حمایت اجتماعی شهرداری آتن از فرزندان خانواده‌های تک‌والد

شهرداری آتن برای حمایت از فرزندان خانواده‌های تک‌والد که در دوران تعطیلات تابستان ممکن است نتوانند تجربه حضور در کنار خانواده را به علت شاغل بودن پدر یا مادر خود داشته باشند، برنامه‌های فرهنگی بسیاری را تدارک دیده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برای بسیاری از مردم، فصل تابستان یک زمان شاد است که با تعطیلی مدارس و فرصتی برای رفتن به تعطیلات خانوادگی همراه است. با این حال، چنین موضوعی برای همه صدق نمی‌کند زیرا بسیاری از والدین مجرد نمی‌توانند از سر کار مرخصی بگیرند و با فرزندان خود در خانه بمانند. شهرداری آتن برنامه‌ای را برای خردسالانی تدارک دیده است که والدین آنها نمی‌توانند تا زمانی که مدرسه تعطیل است، در خانه حضور داشته باشند و با آن‌ها وقت بگذرانند. والدین مجرد به حالتی اطلاق می‌شود که مرد یا زن به هر دلیلی نظیر فوت یا طلاق، همسری ندارد و به تنهایی فرزندان خود را سرپرستی می‌کند. بسیاری از این والدها از حمایت اجتماعی کافی برخوردار نیستند که به آنها اجازه بدهد، مثلاً برای رفتن به سر کار، فرزندان خود را نزد دیگران یا در مراکز مراقبتی رایگان قرار دهند.

با درک این موضوع که یک چالش بزرگ برای بسیاری از خانواده‌ها است، شهرداری آتن از "کمپ فرهنگی تابستانی" رونمایی کرده است که شامل یک برنامه آموزشی نوآورانه برای کودکان بین چهار تا ۱۲ سال است. با این برنامه، کودکان بسیاری فرصت تجربه فرهنگ غنی شهرشان را خواهند داشت و در عین حال با سایر هم‌سالان خود نیز می‌توانند معاشرت داشته باشند.

حمایت اجتماعی شهرداری آتن از فرزندان خانواده‌های تک‌والد

طبق گزارش‌ها، در مجموع ۹ مؤسسه فرهنگی در این کمپ تابستانی شرکت خواهند کرد و به کودکان اجازه می‌دهند در فعالیت‌های زیادی شرکت کنند. این فعالیت‌ها شامل کارگاه‌های هنری، نمایش عروسکی، ژیمناستیک، نمایش تئاتر و قصه‌گویی است. علاوه بر این، برنامه‌های کمپ تابستانی فرهنگی، کودکان را تشویق می‌کند تا در مورد محیط زیست بیاموزند، به آنها یاد می‌دهد که چگونه از مواد قابل بازیافت استفاده کنند و از آن‌ها برای شرکت در فعالیت‌های بشردوستانه دعوت می‌کند.

شهردار آتن، کوستاس باکویانیس، در این رابطه گفت: "ما بسیار خوشحال هستیم که از طریق این برنامه آموزشی نوآورانه، به جوانان آتنی فرصت داده می‌شود تا در تابستان خلاقانه کار کنند و دانش و تجربیات ارزشمندی کسب کنند. این اقدام به اندازه‌ای مهم است که ما از طریق آن فرصتی را برای خانواده‌های تک والدی که حمایت اجتماعی و مالی لازم را ندارند، مهیا می‌کنیم تا بتوانند کار کنند."

حمایت اجتماعی شهرداری آتن از فرزندان خانواده‌های تک‌والد

کد خبر 576431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.