوده غیرمصوب داریم، اظهار کرد: بافت فرسوده مصوب در اصفهان ۲۵۰۰ هکتار و بافت غیر مصوب بیش از چهار هزار هکتار است که باید فکری برای بافت فرسوده غیرمصوب نیز کرد.

وی ادامه داد: در گذشته دولت در بافت‌های فرسوده تعهداتی داشت و آن زمان سهم دولت ۵۰ درصد بود، شهرداری نیز ۵۰ درصد تخفیف اعمال می‌کرد، البته هیچ وقت تعهد دولت انجام نشد و موضوع به تهاتر کشیده شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بر اساس آنچه در لایحه احیای بافت فرسوده عنوان شده است، بافت فرسوده تاریخی و غیرتاریخی در مناطق چگونه از هم منفک و مجزا می‌شود، زیرا تفکیک آن در صلاحیت شهرداری و شورای اسلامی شهر نیست و بهتر است این مهم تبیین شود.

محمد رضا فلاح، رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: برای احیای بافت فرسوده یک اعتقادی باید در بدنه وجود داشته باشد در دوره‌های قبل نیز تخفیفات را برای بافت فرسوده قائل می‌شدیم، اما وقتی مردم مراجعه می‌کردند با فرایندهای عجیب و غریب مواجه می‌شدند که قید پروانه را می‌زندند.

امیر سامع، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: روابط عمومی شهرداری‌های مناطق باید در فضای واقعی در ورودی ساختمان‌های شهرداری یک تابلو اطلاع‌رسانی نصب کنند و مباحث در حوزه شهرسازی را به اطلاع شهروندان برسانند.

وی ادامه داد: البته شهروندان می‌توانند به سایت پرتال شهرداری نیز وارد و فرایند تخفیف را مشاهده کنند، البته باید پیوست اطلاع‌رسانی نیز داشته باشیم.

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: همکاران در حوزه شهرسازی باید حضور فعال در اطلاع‌رسانی داشته باشند، چرا که برخی در فضای مجازی از آگاهی نداشتن شهروندان نسبت به قوانین سوءاستفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: در این راستا طرح شفافیت برای ارتباط بیشتر با مردم و پر کردن خلاء موجود را ایجاد کردیم.

محسن رنجبر، معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان نیز اظهار کرد: لایحه اعطای تخفیف در صدور پروانه ساختمانی امروز تقدیم شورای اسلامی شهر شد، البته بافت فرسوده مصوب در این لایحه مورد نظر است و دولت بر اساس قانون ۵۰ درصد سهم خود را باید بپردازد که آن را پرداخت نمی‌کند، مانند قانون ارزش افزوده و ارقامی که به شهرداری‌ها باید داده شود، اما این تعهد انجام نشده است.

وی با بیان اینکه این لایحه مختص احیای بافت فرسوده است، افزود: تهیه لایحه در شهرداری یا بررسی طرح در شورای اسلامی شهر و اطلاع‌رسانی تمام این موارد باز انجام می‌شود، چرا که مسائل کارشناسی است.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه تا امروز ارزش افزوده که حق مسلم شهر است پرداخت نشده و در حد وعده باقی مانده است، گفت: شهرداری اصفهان هنوز نتوانسته مانده ارزش افزوده اسفند، فروردین و اردیبهشت‌ماه را دریافت کند، البته با توجه به تدابیری که اندیشیده شده است، هیچ نگرانی برای پرداخت حقوق وجود ندارد و ظرفیت‌هایی ایجاد کردیم تا جلوی تنش‌ها گرفته شود.

به گزارش ایمنا، لایحه اعطای تخفیف در صدور پروانه ساختمانی در محدوده بافت فرسوده شهر اصفهان به میزان ۷۰ درصد تا پایان سال جاری از سوی شهرداری تقدیم شورای اسلامی شهر شد.

کد خبر 576903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.