خیزش گردوغبار در اصفهان تا اواسط هفته ادامه دارد/کاهش ۲ تا ۵درجه‌ای دمای هوا

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، خیزش گردوخاک و ماندگاری آن در بیشتر مناطق را منجربه کاهش دید و کیفیت هوا تا اواسط هفته دانست و گفت: از فردا تا اواسط هفته شاهد نفوذ توده گردوخاک از کانون‌های خارجی و منابع داخلی به هوای اصفهان خواهیم بود.

«ابراهیم هنرمند» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده جو نسبتاً ناپایدار امروز روی استان است و آسمان در اکثر مناطق صاف تا کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی خیزش گردوخاک امروز و ماندگاری گردوغبار در بیشتر مناطق استان را منجربه کاهش دید و کیفیت هوا تا اواسط هفته دانست و افزود: در بیشتر مناطق به‌ویژه نیمه شمالی، شرقی و تا حدی مرکزی استان این وضعیت انتظار می‌رود؛ همچنین روز یکشنبه شاهد نفوذ توده گردوغبار از کانون‌های خارجی به‌ویژه کشور عراق به اصفهان خواهیم بود اما در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به دلیل وزش باد با خیزش گردوخاک از کانون‌های داخلی روبه‌رو می‌شویم.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش دو تا پنج درجه‌ای دمای هوا در بیشتر مناطق استان خبر داد و گفت: دمای شهر اصفهان امروز در گرم‌ترین زمان به ۳۵ درجه و کمینه صبح فردا به ۱۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی گرم‌ترین نقطه استان را خوروبیابانک با دمای ۳۷ درجه اعلام کرد و گفت: میمه با دمای هفت درجه خنک‌ترین شهرستان استان است؛ همچنین هشدار نارنجی برای نیمه‌شرقی، مناطق شمال و مرکز استان صادر شده است و ورود موج ناپایداری در استان به دلیل نداشتن رطوبت منجر به گرد و خاک خواهد شد.

کد خبر 576585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.