رشد کم‌رمق بورس

بازار بورس امروز یک رفتار تعادلی را از خود نشان داد، اغلب نمادهای بزرگ بازار در محدوده صفر تابلو درحال نوسان بودند و شاهد جهت گیری این نمادها نبودیم، پس از ریزش روز گذشته این رفتار قابل پیش بینی بود. شاخص کل مجدد به بالای یک میلیون ۵۸۰ هزار احد رسید و شاخص فرابورس نیز رشد ۲۷ واحدی داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بازار امروز گروه سیمانی، کانی‌های غیرفلزی، برخی از غذایی‌ها، برخی از دارویی‌ها و سرمایه گذاری‌ها روند مثبتی را ثبت کردند، به صورت کلی شاهد ورود پول به سهم‌های کوچک بازار بودیم.

بیشترین نمادهای تأثیرگذار مثبت در بازار بورس امروز به ترتیب حکشتی، شپدیس، پارس، نوری، شپنا، وغدیر و شاراک بودند.

بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بازار بورس تهران با رشد دو هزار ۴۵۶ واحدی به سطح یک میلیون ۵۸۲ هزار ۱۴۳ واحد رسید، شاخص کل هم وزن با رشد یک هزار ۳۳۳ واحدی در سطح ۴۴۱ هزار ۵۱۰ واحد قرار گرفت، شاخص کل بازار رشد ۰.۱۶ درصد و شاخص هم‎وزن رشد ۰.۳۰ درصد را تجربه کردند.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۲۰۵

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۵۶

فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۲۸ واحدی به سطح ۲۱ هزار ۵۶۵ واحد رسید و نسبت به روز گذشته رشد ۰.۱۳ درصد تجربه کرد.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۳۲

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۲۶

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۶۲ هزار ۷۸۵ و ۲۴ هزار ۲۲ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب هفت میلیارد ۷۶۹ و دو میلیارد ۷۴۵ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند

۲. امین یکم

۳. فولاد

۴. خگستر

۵. بترانس

بیشترین حجم معامله

۱. خگستر

۲. بترانس

۳. خساپا

۴. خودرو

۵. شستا

بیشترین افزایش قیمت

۱. سفار

۲. خچرخش

۳. کفرا

۴. بترانس

۵. خریختح

بیشترین کاهش قیمت

۱. غشصفها

۲. لسرما

۳. ولملت

۴. وآذر

۵. غمهرا

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

رشد کم‌رمق بورس

حمایت: محدوده یک میلیون ۵۸۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۶۰۰ هزار واحد و یک میلیون ۶۵۰ هزار واحد.

پیش بینی: رفتار نوسانی بین محدوده یک میلیون ۵۸۰ تا یک میلیون ۶۰۰ هزار واحد.

مهم ترین‌های بازار

ذوب سال مالی را با سود ۳۰ تومانی به پایان برد

ذوب آهن اصفهان در عملکرد ۱۲ ماهه توانسته است به ازای هر سهم ۳۰ تومان محقق کند. سهم در سه فصل ابتدایی به ترتیب ۱۸، ۱۸ و ۱ تومان به ازای هر سهم محقق کرده بود و در فصل چهارم هم توانسته است شش تومان زیان داشته است. در این فصل با توجه به رشد شدید زغال و سایر مواد اولیه انتظاری هم از ذوب وجود نداشت. این شرکت در سه فصل ابتدایی فروش‌های ۷,۵۸۵، ۸,۴۵۳ و ۹,۳۶۷ میلیارد تومانی داشته است و فصل چهارم هم فروشی برابر ۹,۶۵۳ میلیارد دارد. فروش سال ۱۴۰۰ رشد ۷۵ درصد نسبت به سال مالی قبل از آن دارد. در سال مالی ۹۹ حاشیه سود ذوب برابر ۱۸ درصد بوده که در سال ۱۴۰۰ حاشیه سود به ۱۱ درصد رسیده است. این فولادساز در ۶ ماهه سود عملیاتی ۳,۰۲۶ میلیارد تومانی را گزارش کرد که در شش ماهه دوم با کاهش ۱۲۶ درصد به ۸۰ میلیارد زیان رسیده است. سود عملیاتی در سال مالی ۹۹ برابر ۲,۰۷۲ میلیارد بوده است.

قزوین خوب ظاهر شده

کارخانجات قند قزوین در عملکرد ۱۲ ماهه توانسته است به ازای هر سهم ۵۴ تومان محقق کند. سهم در سه فصل ابتدایی به ترتیب ۲، ۱۱ و ۱۴ تومان به ازای هر سهم محقق کرده بود و در فصل چهارم هم توانسته است در یک عملکرد خوب ۲۷ تومان به ازای هر سهم گزارش کند. این شرکت در سه فصل ابتدایی فروش‌های ۴۵، ۱۰۸ و ۳۱۱ میلیارد تومانی داشته است و فصل چهارم هم فروشی برابر ۱۵۲ میلیارد دارد. فروش سال ۱۴۰۰ رشد ۱۴۶ درصد نسبت به سال مالی قبل از آن دارد. در سال مالی ۹۹ حاشیه سود قزوین برابر ۱۴ درصد بوده که در سال ۱۴۰۰ حاشیه سود به ۲۱ درصد رسیده است. در فصل چهارم هم حاشیه سود برابر ۳۴ درصد است. این تولید کننده قند و شکر در شش ماهه سود عملیاتی ۳۷ میلیارد تومانی را گزارش کرد که در شش ماهه دوم با رشد ۱۴۰ درصد به ۸۸ میلیارد رسیده است. سود عملیاتی در سال مالی ۹۹ برابر ۳۰ میلیارد بوده است.

بررسی روی در بازار جهانی

روی در این هفته ۱۷۰ دلار افزایش پیدا کرد و به ۳,۷۰۰ دلار بر تن رسید. با توجه به کاهش نرخ بهره در چین، بازار سهام این کشور مثبت بود و فضای کلی حاک بر کالاها را نیز مثبت کرد. بازار جهانی روی از ژانویه تا مارس ۲۰۲۲، ۳۷,۸۰۰ تن مازاد عرضه داشت. این در حالی است که در سال ۲۰۲۱، بازار شاهد کسری عرضه‌ی ۹۹,۶۰۰ تنی بوده است. در همین بازه‌ی زمانی، تولید جهانی روی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۰.۵ درصد کاهش یافت، در حالی که تقاضا نسبت به سال قبل ثابت بود. در این بین تقاضای چین ۱,۵۷۳,۹۰۰ تن بود که ۴۵ درصد از کل تقاضای جهانی را تشکیل می‌دهد.در میان معاملات ضعیف بازار روی در چین، پریمیوم روی کاهش یافت. معادن روی در سه ماهه‌ی نخست ۲۰۲۲، با اختلالات و زیان‌های تولید مواجه شدند و به دنبال آن بسیاری از کارخانه‌جات ذوب در ماه می وارد مرحله تعمیر و نگهداری شدند.

مس

فضای کلی حاکم بر بازار فلزات پایه از جمله مس مثبت بود. بانک مرکزی چین نرخ بهره وام‌های بلندمدت را پایین آورده است. کاهش نرخ بهره چین از فعالیت‌های اقتصادی حمایت خواهد کرد. کاهش نرخ بهره بازار را شوکه کرد و جریانات ریسک پذیری را تقویت کرد. در واکنش به افزایش نرخ بهره در چین، شاخص‌های سهام چین مثبت بودند. واردات قراضه مس چین در ۲۲ آوریل ۱.۳۵ میلیون بود که نسبت به ماه قبل ۹.۷ درصد کاهش پیدا کرده است. کاهش در واردات به دلیل کاهش تقاضا به دلیل محدودیت‌های قرنطینه‌ای در چین و کاهش تولید بوده که کاهش سطح فعالیت‌های اقتصادی را به همراه داشته است. واردات سالانه نیز کاهش ۱۹ درصدی داشته است

نقشه بازار

رشد کم‌رمق بورس

کد خبر 576897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.