۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
یک بام و دو هوای انتخاب شهردار شهرکرد

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد گفت: "حامد فروزنده" شرایط شهردار شدن را ندارد.

محمدرضا بیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از شرایط احراز شهردار مواردی همچون سکونت در شهر، مدرک تحصیلی، سنوات تجربه و خدمت ملاک وزارت کشور است، بر اساس این مهم، شهردار مرکز استان باید دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دارای پنج سال تجربه مدیریت میانی باشد یا اگر دارای مدیریت پایه است باید دو برابر یعنی ۱۰ سال سابقه مدیریت پایه داشته باشد.

وی ادامه داد: "حامد فروزنده" با پنج رأی مثبت اعضای شورای اسلامی شهرکرد به عنوان شهردار شهرکرد انتخاب شد تا مراحل بعدی طی شود، اما مشخص شده است که سابقه مدیریت پایه وی تنها در شهرداری‌های هفشجان و فرخشهر حدود چهار سال و چهار ماه و ۱۶ روز بوده است، همچنین مشخص شد که سوابق مدیریت پایه وی ۱۰ سال نیست، لذا این موضوع در فرمانداری بررسی شد ودر نهایت حامد فروزنده شرایط شهرداری شهرکرد را نداشت.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد تصریح کرد: هر فردی که برای شهردار شدن معرفی می‌شود، باید مدارک و مستندات خود را ارائه دهد، اما در انتخاب شهردار تعداد افراد زیاد و زمان کم بود، لذا دقت و انطباق لازم داده نشد، در مرحله آخر نیز قبل از رأی‌گیری با آن که مطرح شد آیا فروزنده شرایط لازم را دارد یا خیر؟ بدون بررسی دقیق اعلام شد که شرایط لازم را دارد، در حالی که تصور همان ۱۲ سال سابقه اداری بوده است.

وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر باید برای انتخاب شهردار و فراخوان گزینه‌های دیگر اقدام کند، اما تعدادی از اعضای از شورای اسلامی شهر که به حامد فروزنده رأی دادند، همچنان اصرار دارند موضوع باید به وزارت کشور برود و بررسی شود.

بیاتی گفت: "جاپلقی" نیز در ابتدا مشکلی در مدارک نداشت و پس از استقرار باید افراد تحت تکفل وی در شهرکرد ساکن می‌شدند که با وجود فراهم کردن فرصت برای استقرار خانواده وی در شهرکرد، این مهم محقق نشد، اما "حامد فروزنده" از ابتدا یکی از شرایط را ندارد و اگر موضوع به وزارت کشور برود فرصت‌سوزی شده است و در نهایت با فروزنده موافقت نمی‌شود و تنها زمان برای انتخاب شهردار از دست می‌رود. تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر اصرار دارند با پیگیری شاید بتوان کاری کرد؛ در حالی که سابقه فروزنده مشخص است.

وی اضافه کرد: شهروندان انتظار دارند که شهردار هر چه سریع‌تر انتخاب شود.

کد خبر 576516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.