بیماری آبله میمون چه‌قدر قدرت انتقال دارد؟

آبله میمون بیماری است که به ‌تازگی شیوع پیدا کرده و براساس نظر کارشناسان احتمال سرایت کمی دارد؛ اما همچنان لازم است که افراد اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، درحال‌حاضر ۸۰ مورد ابتلاء به بیماری «آبله میمون» در ۱۲ کشور جهان مشاهده شده است؛ البته تحقیقات در مورد ۵۰ مورد دیگر مظنون به این بیماری در حال انجام است. سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داده که احتمال دارد موارد بیشتری در بعضی از کشورها گزارش شود؛ ۹ کشور اروپایی و آمریکا، کانادا و استرالیا از جمله این کشورها هستند.

تاکنون نظام سلامت و بهداشت کشورهای بریتانیا، اسپانیا، پرتغال، آلمان، بلژیک، فرانسه، هلند، ایتالیا و سوئد مواردی از ابتلاء به بیماری آبله میمون را تأیید کرده‌اند. سرویس خدمات ملی بهداشت و درمان بریتانیا اعلام کرده که آبله میمون یک عفونت ویروسی نادر بوده که معمولاً خفیف است و اکثر افراد در عرض چند هفته بهبود پیدا می‌کنند. بر همین اساس ویروس عامل این بیماری به راحتی بین مردم منتقل نمی‌شود و خطر آن برای عموم مردم کم است.

به گفته محققان، در گذشته تعداد موارد محدودی از این بیماری در نقاط مختلف جهان از جمله بریتانیا مشاهده شده بود، اما همه این موارد افرادی بودند که به مناطق دورافتاده کشورهای مرکز و غرب آفریقا سفر کرده بودند؛ برای نخستین بار این ویروس در بدن افرادی یافت شده که هیچ ارتباطی با کشورهای غرب و مرکز آفریقا نداشته‌اند؛ هنوز مشخص نشده است که این افراد چگونه مبتلا شده‌اند.

کد خبر 576760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.