بازگشت شاخص کل به زیر سطح ۱.۶۰۰ میلیون واحد

بازار بورس امروز به دلیل ناپایداری بالای سطح یک میلیون ۶۰۰ هزار واحد شاهد افت ۱۱ هزار واحدی بود و به زیر سطح یک میلیون ۶۰۰ بازگشت، ۲۶۰ نماد در بورس و ۱۷۳ نماد در فرابورس روند منفی به خود گرفتند، بر اساس آخرین تحلیل انجام شده برآورد می‌شود که شاخص کل به سطح یک میلیون ۵۸۰ هزار واحد پولبک بزند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بازار امروز شاهد عقب نشینی مجدد گروه پالایشی و تأثیر منفی بر کلیت بازار بودیم، شپنا بیشترین تأثیر منفی را بر این روند داشت. در میان ریزش کلیت بازار تنها گروه محصولات شوینده بود که روند مثبت به خود گرفته بودند و دلیل آن نیز خبر افزایش نرخ محصولات این گروه بود،

بیشترین نمادهای تأثیرگذار منفی در بازار بورس امروز به ترتیب شپنا، شبندر، شتران، شستا، تاپیکو، شبریز و وغدیر بود.

بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بازار بورس تهران با افت ۱۱ هزار ۴۶ واحدی به سطح یک میلیون ۵۹۴ هزار ۹۷۷ واحد رسید، شاخص کل هم وزن با رشد کاهش پنج هزار ۱۸۶ واحدی در سطح ۴۴۲ هزار ۶۲۳ واحد قرار گرفت، شاخص کل بازار افت ۰.۶۹ درصد و شاخص هم‎وزن افت ۱.۶۱ درصد را تجربه کردند.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۹۷

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۶۰

فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با افت ۴۵ واحدی به سطح ۲۱ هزار ۶۴۳ واحد رسید و نسبت به روز گذشته افت ۰.۲۱ درصد تجربه کرد.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۸۰

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۷۳

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۶۴ هزار ۶۴۳ و ۳۴ هزار ۸۶۸ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۱۰ میلیارد ۲۵۱ و سه میلیارد ۸۶۸ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند

۲. خگستر

۳. شپنا

۴. آسیاتک

۵. فملی

بیشترین حجم معامله

۱. کمند

۲. خگستر

۳. خساپا

۴. شستا

۵. خودرو

بیشترین افزایش قیمت

۱. خریختح

۲. ولملت

۳. ورنا

۴. خچرخش

۵. قرن

بیشترین کاهش قیمت

۱. غسالم

۲. غپینو

۳. خاهن

۴. سکرما

۵. وتوس

وضعیت تکنیکالی شاخص کل‌

بازگشت شاخص کل به زیر سطح ۱.۶۰۰ میلیون واحد

بازگشت شاخص کل به زیر سطح ۱.۶۰۰ میلیون واحدحمایت: یک میلیون ۵۸۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۶۰۰ هزار واحد و یک میلیون ۶۵۰ هزار واحد.

پیش بینی: احتمال پولبک به سطح یک میلیون ۵۸۰ هزار واحد وجود دارد در صورتی که سطح یک میلیون ۵۸۰ از دست برود احتمال یک روند نزولی دو هفته‌ای وجود دارد.

مهم ترین‌های بازار

افزایش مشارکت در عرضه‌های اولیه ادامه دارد

در عرضه اولیه سابیک بیش از یک میلیون ۹۵۸ هزار و ۵۸۸ کد معاملاتی شرکت کردند و حداکثر ۱۹۵ سهم به هر کد معاملاتی اختصاص یافت.

شفاف سازی فولاد

بازگشت شاخص کل به زیر سطح ۱.۶۰۰ میلیون واحد

سید خاندوزی، وزیر اقتصاد در همایش تجلیل از برترین‌های بورس کالا درخصوص عرضه خودرو در بورس کالاگفت: در خصوص کالاهای منقول همچون خودرو در راستای کشف قیمت، دسترسی شفاف و زدودن رانت‌ها می‌توان از ظرفیت بورس کالا استفاده کرد.

وی درخصوص گواهی سپرده کالایی افزود: از رئیس سازمان امور مالیاتی و شورای عالی مالیات درخواست دارم با قید فوریت، حداکثر ظرف یک ماه موضوع مالیات بر ارزش افزوده معاملات گواهی سپرده کالایی را تعیین تکلیف کند.

وزیر اقتصاد درباره ظرفیت بورس کالا اظهار کرد: بورس کالا در حوزه‌های رصد تجارت، ذخایر کالا و نظام انبارداری کشور در پیوند با سامانه جامع تجارت و سند تحول که دولت اخیراً ابلاغ کرده، اهمیت فوق العاده ای دارد.

وی تصریح کرد: مسئله شناسایی مازاد بر نیاز داخل که قابلیت صادرات داشته باشد، به سهولت از سازوکارهای بورس کالا در رینگ صادراتی قابل انجام است.

صندوق توسعه ملی بزودی سبدگردانی در بورس را آغاز می‌کند

مهدی غضنفری؛ رئیس صندوق توسعه ملی در حاشیه همایش صندوق ثروت ملی وعدالت بین نسلی اظهار کرد: به زودی مانند صندوق‌های ثروت ملی دنیا و در چارچوب سیاست‌های دولت و نظام سبدگردانی را در بورس آغاز می‌کنیم و مطمئناً حضور صندوق در حوزه سرمایه‌گذاری در دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی کمک‌کننده خواهد بود

وی افزود: بهبود حاشیه سود فولادسازان حاشیه سود تولید میلگرد در چین بعد از چندین هفته به سر بردن در محدوده‌های منفی، بالاخره در هفته‌ای که گذشت به ۰.۱ درصد رسید. هزینه تولید میلگرد با ۲۹۴ واحد کاهش به ۴,۳۲۷ واحد رسید و سود تولید میلگرد با ۲۰۴ واحد افزایش به ۷ واحد رسید. حاشیه سود تولید کنندگان ورق گرم نیز با بهبود قابل توجه به منفی ۰.۵ درصد رسید. هزینه تولید ورق گرم ۲۸۷ واحد کاهش پیدا کرد و سود تولید این این محصول با ۲۱۷ واحد افزایش به منفی ۲۵ واحد رسید.

شکام و ثبت یک عملکرد عالی

صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز در عملکرد ۱۲ ماهه توانسته است به ازای هر سهم ۴۰۱ تومان محقق کند. سهم در سه فصل ابتدایی به ترتیب ۷۰، ۷۵ و ۱۰۵ تومان به ازای هر سهم محقق کرده بود و در فصل چهارم هم توانسته است در یک عملکرد عالی ۱۵۰ تومان به ازای هر سهم گزارش کند. این شرکت در سه فصل ابتدایی فروش‌های ۲۲۸، ۳۶۴ و ۵۶۸ میلیارد تومانی داشته است و فصل چهارم هم فروشی برابر ۶۷۳ میلیارد دارد. فروش سال ۱۴۰۰ رشد ۱۱۳ درصد نسبت به سال مالی قبل از آن دارد. در سال مالی ۹۹ حاشیه سود شکام برابر ۲۳ درصد بوده که در سال ۱۴۰۰ حاشیه سود به ۲۷ درصد رسیده است. در فصل چهارم هم حاشیه سود برابر ۲۳ درصد است. این شرکت دانش بنیان در شش ماهه سود عملیاتی ۱۸۱ میلیارد تومانی را گزارش کرد که در شش ماهه دوم با رشد ۵۳ درصد به ۲۷۶ میلیارد رسیده است. سود عملیاتی در سال مالی ۹۹ برابر ۱۷۲ میلیارد بوده است.

فایرا و گزارش خوب در ۱۲ ماهه

آلومینیوم‌ایران در عملکرد ۱۲ ماهه توانسته است به ازای هر سهم ۳۳۱ تومان محقق کند. سهم در سه فصل ابتدایی به ترتیب ۶۶، ۸۴ و ۷۹ تومان به ازای هر سهم محقق کرده بود و در فصل چهارم هم توانسته است در یک عملکرد خوب ۱۰۱ تومان به ازای هر سهم گزارش کند. این شرکت در سه فصل ابتدایی فروش‌های ۲,۴۵۵، ۲,۳۴۱ و ۲,۹۱۸ میلیارد تومانی داشته است و فصل چهارم هم فروشی برابر ۲,۷۵۶ میلیارد دارد. فروش سال ۱۴۰۰ رشد ۵۱ درصد نسبت به سال مالی قبل از آن دارد. در سال مالی ۹۹ حاشیه سود فایرا برابر ۳۸ درصد بوده که در سال ۱۴۰۰ حاشیه سود به ۳۴ درصد رسیده است. در فصل چهارم هم حاشیه سود برابر ۳۲ درصد است. غول آلومینیوم کشور در شش ماهه سود عملیاتی ۱,۵۷۰ میلیارد تومانی را گزارش کرد که در شش ماهه دوم با کاهش ۴ درصد به ۱,۵۱۰ میلیارد رسیده است. سود عملیاتی در سال مالی ۹۹ برابر ۱,۶۴۷ میلیارد بوده است

گزارش ۱۲ ماهه فروس

فروسیلیس ایران در عملکرد ۱۲ ماهه توانسته است به ازای هر سهم ۱۳۱ تومان محقق کند. سهم در سه فصل ابتدایی به ترتیب ۱۷، ۲۰ و ۶۳ تومان به ازای هر سهم محقق کرده بود و در فصل چهارم هم توانسته است در یک عملکرد متوسط ۳۱ تومان به ازای هر سهم گزارش کند. این شرکت در سه فصل ابتدایی فروش‌های ۲۰۲، ۱۵۴ و ۴۰۲ میلیارد تومانی داشته است و فصل چهارم هم فروشی برابر ۲۸۱ میلیارد دارد. فروش سال ۱۴۰۰ رشد ۹۹ درصد نسبت به سال مالی قبل از آن دارد. در سال مالی ۹۹ حاشیه سود فروس برابر ۵۱ درصد بوده که در سال ۱۴۰۰ حاشیه سود به ۵۷ درصد رسیده است. در فصل چهارم هم حاشیه سود برابر ۴۹ درصد است. این تولید کننده فروآلیاژ در شش ماهه سود عملیاتی ۱۵۷ میلیارد تومانی را گزارش کرد که در شش ماهه دوم با رشد ۱۵۰ درصد به ۳۹۲ میلیارد رسیده است. سود عملیاتی در سال مالی ۹۹ برابر ۲۶۴ میلیارد بوده است.

نقشه بازار

بازگشت شاخص کل به زیر سطح ۱.۶۰۰ میلیون واحد

کد خبر 576098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.