فشار اقتصادی به مردم زیاد است/ طرح دولت به درستی تبیین نشد

امام جمعه موقت اصفهان گفت: اگر چه اجرای سیاست مردمی سازی یارانه فواید متعددی به همراه دارد اما فشار اقتصادی بالایی که بر مردم وارد شده و قشر روحانی را نیز بیشتر درگیر کرده موجبات نگرانی صاحبان اصلی انقلاب را فراهم ساخته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان با اشاره به اینکه سیاست مردمی‌سازی یارانه اگر چه پنج فایده را به دنبال داشت اما دو نقص هم دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: مجریان این طرح نتوانستند به خوبی آن را برای مردم و حتی قشر خواص تبیین کنند و ناتوانایی در این زمینه سبب ایجاد التهاب در بازار شد، لذا علی رغم اینکه تلاش‌های بسیاری در این حوزه، اما نیاز به تبیین درست طرح برای خواص و عوام است.

وی با بیان اینکه فشار اقتصادی به مردم و همچنین روحانیت به شدت زیاد است، شاهد گرانی و احتکار برخی اجناس هستیم، لذا به توجه و نظارت بیشتر دولتمردان برای ممانعت از افزایش نرخ سایر اقلام در بازار نیاز است، ادامه داد: زمان گذشته و التهاب بازار کمتر شده اما هنوز قیمت‌ها برنگشته است، هرچند قیمت برخی اجناس به علت فراوانی متعادل‌تر شده است، اما باید کاری کرد که شیرینی منافع حاصل از سیاست مردمی‌سازی یارانه در کام مردم باقی بماند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به وقایع اخیر در حوزه مردمی‌سازی یارانه‌ها بر اساس سیاست دولت، گفت: هدفمندی یارانه دارای پنج فایده است که عبارتند از حذف دلالی، برابری قیمت‌ها با قیمت‌های جهانی و تأمین کالا از روش یارانه، ممانعت از صادرات بی رویه کالاها همچون ماکارونی و پیشگیری از واردات کالای قاچاقی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، واردات کالا با ریال، حذف دلار و رسیدن به نقطه هدف که معیشت مردم را از گره زدن به برجام خارج سازیم.

مهدوی همچنین با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر به فرمان امام راحل (ره)، گفت: به گفته مقام معظم رهبری خرمشهرها در پیش است، اما از جنس فرهنگ و نفوذ به افکار عمومی و لازم است با اتحاد و همدلی مردم و بسیجیان، همچون دوران دفاع مقدس پایدار و استوار بایستیم و هرگونه سختی و مشکلی در زمان فعلی یا آینده اتفاق افتاد را با یاری همدیگر برطرف کنیم.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به شهادت بیش‌از چهار هزار شهید طلبه و روحانی در زمان دفاع مقدس، گفت: استان اصفهان با تقدیم ۵۹۰ شهید و شهرستان اصفهان با تقدیم ۱۶۰ شهید جایگاه نخست تقدیم بیشترین شهید طلبه و روحانی را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: قشر روحانیت نسبت به اقشار دیگر بیشترین تعداد شهید را داشته است به گونه‌ای که از هر هزار نفر، ۴۰ طلبه و روحانی به شهادت رسیده‌اند در حالی‌که این نسبت در اقشار دیگر چهار نفر در هر هزار نفر است.

امام جمعه موقت اصفهان آزادسازی خرمشهر را نتیجه حرکت همگانی ارتش، سپاه و بسیج دانست و گفت: خرمشهر با فرمان امام (ره) آزاد شد و این حماسه‌ای بی‌نظیری را در دفاع مقدس ثبت کردند.

وی تصریح کرد: بعد از پیروزی خرمشهر و در جایی‌که هنوز پس از آزادسازی آن و در جایی که هنوز دو هزار کیلومتر از خاک کشور در دست دشمن بود، آمریکایی‌ها و برخی در داخل زمزمه آتش‌بست سر می‌دادند که تنها با هدایت ولی فقیه و مدیریت امام (ره) وجبی از خاک ایران طی هشت سال دفاع مقدس به اشغال دشمن در نیامد.

کد خبر 576412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.