لزوم تشکیل ستاد بازآفرینی و نهضت مسکن‌سازی در شهرداری

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در تمام مناطق پانزده‌گانه ستاد بازآفرینی و نهضت مسکن‌سازی به ریاست مدیران مناطق شهرداری و عضویت معاونت شهرسازی و املاک و درآمد تشکیل شود تا بتوانیم شاهد اتفاق‌های ویژه‌ای در بافت فرسوده باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول میرباقری امروز _یکشنبه، اول خردادماه_ در نطق میان دستور چهل‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید حاج احمد کاظمی که از فرماندهان عملیات بیت‌المقدس بود را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به جمله‌ای از شهید هادی برای آرزومندان شهادت، گفت: این شهید می‌گوید "به فکر مثل شهدا مردن نباش، بلکه به فکر مثل شهدا زندگی کردن باش"، سردار حاج قاسم سلیمانی نیز می‌گوید "اگر امروز کسی را دیدید که بوی شهید از کلام و رفتار او آمد، بدانید او شهید خواهد شد"، تمام شهدا این مشخصه را داشتند، برخی از ما آرزوی شهادت داریم، اما نمی‌خواهیم مانند شهدا زندگی کنیم.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر تحقق شهرسازی الکترونیک است، گفت: به‌رغم زحمات فراوان معاونت شهرسازی هنوز برخی موانع و گلوگاه‌ها رفع نشده و همین موضوع سرعت کار را کاهش داده است، در این راستا باید امکان پرداخت فیش‌های مالی در درگاه‌های پرداخت آنلاین با توسعه دادن در سطح مبلغ بالا ایجاد و زمینه تسهیل در انجام فرایند قرارداد سرای هشت و پشتیبانی و قرارداد سرای ۱۰ فراهم شود. همچنین باید بتوانیم ادارات و سازمان‌ها را برای مکاتبات شهرداری و فراهم کردن امکان ارتباط سیستمی با هدف رفاه شهروندان و جلوگیری از سرگردانی آنها یکپارچه و موانع را رفع کنیم.

وی اضافه کرد: برای تحقق مدیریت یکپارچه شهری حین تولید سامانه سرانه ۱۰ ارتباط با دیگر سازمان‌ها و ادارات، اشتراک ارتباطات جهت سهولت در فرایند خدمات شهری، جلوگیری از جابه‌جایی شهروندان و کاهش ترافیک از اهداف شهرسازی الکترونیک بوده است.

میرباقری تصریح کرد: لازم است اداراتی مانند آموزش‌وپرورش، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی، ثبت احوال، آب و برق کاربری‌های آموزشی، درمانی و فرهنگی خود را تعیین تکلیف کنند، اکنون شهروندانی هستند که به خاطر تعیین تکلیف نشدن این کاربری‌ها گرفتار بعضی رانت‌ها و مفاسد می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: معاونت مالی شهرداری باید این موانع که سبب کاهش سرعت شهرسازی الکترونیک شده است را رفع کند، همچنین لازم است معاونت شهرسازی نیز قولی که در راستای صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی تا پایان خردادماه داده است را فراموش نکند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فعالیت ستاد بازآفرینی شهری و نهضت جهاد مسکن در بافت فرسوده، گفت: در تمام مناطق پانزده‌گانه ستاد بازآفرینی و نهضت مسکن‌سازی به ریاست شهرداران مناطق و عضویت معاونت شهرسازی، املاک و درآمد تشکیل شود تا بتوانیم شاهد اتفاق‌های ویژه‌ای در بافت فرسوده باشیم.

وی با بیان اینکه اگر قرار است با همان دست فرمان چند سال اخیر حرکت کنیم، شاهد تغییر در بافت فرسوده نخواهیم بود، اظهار کرد: هرگاه مشکلی ایجاد می‌شود از همت‌آباد مایه می‌گذاریم که باید درصد موفقیت و پیشرفت آن را هم بررسی کنیم، بنابراین امیدواریم با تشکیل ستاد بازآفرینی شاهد تحول در بافت فرسوده باشیم.

کد خبر 576867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.