۶۴۷ هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد امسال حضور دارند

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ثبت نام کردند که ۵۳ درصد خانم‌ و ۴۷ درصد آقا هستند.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان آموزش سنجش کشور، عبدالرسول پورعباس در حاشیه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، اظهار کرد: ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب در این آزمون ثبت نام کردند، این افراد در ۱۳۵ کد رشته امتحانی با هم رقابت می‌کنند که ۵۳ درصد از داوطلبان خانم‌ها و ۴۷ درصد آقایان هستند.

وی افزود: آزمون کارشناسی ارشد امروز صبح _چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه_ در ۶۳ رشته و ۶۸ هزار داوطلب، فردا _پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه_ در ۳۵ رشته و ۳۳۱ هزار داوطلب و روز جمعه ۲۹ اردیبهشت در ۳۷ رشته و ۲۴۷ هزار داوطلب برگزار می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: آزمون در ۱۸۶ شهرستان و ۳۸۱ حوزه اصلی و ۱۷۷۰ حوزه فرعی برگزار می‌شود و سازمان سنجش تلاش کرده برای اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون را افزایش دهیم.

اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد اواخر خرداد ماه

عبدالرسول پورعباس گفت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته اواخر خرداد ماه اعلام می‌شود و انتخاب رشته در اوایل تیرماه انجام می‌شود. پیش بینی می‌کنیم پس از دو سال شرایط کرونایی و تأخیر در برگزاری آزمون و اعلام نتیجه امسال در موعد مقرر نتایج نهایی در نیمه اول شهریور اعلام شود تا پذیرفته شدگان در آغاز سال تحصیلی سر کلاس حاضر شوند.

وی درباره میزان ظرفیت پذیرش، یادآور شد: سال گذشته بیش از ۱۳۰ هزار نفر پذیرفته شدند؛ امسال پیش بینی می‌شود ظرفیت پذیرش افزایش پیدا کند و حدود ۳۰ درصد داوطلبان پذیرفته شوند که با احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت پذیرش بیشتر خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به اهمیت درج معدل صحیح از سوی داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱، ادامه داد: نمره کل آزمون کارشناسی ارشد شامل ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل دوره کارشناسی است. از داوطلبان خواهش می‌کنم که معدل صحیح را درج کنند و اگر معدل خود اظهاری داوطلب با معدل درج شده در مدرک کارشناسی مغایرت داشته باشند قبولی داوطلب لغو می‌شود. در زمان انتخاب رشته هم داوطلبان یک بار دیگر فرصت دارند که معدل صحیح را درج کنند.

پورعباس خاطرنشان کرد: آزمون در امنیت کامل در حال برگزاری است اما به داوطلبان توصیه می‌کنیم که به هیچ وجه از وسایل ممنوع مثل تلفن همراه، هندزفری و … استفاده نکنند، داشتن موبایل در جلسه امتحان به هر شکل محرومیت برای داوطلب دارد.

کد خبر 576049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.