سهم دستگاه‌ها در احیای بافت فرسوده مشخص شود

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: سهم دستگاه‌ها در احیای بافت فرسوده باید مشخص شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داوود بحیرایی امروز _شنبه سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه_ در نشست تخصصی «محرومیت‌زدایی محلات با رویکرد بازآفرینی شهری»، اظهار کرد: ضوابط شهرسازی اسلامی و رعایت حق الناس در هیچ کجا به اندازه شهر اصفهان رعایت نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کار روی موضوعات میدانی مانند بافت فرسوده بسیار سخت است، تصریح کرد: ضوابط شهرسازی در شهرداری رعایت می‌شود؛ اگر هم جایی با مشکل برخورد کردیم به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده می‌شود تا تکلیف مشخص شود.

مدیر منطقه ۱۰ اصفهان با تاکید بر اینکه در اصفهان پیرامون موضوع بافت فرسوده فعالیت‌های خوبی انجام شده است، افزود: احیای بافت فرسوده سبزه میدان که اکنون میدان امام علی (ع) نام دارد، یک کار جهادی، انقلابی و تخصصی بود؛ البته باید سهم دیگر نهادها و ادارات در اجرای پروژه‌های احیای بافت فرسوده مشخص شود.

وی با بیان اینکه شهر جدید بهارستان تعریف خاص خود را دارد، گفت: سه سال شهردار بهارستان بودم، در این شهر جدید ۳۲ هزار تردد و جابه‌جایی با تاکسی و اتوبوس انجام می‌شد و نمی‌توان آن را با شهری مثل اصفهان مقایسه کرد.

بحیرایی با تاکید بر اینکه محور میانی شهر بهارستان فریز شده است و در حالی که باید در این محور بیمارستان، دانشگاه و فضای سبز تعریف شود، این اتفاق نیافتاده است، اظهار کرد: در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است، اما هنوز اقدامات عملیاتی و اجرایی آغاز نشده است.

وی اظهار کرد: باید سهم شهرداری و سایر دستگاه‌ها در احیای بافت فرسوده مشخص شود، زیرا در ارتباط با آن همچون برخورد با متکدیان چند دستگاه مسئولیت دارند و تا همه به سهم و نقش خود متعهد نباشند، نمی‌توان این مشکل را حل کرد.

کد خبر 576703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.