ریزش‌های بورس ادامه دارد

در بازار امروز شاهد ریزش بزرگان بازار بودیم، نمادهای شاخص‌ساز روند نزولی در پیش گرفتند اما در دقایق پایانی وضعیت آنها کمی بهبود پیدا کرد، شاخص کل نزدیک به یک درصد و شاخص هم وزن نیم درصد افت را تجربه کردند، رشد قیمت دلار به محدوده ۳۰ هزار ۵۰۰ تومان نیز کمک چندانی به روند بازار نکرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گروه پالایشی که در روز چهارشنبه هفته گذشته همگی روند منفی به خود گرفته بودند امروز کمی متعادل‌تر شدند، اما گروه شیمیایی در بازار همچنان پر عرضه بود، گروه خودرویی، فلزی و سرمایه گذاری نیز روند مناسبی را نداشتند و پر عرضه بودند از طرف دیگر تقاضا برای صندوق‌های درآمد ثابت بیشتر شد و از جمله نمادهای پر تراکنش بازار بودند، دو صندوق پالایش و دارا یکم نیز روند مناسبی را نداشتند، صندوق پالایش با داشتن ارزش ۱۲ هزار تومانی در قیمت هفت هزار ۹۴۰ تومان و دارا یکم نیز در قیمت ۱۱ هزار ۹۱۰ تومان معامله شد.

بیشترین نمادهای تأثیرگذار منفی در بازار بورس امروز به ترتیب پارس، کچاد، فولاد، نوری، شستا، تاپیکو و کگل بودند.

بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بازار بورس تهران با کاهش ۱۵ هزار ۲۸۶ واحدی به سطح یک میلیون ۵۷۹ هزار ۶۹۱ واحد رسید، شاخص کل هم وزن با رشد کاهش دو هزار ۴۴۳ واحدی در سطح ۴۴۰ هزار ۱۸۰ واحد قرار گرفت، شاخص کل بازار افت ۰.۹۶ درصد و شاخص هم‎وزن افت ۰.۵۵ درصد را تجربه کردند.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۳۰

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۳۳

فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با افت ۱۰۴ واحدی به سطح ۲۱ هزار ۵۳۹ واحد رسید و نسبت به روز گذشته افت ۰.۴۸ درصد تجربه کرد.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۱۵

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۵۶

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۶۲ هزار ۸۰۴ و ۴۰ هزار ۴۴۴ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب نه میلیارد ۹۲ و سه میلیارد ۱۸۹ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند

۲. شپنا

۳. پالایش

۴. خگستر

۵. وبملت

بیشترین حجم معامله

۱. خگستر

۲. شستا

۳. وتجارت

۴. خساپا

۵. فاذر

بیشترین افزایش قیمت

۱. غشاذر

۲. فنوال

۳. ولملت

۴. خچرخش

۵. سابیک

بیشترین کاهش قیمت

۱. بوعلی

۲. سیمرغ

۳. شخارک

۴. پاسا

۵. غپاک

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

ریزش‌های بورس ادامه دارد

ریزش‌های بورس ادامه داردحمایت: محدوده یک میلیون ۵۸۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۶۰۰ هزار واحد و یک میلیون ۶۵۰ هزار واحد

پیش بینی: در صورتی که فردا نیز روند نزولی باشد احتمال اصلاح قیمت تا محدوده یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد وجود دارد.

مهم ترین‌های بازار

سآبیک، عملیات بازارگردانی بر تازه وارد بورس تهران

مدیر عملیات بازار نقد شرکت بورس اوراق بهادار تهران با انتشار اطلاعیه‌ای از بازارگردانی بر نماد معاملاتی شرکت سیمان آبیک به مدت ۱۲ ماه از تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ خبر داد. براساس این اطلاعیه، دامنه مظنه سه درصد و بازارگردان این نماد، صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی صبا گستر نفت و گاز تأمین و کارگزار بازارگردان، شرکت کارگزاری صباتامین اعلام شده است.

تداوم عرضه‌های اولیه در بورس با توجه به شرایط بازار

محمود گودرزی؛ مدیرعامل بورس تهران گفت: مکاتباتی با سازمان بورس داشته‌ایم که در هفته‌های آینده متناسب با شرایط بازار عرضه‌ها عرضه اولیه را انجام خواهیم داد. برای عرضه اولیه شرکت‌ها در بخش عملیات بازار اطلاع رسانی خواهیم کرد تا در زمان مشخص، اطلاعات آن‌ها نیز منتشر شود.

قرن نسبت به بقیه شوینده‌ها بهتر بوده

پدیده شیمی قرن در عملکرد ۱۲ ماهه توانسته است به ازای هر سهم ۲۷۵ تومان محقق کند. سهم در سه فصل ابتدایی به ترتیب ۱۱، ۱۲۸ و -۱۶ تومان به ازای هر سهم محقق کرده بود و در فصل چهارم هم توانسته است در یک عملکرد خوب و به کمک سود زیرمجموعه ۱۵۲ تومان به ازای هر سهم گزارش کند.

این شرکت در سه فصل ابتدایی فروش‌های ۳۴۳، ۶۹۴ و ۵۴۲ میلیارد تومانی داشته است و فصل چهارم هم فروشی برابر ۷۲۶ میلیارد دارد. فروش سال ۱۴۰۰ رشد ۲۸ درصد نسبت به سال مالی قبل از آن دارد.

در سال مالی ۹۹ حاشیه سود قرن برابر ۳۰ درصد بوده که در سال ۱۴۰۰ حاشیه سود به ۲۳ درصد رسیده است. در فصل چهارم هم حاشیه سود برابر ۲۳ درصد است. این شوینده در ۶ ماهه سود عملیاتی ۱۵۹ میلیارد تومانی را گزارش کرد که در شش ماهه دوم با رشد ۲ درصد به ۱۶۱ میلیارد رسیده است. سود عملیاتی در سال مالی ۹۹ برابر ۴۱۹ میلیارد بوده است.

فسرب هم در ۱۲ ماهه ۱۰ تومان با سرمایه جدید سود دارد

ملی سرب‌وروی ایران در عملکرد ۱۲ ماهه توانسته است به ازای هر سهم ۱۰ تومان محقق کند. سهم در سه فصل ابتدایی به ترتیب چهار، یک و دو تومان به ازای هر سهم محقق کرده بود و در فصل چهارم هم توانسته است در یک عملکرد خطی چهار تومان به ازای هر سهم گزارش کند. این شرکت در سه فصل ابتدایی فروش‌های ۱۶۵، ۱۲۳ و ۱۸۸ میلیارد تومانی داشته است و فصل چهارم هم فروشی برابر ۱۴۶ میلیارد دارد. فروش سال ۱۴۰۰ رشد ۲۷ درصد نسبت به سال مالی قبل از آن دارد.

در سال مالی ۹۹ حاشیه سود فسرب برابر ۳۸ درصد بوده که در سال ۱۴۰۰ حاشیه سود به ۲۰ درصد رسیده است. در فصل چهارم هم حاشیه سود برابر ۱۸ درصد است. این تولید کننده شمش سرب و روی در شش ماهه سود عملیاتی ۵۶ میلیارد تومانی را گزارش کرد که در شش ماهه دوم با رشد ۱۴ درصد به ۶۵ میلیارد رسیده است. سود عملیاتی در سال مالی ۹۹ برابر ۱۶۲ میلیارد بوده است.

دفرا خطی و خوب پیش رفته

فرآورده‌های تزریقی ایران در عملکرد ۱۲ ماهه توانسته است به ازای هر سهم ۲۲۶ تومان محقق کند. سهم در سه فصل ابتدایی به ترتیب ۳۸، ۴۵ و ۵۹ تومان به ازای هر سهم محقق کرده بود و در فصل چهارم هم توانسته است در یک عملکرد عالی ۸۴ تومان به ازای هر سهم گزارش کند. این شرکت در سه فصل ابتدایی فروش‌های ۱۰۵، ۱۲۷ و ۱۴۵ میلیارد تومانی داشته است و فصل چهارم هم فروشی برابر ۱۵۰ میلیارد دارد. فروش سال ۱۴۰۰ رشد ۹۰ درصد نسبت به سال مالی قبل از آن دارد. در سال مالی ۹۹ حاشیه سود دفرا برابر ۷۰ درصد بوده که در سال ۱۴۰۰ حاشیه سود به ۶۹ درصد رسیده است. در فصل چهارم هم حاشیه سود برابر ۶۹ درصد است. این تولید کننده سرم در ۶ ماهه سود عملیاتی ۱۵۱ میلیارد تومانی را گزارش کرد که در شش ماهه دوم با رشد ۳۴ درصد به ۲۰۳ میلیارد رسیده است. سود عملیاتی در سال مالی ۹۹ برابر ۱۸۷ میلیارد بوده است.

نفت

قیمت نفت در هفته‌های اخیر یک روند خنثی در محدوده ۱۰۰ تا ۱۱۴ دلار داشته است. نگرانی از رشد اقتصاد جهانی، قرنطینه‌های چین و ترس از رکود اقتصادی، چشم‌انداز بازار نفت را تحت تأثیر قرار داده است. در کنار این عوامل که افت قیمت نفت را به همراه داشته‌اند، با توجه به کمبود عرضه (در کنار کمبود ظرفیت) و موجودی‌های پایین، همچنان مسائل بنیادی که از قیمت صعودی نفت حمایت می‌کنند سنگینی می‌کنند. نشست اوپک پلاس نیز نشان می‌دهد که تمایلی به کمک برای عرضه بیشتر ندارد.

ذخایر نفت خام ۳.۴ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده و به ۴۲۰.۸ میلیون بشکه رسیده است. ذخایر نفت آمریکا حدود ۱۴ درصد زیر متوسط پنج سال اخیر قرار دارد. ذخایر بنزین نیز در هفته گذشته ۴.۸ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده و حدود هشت درصد زیر متوسط پنج سال اخیر قرار دارد. جمع موجودی مخازن نفت و فرآورده‌های نفتی نشان از تداوم پرشتاب و فاصله‌گیری از متوسط پنج ساله است که می‌تواند عامل فشار بر عرضه و رشد آتی قیمت‌ها باشد. واردات نفت خام در هفته گذشته به طور متوسط ۶.۶ میلیون بشکه بوده که نسبت به هفته ماقبل ۲۹۹ هزار بشکه افزایش داشته است. در طول ۴ هفته گذشته واردات نفت خام حدود ۶.۳ میلیون بشکه که ۴.۷ درصد از متوسط مدت زمان مشابه سال گذشته بالاتر بوده است.

نقشه بازار

ریزش‌های بورس ادامه دارد

ریزش‌های بورس ادامه دارد

کد خبر 576661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.