درمان جدید دیابت نوع ۲  مورد تایید قرار گرفت

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) درمان جدیدی را برای بیماری دیابت نوع دو تایید کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به مشکلات و چالش‌هایی که بسیاری از افراد مبتلا به دیابت برای کنترل قند خون خود دارند، تأیید دارو یا روش درمانی خاص گام مهمی در درمان این بیماری است. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) درمان جدیدی برای دیابت نوع دو تأیید کرده است؛ این درمان شامل تزریق دارویی به نام Mounjaro به صورت یک بار در هفته است.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که این دارو در کنترل سطح قند خون از دیگر داروها مؤثرتر است. Mounjaro جزو دسته جدید از داروهای بیماری دیابت است که با هدف تقلید هورمون GLP-1 توسعه یافته است. این هورمون به صورت طبیعی توسط روده آزاد می‌شود و قند خون و اشتها را تنظیم می‌کند؛ بنابراین ممکن است این دارو برای درمان چاقی نیز مؤثر واقع شود.

نخستین دارویی که از مکانیسم ذکر شده استفاده کرد، Wegovy نام دارد که برای درمان دیابت نوع دوم در سال ۲۰۱۷ میلادی تأیید شد. البته داروی جدید Mounjaro با Wegovy متفاوت است و به گونه‌ای طراحی شده که GLP-1 و یک هورمون دیگر به نام GIP را تقلید می‌کند. محققان معتقدند که تأثیر دوگانه GPL-1 و GIP برای درمان دیابت نوع دو بیشتر از درمان‌هایی است که فقط GLP-1 را هدف قرار می‌دهند.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) داروی Mounjaro را تنها برای مصرف بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع دو تأیید و توصیه کرده است که به منظور تنظیم سطح قند خون خود، در کنار مصرف این دارو، از رژیم غذایی سالم پیروی کرده و به صورت منظم ورزش کنید.

کد خبر 576729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.