دیابت خطر مرگ‌ومیر بیماران کرونایی را دو برابر افزایش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خطر مرگ‌ومیر در میان بیماران دیابتی دو برابر بیشتر از دیگران است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر بیماری دیابت بر مرگ‌ومیر ناشی از کووید -۱۹ بررسی جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف ۱۵۸ مطالعه که شامل بیش از ۲۷۰ هزار شرکت‌کننده از سراسر جهان بود را ارزیابی کردند تا مشخص شود کووید -۱۹ چگونه بر افراد مبتلا به دیابت تأثیر می‌گذارد.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افراد مبتلا به دیابت ۱.۸۷ برابر بیشتر از افراد بدون دیابت در معرض خطر مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کووید -۱۹ قرار دارند، ۱.۵۹ برابر بیشتر در ICU بستری می‌شوند، ۱.۴۴ برابر بیشتر به تنفس مصنوعی نیاز پیدا می‌کنند و ۲.۸۸ برابر بیشتر دچار نوع شدید بیماری کووید -۱۹ می‌شوند.

به گفته محققان بیماران مبتلا به دیابت در مقایسه با بیماران بدون دیابت در معرض خطر بیشتر نیاز به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و اکسیژن مکمل یا بستری شدن به عنوان بیماری با شرایط بحرانی هستند. خطر مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کووید -۱۹ نیز در میان افراد مبتلا به دیابت به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند. با این وجود کنترل قند خون در این بیماران می‌تواند خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری و بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه را کاهش دهد.

کد خبر 575842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.