بسته فرهنگی و هنری ایمنا برای پایان هفته

با پایین آمدن آمار کرونا،برنامه های قرهنگی وهنری در شهر به حالت عادی برگشته است و شما می توانید از سینما،کتاب تا تئاتر و موزه گردی را برای یک پایان هفته هنری انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بسته فرهنگی، هنری آخر این هفته ایمنا از نمایشگاه فاخر مرتضی نصر بعد از بیست سال، تا چاپ کتاب خاطرات «آیت الله ری شهری»؛ یک نمایش کمدی و پادکست «داستامینوفِن» را شامل می‌شود که در ادامه آن را خواهید خواند.

نمایشگاه آثار استاد «مرتضی نصر»

نمایشگاه «ریشه‌ها» اثر مرتضی ممیز با هدف مروری بر آثار این نقاش برجسته، از روز جمعه در گالری سعدی اصفهان برگزار می‌شود.

«ریشه‌ها» با مروری بر آثار استاد «مرتضی نصر» از نقاشان برجسته و بنام استان اصفهان در واقع بعد از بیست سال که این هنرمند نمایشگاه با بازدید عمومی نداشته، برگزار می‌شود. افتتاح این نمایشگاه جمعه سی‌ام اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۸ در گالری عمارت سعدی، واقع در خیابان استانداری اصفهان، برگزار خواهد شد.

آثاری که استاد نصر نقاشی کرده بیشتر در حوزه‌های بناهای تاریخی، پل‌ها و فضاهای تاریخی شهر اصفهان است. نمایشگاه «ریشه‌ها» هر روز تا هجدهم خردادماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ شب پذیرای علاقمندان به هنر و نقاشی است.

بسته فرهنگی و هنری ایمنا برای پایان هفته

«خاطرات سیاسی آیت‌الله ری‌شهری»

کتاب «خاطرات سیاسی آیت‌الله ری‌شهری» پس از سه دهه، توسط مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی تجدید چاپ شده است.

این کتاب که خاطرات آیت‌الله ری‌شهری از ماجرای پرونده «سیدمهدی هاشمی» است، نخستین بار در سال ۱۳۶۹ منتشر شده بود. مرحوم ری‌شهری که تا سال ۱۳۶۸ عهده‌دار مسئولیت وزارت اطلاعات بود، پس از رحلت امام، خاطرات خود را در قالب این کتاب منتشر کرد. این کتاب در آخرین روزهای نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد.

در بخشی از این کتاب آمده است: «هرچند بعدها کتاب «خاطرات سیاسی» با افزوده‌شدن خاطرات آیت الله ری‌شهری از عزل آیت‌الله منتظری تکمیل و با نام «سنجه‌ی انصاف» منتشر شد و بعدها خاطرات و روایت‌های تکمیلی سایر افراد مرتبط با این پرونده، برگ‌های دیگری بر روایت‌تاریخی این موضوع افزود؛ اما متن این کتاب به عنوان یک سند دست‌اول تاریخی از یک راوی معتبر در حافظه تاریخی انقلاب اسلامی ماندگار گشت. از این جهت شاید بتوان کتاب «خاطرات سیاسی» و نویسنده آن را از پیشگامان «جهاد تبیین» در تاریخ انقلاب دانست.»

بسته فرهنگی و هنری ایمنا برای پایان هفته

«داستامینوفِن»؛ پادکستی برای دوستداران شاهنامه

«داستامینوفِن»؛پادکستی فارسی برای دوستداران شاهنامه به نثراست که به بهانه روز بزرگداشت فارسی می‌توانید از آن استفاده کنید. «داستامینوفِن»؛ درباره داستان «جن و پری» و «پسر کاکل زری» تا «رستم و سهراب" و «گودرز شاهنامه" قصه می‌گوید.

این روزها «پادکست»،جای دیگر شکل‌های ادبیات و نمایش را گرفته است و به خاطر آسانی دسترسی به آن خیلی‌ها ترجیح می‌دهند به جای خواندن کتاب پادکست گوش کنند. در مقدمه پادکست «داستامینوفِن» نوشته شده است: «قراره اگرشبی نیمه شبی، خواب که به چشم هات نیومد؛ خمیر تافتونیِ کُنجِ دلت از خستگی وَر نیومد، دلت از تموم آدما گرفت، باغ و باغچت رو خزونِ غم گرفت، قصه‌های ما رو تو گوش کنی.

تا که خوابت ببره، تا که دخت پریون، بیاد به خواب دورت ببره، تا که خوابت ببره، تا که دختر پریون، بیاد به خواب دورت ببره»

اولین اپیزود از «پادکست» جذاب «داستامینوفِن» روایت شاهنامه به نثر، به اولین پادشاه اساطیری ایران به قصه «کیومرث و پیدایش تمدن»، تا بر تخت نشستن و سرنگونی جمشید به دست ضحاک می‌پردازد.

در اپیزود دوم «پادکست داستامینوفِن» قصّه هزار سال پادشاهی ضحاک تا به دنیا آمدن فریدون و پیوستنش به کاوه آهنگر روایت می‌شود.

در آخرین اپیزود جذاب «داستامینوفِن» نیزچهل و دومین بخش شاهنامه به نثر با عنوان شبیخونِ افراسیاب منتشر شده است.

«داوین چی» با بازی سعید یاردوستی

جدیدترین نمایش کمدی امسال اصفهان، نمایش کمدی «داوین چی» با بازی سعید یاردوستی، احسان سلمانی، اسماعیل خاقانی، هادی مسعودی، علی رمضانیان با نویسندگی و کارگردانی سامان مدنی است که از ۲۹ اردیبهشت ماه تا سه شنبه ۳ خردادماه از ساعت ۲۰ در سالن هلال احمر اصفهان به روی صحنه می‌رود. برای خرید بلیت این نمایش می‌تواند به درگاه اینترنتی گیشه هشت مراجعه کنید.

نویسنده و کارگردان این نمایش سامان مدنی و تهیه کننده آن امیررضا قائد امینی است.

بسته فرهنگی و هنری ایمنا برای پایان هفته

«چند میگیری گریه کنی ۲»

«چند میگیری گریه کنی ۲» به کارگردانی علی توکل نیا این روزها روی پرده سینما سیتی سنتر اصفهان است. بازیگران این فیلم، ابوالفضل پورعرب، حمید لولایی، حامد آهنگی ومهران رجبی هستند. این فیلم ادامه فیلم «چند می‌گیری گریه کنی» است که در سال ۱۳۸۵ اکران شده‌است.

در فصل اول این فیلم شاهد بودیم رضا شایسته با بازی مرحوم منوچهر نوذری پس از سال‌ها زندگی در غربت به ایران می‌آید تا پس از مرگ در خاک وطنش آرام بگیرد. تنها نگرانی شایسته این است که پس از مرگش کسی نیست که برای او مراسم ختم بگیرد و برایش گریه کند…

داستان فیلم «چند میگیری گریه کنی ۲» درباره پسر آقای شایسته است که پس از ۳۰ سال دوری از وطن، در سودای به دست آوردن ارثیه پدری، به ایران بازمی‌گردد غافل از اینکه نمی‌داند برای تصاحب ارثیه، باید ۷ مراسم عزا برای ۷ خانواد بی‌بضاعت بگیرد به‌طوری که خودش هم در این ۷ مراسم، حضوری تأثیرگذار داشته باشد.

سایر بازیگران این فیلم، امیرحسین مسلمی، علی حسن ناصری، سعید جلیلی، مرجان نیکویی، امیرعلی پیرهادی، شیما احمدی، حامد یکتا، محمد، ولی احمدلو، محمد صادق پور، علی صادق پور، ببکا ونده ور، سارا مهین ترابی، سهیل رضایی، حسین فلاح پور، محمد سلطانی، شیما باقری، محمد لطیفی، پویا اردویی، پوریا اردویی، بهروز آوریون، امان سبزیکار، فرهاد بیوتاتی، نیلوفر محمدی، فرناز فاضلی، سمیرا شاه مرادی، محسن شورجه هستند.

اولین قسمت از فیلم سینمایی «چند میگیری گریه کنی» در سال ۱۳۸۴ به کارگردانی شاهد احمدلو، تهیه کنندگی حسن توکل نیا و نویسندگی محسن تنابنده و حسن وارسته تولید شده است.

کد خبر 576293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.