حضور مردم در کنار روحانیت نشان از ولایتمداری آنها است

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: استقبال پرشور مردم در کنگره گرامیداشت ۵۹۰ شهید روحانی و طلبه، نشان از حضور آنها در کنار روحانیت و ولایتمداری آنان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام و المسلمین رحمت‌الله صادقی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، با اشاره به کنگره گرامیداشت ۵۹۰ شهید روحانی و طلبه استان اصفهان و استقلال خوب مردمی از این برنامه، اظهار کرد: استقبال مردم از شهدای روحانی و طلبه دست رد به یاوه‌گویی‌های صهیونیست است.

وی افزود: مردم با حضور خود در کنار حوزه‌های علمیه و جامعه روحانیت و شاگردان اهل بیت، ولایتمداری خود را نشان دادند.

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان تصریح کرد: اگر چه شاهد ترور شخصیتی و فیزیکی روحانیت از سوی دشمنان در دوران مختلف بودیم اما مردم بار دیگر با حضور خود نشان دادند که روحانیت از مردم جدا نیست و مردم در کنار آنها هستند و گام به گام با آنها حرکت می‌کنند.

وی به ۵۹۰ شهید طلبه و روحانی استان اصفهان در جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: جامعه روحانیت با حضور پررنگ خود در تمامی صحنه‌ها همواره نشان دادند حامی مردم هستند، می‌توان به نقش آنها در حل تمامی بحران‌ها چون دو سال شیوع کرونا، سیل و زلزله اشاره کرد که پا به پای مردم و برای آنان بودند.

صادقی به ویژگی رزمنده‌پروری و شهیدپروری روحانیان اشاره تاکید کرد: روحانیت با حضور در مسجد، اهل مسجد را تبدیل به رزمنده برای مبارزه با دشمن و دفاع از کشور می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه روحانیان در جبهه‌ها عامل تقویت روحیه رزمندگان بودند و نقش ویژه‌ای در دفاع مقدس داشتند، خاطرنشان کرد: نقش روحانیان در دوران دفاع مقدس و بعد از آن ابتدا ترغیب مردم به جهاد و مبارزه با دشمنان بود و امام پرچم‌دار همه روحانیان بودند، دومین خدمت روحانیان پشتیبانی از رزمندگان و سومین خدمت، همراهی با آنان بود.

وی به نقش مؤثر روحانیت در تمام عرصه‌های خدمت رسانی اشاره کرد و گفت: جامعه روحانیت در حوادثی همچون سیل و زلزله برای کمک‌رسانی به مردم آسیب‌دیده در میدان حضور دارند و آخرین کسانی که از عرصه خدمت‌رسانی خارج می‌شوند نیز روحانیان هستند.

کد خبر 576414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.