اعزام اکیپ‌ها برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در قم

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: جمع‌آوری حیوانات از سطح شهر انجام می‌گیرد و در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۳۷، اکیپ‌ها برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد به محل اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعبدالله میرابراهیمی با اشاره به جمع‌آوری حیوانات از سطح شهر قم، اظهار کرد: در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۳۷، اکیپ‌ها برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد به محل اعزام می‌شوند. در محدوده شهرک قدس و صفاشهر کاربردی‌های کشاورزی و دامداری همچنان وجود دارند که به‌نوعی باعث تجمع حیوانات در آنجا می‌شود.

وی با بیان اینکه این نقطه کانون تجمع حیوانات است، ادامه داد: این حیوانات هر بار جمع‌آوری‌شده ولی این نقطه کانون است و دوباره سگ‌ها از بستر رودخانه به سمت شهر حرکت می‌کنند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم تصریح کرد: بخشی از سگ‌ها از محدوده شهرک شکوهیه، محور جعفریه و از شهرهای دیگر وارد شهر قم می‌شوند، همچنین در بعضی از شهرهای اطراف تهران حیوانات جمع‌آوری و در بیابان‌های قم رها می‌شوند که برخی از این موارد به سمت قم می‌آیند.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان در صورت مشاهده حیواناتی مانند سگ در سطح شهر باید با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند، گفت: از شهروندانی که بنا بر شرایط کسب‌وکار نیازمند نگهداری سگ بوده تقاضا داریم سگ‌ها را با هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان قلاده و شناسنامه‌دار و فقط در محل کار خود از آن‌ها نگهداری کنند.

میرابراهیمی در خصوص رها نکردن سگ‌ها در شهر، خاطرنشان کرد: اگر این سگ‌ها زاد و ولد کردند و نیاز به نگهداری آن‌ها نداشتند، می‌توانند برای جمع‌آوری آنها با سامانه ۱۳۷، تماس بگیرند تا در شهر رهاسازی نشوند.

کد خبر 576250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.