اصلاح هندسی ۱۱ تقاطع پرترافیک یزد تا یک ماه آینده

سرپرست مدیریت مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد با اشاره به تصویب طرح اصلاح هندسی میدان ریاضی در این شهر، گفت: طرح اصلاح هندسی ۱۱ تقاطع پرترافیک شهر یزد تا یک ماه آینده نهایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید دهقان امروز _چهارشنبه، بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه_ در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد، اظهار کرد: در حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار سفر به صورت روزانه در یزد انجام می‌شود که حدود ۷۰ درصد آن شخصی و تک سرنشین است.

وی با اشاره به اینکه این وضعیت برای بسیاری از نقاط و خیابان‌های یزد مطلوب نیست، ادامه داد: در اصلاح هندسی برخی میادین فعلی یزد پیشنهادهایی مبنی بر چراغ‌دار شدن میدان ریاضی ارائه شده است.

سرپرست مدیریت مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد گفت: نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم، این است که هیچ استانداردی در جهان برای میدان دارای چراغ ترافیکی ارائه نشده است و ما در کشور شاهد چنین مواردی هستیم. در تمام اصلاح‌های هندسی انجام شده نیز شاهد آن هستیم که چهارراه چراغ‌دار بسیار بیشتر از میدان چراغ‌دار توانسته است از حجم ترافیک سنگین منطقه بکاهد.

دهقان افزود: با توجه به شاخص‌های مختلف از جمله واردات و تولید زیاد خودرو که در کشورمان وجود دارد، حجم ترددها در حال افزایش است و برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلی باید به سمت تقویت حمل‌ونقل عمومی حرکت کند.

وی با تاکید بر اینکه تا یک ماه آینده طرح‌های اصلاح ترافیکی ۱۱ تقاطع استان یزد به صحن شورای اسلامی شهر ارائه خواهد شد، تصریح کرد: در صورتی که این طرح‌ها در این نقاط به اجرا برسد، بخشی از بار ترافیکی کاهش می‌یابد.

سرپرست مدیریت مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی در حوزه ترافیک میادین کشور و یزد رعایت نشدن حق تقدم است، خاطرنشان کرد: لازم است در حوزه ترافیک شهری فرهنگ‌سازی‌های بیشتری انجام شود.

کد خبر 575980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.