۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
ورود بیت کوین به کانال ۲۸ هزار دلار

بیت کوین در روز جاری سطح ۲۹ هزار دلار را نیز از دست داد، کلیت بازار مجدد در روند اصلاحی قرار گرفته و برخی از رمز ارزها مانند سولانا افت ده درصدی را تجربه کرد، بر اساس آخرین تحلیل تکنیکال انجام شده بر روی بیت کوین برآورد می‌شود روند نزولی همچنان تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۲۸ هزار و ۹۷۹ دلار

تغییرات: کاهش ۳.۳۷ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار و ۹۲۶ دلار

تغییرات: کاهش ۵.۲۳ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۹۵ دلار و ۴۶ سنت

تغییرات: کاهش ۱.۸۹ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۴۰۲ دلار

تغییرات: کاهش ۶.۱۰ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۵۱۰ دلار

تغییرات: کاهش ۹.۲۹ درصدی

سولانا (SOL): ۴۸ دلار و ۹۱ سنت

تغییرات: کاهش ۹.۹۸ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۲۸ دلار و ۱۰ سنت

تغییرات: کاهش ۱۵.۵۰ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۷۲۴ دلار

تغییرات: رشد ۰.۶۵ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۸۳۴ دلار

تغییرات: کاهش ۶.۱۰ درصدی

پولکادات (DOT): ۹ دلار و ۵۱ سنت

تغییرات: کاهش ۸.۸۲ درصدی

وضعیت تکنیکالی بیت کوین

ورود بیت کوین به کانال ۲۸ هزار دلار

حمایت: ۲۶ و ۲۰ هزار دلار.

مقاومت: ۳۰، ۳۵ و ۳۷ هزار دلار.

پیش بینی: روز گذشته در خصوص ناپایداری بیت کوین در محدوده سطح سی هزار دلار صحبت شد و پیش بینی شد که همچنان روند نزولی تداوم داشته باشد که امروز مجدد شاهد ریزش بیت کوین و کلیت بازار رمز ارزهای بودیم، در حال حاضر پیش بینی می‌شود که روند نزولی تا محدوده ۲۶ هزار دلار کاهش یابد و به طبع آن سایر رمزارزها نیز روند نزولی خود را حفظ کنند.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

ورود بیت کوین به کانال ۲۸ هزار دلار

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش کل بازار رمز ارزها: یک هزار و ۲۲۱ میلیارد دلار

ورود بیت کوین به کانال ۲۸ هزار دلار

شاخص ترس و طمع بیت کوین: ۱۳ واحد. (بهبود یک واحدی)

ورود بیت کوین به کانال ۲۸ هزار دلار

روند شاخص ترس و طمع

ورود بیت کوین به کانال ۲۸ هزار دلار

اخبار بازار رمزارزها

رئیس کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا می‌گوید بیت کوین باید به‌سمت الگوریتم اثبات سهام حرکت کند

راستین بهنام (Rostin Behnam)، رئیس کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات‌متحده (CFTC)، از مصرف بیش از حد انرژی بیت کوین ابراز تأسف کرد. گفتنی است که الگوریتم اثبات کار بیت کوین به انرژی زیادی برای حل وظایف محاسباتی شبکه آن نیاز دارد. بهنام معتقد است این ارز دیجیتال باید به‌سمت الگوریتم اثبات سهام حرکت کند که انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کند. او از ایده افشای میزان مصرف انرژی ارزهای دیجیتال نیز پشتیبانی کرده است.

یکی از مقامات بانک مرکزی انگلیس: سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال دوران سختی در پیش دارند

جان کانلیف، رئیس واحد ثبات مالی بانک مرکزی انگلیس، به سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال هشدار داد دوران به مراتب سخت‌تری در انتظار آنهاست. به گفته کانلیف، سخت‌گیری‌های فدرال رزرو و دیگر بانک‌های مرکزی جهان سبب می‌شود سرمایه‌گذاران «از دارایی‌های پر ریسک فاصله بگیرند».

وی همچنین افزود: وقوع جنگ در اوکراین هم باعث شد مردم سرمایه خود را به دارایی ایمن‌تر منتقل کنند. کانلیف در حالی این مطالب را مطرح کرد که فدرال رزرو برای مهار تورم در آمریکا نرخ بهره بانکی را افزایش داده است.

روسیه: پرداخت با ارزهای دیجیتال در نهایت قانونی خواهد شد

دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و تجارت روسیه، می‌گوید این کشور «دیر یا زود» پرداخت با ارزهای دیجیتال را قانونی اعلام می‌کند.

مانتوروف افزود: «بانک مرکزی و دولت روسیه هم‌اینک مشغول این قضیه هستند ولی همه می‌دانند که این فرایند به زمان احتیاج دارد.» این مقام روس تأکید کرد پرداخت با ارزهای دیجیتال در نهایت باید «مطابق با مقررات تعیین‌شده باشد.» گفتنی است دولت روسیه از ابتدای امسال مشغول بررسی طرح‌هایی برای پذیرش ارزهای دیجیتال بوده اما تاکنون نتوانسته این پروژه را به سرانجام برساند.

افت ارزش سهام ماینرهای آمریکایی بیت کوین، در بحبوحه سقوط بازار

در شرایطی که بازار ارزهای دیجیتال در سراشیبی سقوط قرار گرفته بود، ارزش سهام شرکت‌های فعال در حوزه استخراج بیت کوین هم با افت روبرو شده است. بر طبق این گزارش، ارزش هر سهم ماراتن دیجیتال هولدینگ از ابتدا امسال بیش از ۶۶ درصد کاهش یافته و قیمت هر سهم از حدود ۳۳ دلار به ۱۱ دلار رسیده است.

بارونز ادامه داد: بهای هر واحد از سهام رایوت بلاک چین در این بازه زمانی تقریباً ۶۶.۵ درصد و قیمت هر سهم کور ساینتیفیک بالغ‌بر ۶۲ درصد پایین آمده است. این در حالی است که ۳۸ درصد از هش‌ریت شبکه بیت کوین در ابتدای امسال در اختیار آمریکا بوده است.

عقب‌نشینی بهای بیت کوین همزمان با افت چشمگیر بازار سهام

طی ساعات اخیر و پس از باز شدن بازار سهام وال‌استریت، بیت کوین سطح حمایت ۲۹ هزار دلاری را شکست و بهای این ارز دیجیتال تا ۲۸,۹۲۰ دلار عقب‌نشینی کرد. در زمان تنظیم این خبر، بیت کوین با کاهشی ۳.۱ درصد نسبت به ۲۴ ساعت گذشته در محدوده ۲۹,۱۰۰ دلاری معامله می‌شود. این اتفاق همزمان با افت سریع شاخص‌های بازار سهام در ایالات متحده رقم خورد، زیرا شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ در نخستین ساعات معاملات ۲ درصد کاهش یافت و شاخص نزدیک ۱۰۰ نیز در مدت زمان مشابه ۲.۳ درصد افت کرد.

همچنین غافلگیری بزرگی امروز در بازار سهام رقم خورد و بهای سهام شرکت‌های غول‌های خرده فروشی والمارت و تارگت شاهد شدیدترین سقوط خود از زمان دوشنبه سیاه بازار در سال ۱۹۸۷ تاکنون بودند. گفتنی است که تحلیلگران در ماه‌های اخیر همواره بر همبستگی شدید بازار سهام و بهای بیت کوین تاکید کردند و تقریباً هر سقوط دارایی‌های پرریسکی مانند سهام، با کاهش قیمت بیت کوین همراه شده است.

بایننس توسعه‌دهندگان ترا را تشویق می‌کند تا به تیم بی‌ان‌بی چین بپیوندند

در حالی که تیم ترا در تلاش است تا آنچه را که از این پروژه ارز دیجیتال باقی‌مانده است را نجات دهد؛ توسعه‌دهندگان بیشتری از این پروژه بدنام جدا می‌شوند تا در جای دیگری مفید واقع شوند. حالا بایننس نیز موقعیت را مغتنم شمرده و به دنبال جذب توسعه‌دهندگان فعال برای پیوستن به تیم سازندگان بلاک چین خود است. این صرافی روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای قول داد از پروژه‌هایی که از بلاک چین ترا به بلاک چین بی‌ان‌بی چین (BNB Chain) مهاجرت کنند، حمایت مالی و زیرساختی خواهد کرد.

این وعده‌ها شامل بازاریابی، توسعه کسب‌وکار و توکن، حمایت از رشد جامعه کاربران و سرمایه‌گذاری از محل صندوق یک میلیارد دلاری بلاک چین بی‌ان‌بی می‌شود. هدف از چنین پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای، جذب توسعه‌دهندگان پروژه‌ها است تا به بایننس کمک کنند بلاک چین خود را گسترش دهد. گفتنی است که تاکنون چند پروژه مبتنی بر ترا دعوت بایننس را پذیرفته‌اند.

مایک نووگراتز سرانجام سکوت خود درباره سقوط توکن لونا را شکست

مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال و یکی از حامیان اصلی توکن شکست‌خورده لونا، سرانجام سکوت خود را شکست. طبق گفته‌های او، استیبل کوین UST که در اوایل ماه جاری پیوند خود را با دلار از دست داد، ایده بزرگی بود که شکست خورد. او که حتی نام لونا را روی بازوی خود تتو کرده، گفته که سقوط این توکن ناشی از شرایط نامطلوب بازار جهانی بوده است. این میلیاردر به سرمایه‌گذاران توصیه کرده است در سبد خود ارزهای دیجیتال متنوعی را هولد کنند تا کمترین آسیب را ببینند.

طرح پیشنهادی دو کوان برای شبکه ترا در حال کسب آرا مورد نیاز برای اجرایی‌شدن است

دو کوان، بنیان‌گذار و مدیرعامل ترافورم لبز روز چهارشنبه در شرایطی که یک نظرسنجی آنلاین اولیه نشان داد که پیشنهاد او برای هارد فورک از حمایت حداقلی برخوردار است، طرح پیشنهادی خود برای شبکه ترا را اعلام کرد. کوان در طرح پیشنهادی خود خواهان تغییر نام شبکه کنونی به ترا کلاسیک و توکن بومی آن به لونا کلاسیک شده و خواهان راه‌اندازی بلاک چین جدید ترا و توکن بومی آن شده است.

طبق این پیشنهاد، بلاک چین جدید استیبل کوین ناموفق UST را به طور کامل حذف می‌کند و در عوض بر اپلیکیشن‌های دیفای مبتنی بر ترا متمرکز می‌شود. همچنین شبکه کنونی تحت عنوان ترا کلاسیک به فعالیت خود ادامه می‌دهد، در حالی که دارندگان لونا در قالب ایردراپ توکن بلاک چین جدید را دریافت می‌کنند. گفتنی است که تا زمان نگارش این خبر در جریان رأی‌گیری بر سر این طرح، حدود ۶۴ درصد از رأی‌دهندگان از پیشنهاد فورک‌شدن شبکه حمایت کرده‌اند.

ایالت لوئیزیانا پذیرش ارزهای دیجیتال را بررسی می‌کند

به گزارش رسانه‌های محلی، مقام‌های ایالت لوئیزیانا در پی ایجاد کمیته‌ای برای پذیرش ارزهای دیجیتال هستند. این بدان معناست که مردم ساکن لوئیزیانا می‌توانند در آینده نزدیک پرداخت‌های خود را با ارزهای دیجیتال انجام دهند. طرح ایجاد این کمیته را مارک رایت، نماینده جمهوری‌خواه این ایالت ارائه داده بود. تصویب نهایی این طرح منوط به تأیید مجلس و سنای ایالت لوئیزیانا است. رایت معتقد است لوئیزیانا می‌تواند به ایالتی پیشرو در حوزه ارزهای دیجیتال تبدیل شود.

نقشه بازار

ورود بیت کوین به کانال ۲۸ هزار دلار

کد خبر 576281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.