حلقه میانی عامل پیوند کنشگران با حاکمیت است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اتصال کنشگران انفرادی یا جمعی با حاکمیت در نبود حلقه میانی قطع بود، گفت: با به میدان آمدن حلقه میانی، از گسست به پیوست با حاکمیت می‌رسیم.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد قمی» روز یکشنبه در همایش تخصصی «جریان حلقه‌های میانی؛ پیشران حکمرانی مردمی» که به میزبانی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در محل ساختمان کوثر ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: آنچه مقام معظم رهبری در جهاد تبیین به آن اشاره می‌کنند، تأکیدی بر سازماندهی متعارف در حوزه روشنگری برای افکار عمومی است که فرو کاستن آن جفا است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این‌که حلقه‌های میانی را باید عمیق‌تر واکاوی کرد، افزود: پدیده حلقه‌های میانی رویکرد رو به جلویی پیش پای ما قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: شاید در ۴۰ سال نخست انقلاب، دوگانه دولت، مردم و کنش‌گران مردمی داشتیم اما به نظر می‌رسد این سه ضلع به چهار وجهی تغییر کرده و حلقه‌های مردمی هم به این جریان اضافه شده‌اند که اینها حلقه اتصال کنشگران فردی یا جمعی با حاکمیت هستند.

قمی تصریح کرد: حلقه میانی راهبر کنشگران مردمی انفرادی یا جمعی برای به میدان آوردن مردم هستند و وقتی حلقه میانی وارد میدان می‌شود، از گسست به پیوست با حاکمیت می‌رسیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: تک‌تک جوانان باید تبلیغ اسلام کنند و به حضور آنها به شکل محسوسی رسیده است که رهبر معظم انقلاب آن را ذکر می‌کنند. این اقدام پیشِ رو از عمق حکایت می‌کند و حلقه میانی خود را مستقیم با مردم مواجه نمی‌داند.

وی افزود: در منظومه معرفتی مکتب امام، یک حاج همت و هزاران بسیجی داریم و گسست میان مردم و حاکمیت وجود ندارد. حلقه میانی پدیده متعهد به حل یک مسئله جدی است. ما قرار است تا ابد از نظریه انقلاب اسلامی دفاع کنیم و از ادبیات انقلابی خود کوتاه نمی‌آییم در عین حال به شدت منعطف و جوششی و مردمی هستیم.

قمی با بیان این‌که پدیده حلقه‌های مبانی به شدت منعطف و جوششی است، ادامه داد: برای اینکه حکومت به شکل‌گیری این پدیده کمک کند، باید مراقب بود خطاهای رایج حلقه‌های میانی دست‌وپاگیر نباشد. غلط رایج که وجود دارد این است که جریان به جای جوششی، نهادی می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: غلط رایج دیگری که وجود دارد این است به داده‌های کلامی تکیه و این داده‌ها تجمیع می‌شوند و مدل‌هایی از حلقه میانی ارائه می‌شود که بهترین مدل است. ذات حلقه میانی دارای تنوع و رقابت است و آزاداندیشی و به روز بودن را جدی می‌گیرد و قیمت پیدا می‌کند که به موجب آن بانوان و معلمان و ظرفیت‌های متعدد جدی گرفته می‌شوند.

منبع: ایرنا

کد خبر 576859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.