جمع‌آوری ۳۶ قلاده سگ بلاصاحب در آستارا

سرپرست شهرداری بندرآستارا گفت: به‌منظور حفظ آرامش و کاهش نگرانی شهروندان از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۶ قلاده سگ بلاصاحب از سطح این شهر زنده‌گیری و جمع‌آوری شده است.

«قاسم نوپور» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: افزایش جمعیت و پرسه سگ‌های بلاصاحب در محدوده شهری آستارا به یکی از مشکلات و چالش‌های جدی شهرداری تبدیل شده و جمع‌آوری این حیوانات از مطالبات اصلی شهروندان است.

وی افزود: نیروهای خدمات شهری شهرداری آستارا با همکاری حامیان حیوانات از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۶ قلاده سگ بلاصاحب را از سطح این شهر جمع‌آوری و به پناهگاه منتقل کرده است.

سرپرست شهرداری آستارا با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ پناهگاه موقتی به مساحت ۵۰۰ متر مربع جنب باغ پرندگان و خارج از منطقه مسکونی در این شهر برای کنترل و نگهداری سگ‌های بلاصاحب اختصاص یافته است، گفت: سگ‌ها پس از زنده‌گیری به پناهگاه منتقل شده و اقداماتی همچون شست‌وشو، انگل‌زدایی، واکسیناسیون و پلاک‌گذاری روی آن‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: به منظور کاهش جمعیت سگ‌های بلاصاحب در شهر آستارا، طرح عقیم‌سازی این حیوانات به همت حامیان حیوانات و مشارکت شهرداری در کلینیکی در تالش، توسط دام‌پزشک انجام می‌شود.

نوپور تصریح کرد: برخی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان آستارا قول مساعد داده بودند تا در زمینه ساماندهی سگ‌های بلاصاحب با شهرداری همکاری کنند، اما به دلیل نداشتن نیروهای متخصص و کمبود امکانات لازم این امر تاکنون میسر نشده است.

وی با بیان اینکه شهرداری برای زنده‌گیری، نگه‌داری، واکسیناسیون و عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب هزینه زیادی پرداخت می‌کند، تاکید کرد: شهروندان با دیدن سگ‌ها آرامش و خونسردی خود را حفظ کنند؛ نیروهای خدمات شهری شهرداری آستارا همواره تلاش می‌کنند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، سگ‌های بلاصاحب را از سطح شهر جمع‌آوری و به پناهگاه منتقل کنند.

سرپرست شهرداری آستارا افزود: شهروندان می‌توانند برای غذارسانی به سگ‌های بلاصاحب، کمک‌های خود را روزانه به پناهگاه یا یکی از نیروهای خدمات شهری حاضر در سطح شهر تحویل دهند.

وی خاطرنشان کرد: دوست‌داران و حامیان حیوانات و افرادی که توانایی و شرایط نگه‌داری از سگ‌ها را دارند می‌توانند با مراجعه به شهرداری نسبت‌به دریافت و نگه‌داری این حیوانات اقدام کنند.

به گزارش ایمنا، شهر مرزی بندر آستارا با ۵۵ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 576496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.