اقدام به خرید یا فروش طلا نکنید!

یک کارشناس بازار طلا و سکه گفت: رفتار بازار در روزهای اخیر نوسانی است؛ توصیه می‌شود افرادی که در بازار طلا قصد سرمایه‌گذاری دارند، اقدام به خرید یا فروش طلا نکنند.

«عباد محمدولی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طی چند روز گذشته، شاهد افزایش قیمت در بازار طلا بودیم؛ به‌طوری‌که هر مثقال طلا به شش میلیون و ۸۰ هزار تومان نیز رسید. پس از اجرای طرح جدید یارانه و توقف مذاکرات با انتشار اخبار مبنی بر اینکه مذاکرات وین شاید برگشت‌ناپذیر باشد، شاهد افزایش قیمت در بازار طلا در واکنش به این اخبار بودیم.

وی افزود: مشخص بود که افزایش قیمت‌ها، تنها طی چند روز اتفاق می‌افتد و در ادامه بازار به نوعی به ثبات می‌رسد. در بازار طلا و سکه هر قدر بازار ثبات بیشتری داشته باشد، مشتری راحت‌تر می‌تواند تصمیم بگیرد؛ اما در بازارهای نوسانی، تصمیم‌گیری برای معامله گران مشکل است.

این کارشناس بازار طلا و سکه گفت: هر مثقال طلا در ادامه از شش میلیون ۸۰ هزار تومان با شروع هفته اخیر به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. انس جهانی طلا نیز نسبت به روزهای گذشته حدود ۶۰ تا ۷۰ دلار کاهش داشته که نشان می‌دهد، اخبار منتشر شده بیشتر خبرسازی و اقدام برای بازارسازی از طرف افراد سودجو بوده است.

محمدولی اضافه کرد: همواره به مخاطبان توصیه شده است در بازارهای نوسانی کاذب اقدام به معامله و خریدوفروش نکنند؛ زیرا متضرر خواهند شد. افرادی که در بازار طلا قصد سرمایه‌گذاری دارند، به عنوان بازاری که در کوتاه‌مدت ارزش افزوده و سود خواهد داشت، نباید به آن نگاه کنند.

وی تصریح کرد: بازاری که قیمت هر مثقال طلا روزانه ۱۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد، پایدار نیست و به روند کاهشی نیز می‌رسد. این موضوع برای کسانی که در این بازار سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ریسک بالایی ایجاد می‌کند. بنابراین لازم است مردم در بازارهای نوسانی، اقدام به خرید یا فروش طلا نکنند.

کد خبر 575891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.