از بازداشت قاتل یک هفته قبل از عروسی تا انتقال پسر عموی قاتل به بیمارستان روانی

بازداشت قاتل مسلح یک هفته قبل از جشن عروسی، دستگیری اعضای گروه گشت ارواح، سرقت از مشتری‌های عتیقه با بی‌هوشی، کلاهبرداری مرد هزار چهره از ۲۰ زن، کشف بیش از ۲۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق، انتقال پسر عموی قاتل به بیمارستان روانی را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، چندی قبل ماجرای قتل پسر جوانی با شلیک گلوله در کرج به پلیس مخابره شد و خیلی زود تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی کرج برای دستگیری عامل این جنایت وارد عمل شدند. کارآگاهان با تحقیقات میدانی پی بردند که مقتول و عامل جنایت از ۲۰ روز قبل در یک باغ با هم اختلاف پیدا کرده و درگیر شده‌اند و قاتل روز جنایت با حضور در خانه پسر عموی مقتول دست به این قتل زده است و پسر جوان پسر انتقال به بیمارستان به کام مرگ فرو رفته است.

همین سرنخ‌ها کافی بود تا متهم خیلی زود در عملیات پلیسی دستگیر و به قتل جوان ۲۵ ساله با انگیزه اختلاف قبلی اعتراف کند. متهم پس از دستگیری در اعترافات خود اظهار کرد: ۲۰ روز قبل در یک باغ دور هم جمع شده و مست بودیم که با قاتل درگیر شدم و همین باعث شروع کینه من از قاتل شد.

وی افزود: اختلافات ما ادامه داشت تا اینکه روز حادثه به خانه پسر عموی پسر جوان رفتم و مقتول نیز در آنجا حضور داشت و من در یک لحظه و با توجه به اینکه اسلحه همراه خود داشتم با پسر جوان درگیر و اقدام به تیراندازی به سمت او کردم. من قصد قتل نداشتم، حتی وقتی مقتول با شلیک اسلحه من زخمی شد او را به بیمارستان رساندم و تلاش کردم مانع مرگ او شوم اما موفق نشدم. باور کنید پشیمان هستم و به خانواده مقتول تسلیت می گویم، هفته آینده جشن عروسی‌ام است اما بخاطر این اتفاق همه زندگی‌ام خراب شد.

بنا بر این گزارش، متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان دایره جنایی پلیس آگاهی کرج قرار دارد.

دستگیری اعضای گروه گشت ارواح

سرهنگ کاووس محمدی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس اظهار کرد: درپی مطالبات مردمی و انتشار یک فیلم در فضای مجازی مبنی بر اینکه افرادی موسوم به گشت ارواح در ساعت‌های پایانی شب با استفاده از یک دستگاه خودرو سواری باعث ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان در شیراز شده و متواری می‌شوند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اعضای این گروه ضمن پوشاندن سر و صورت خود با پارچه‌های سفید رنگ و حضور در خیابان‌های شهر شیراز، باعث ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان و ایجاد بی‌نظمی در سطح شهر شیراز شده بودند، افزود: با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، مأموران گشت امنیت اخلاقی هر سه متهم را شناسایی و آن‌ها را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس ادامه داد: متهمان در تحقیقات به جرم خود اقرار و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی، به مرجع قضائی معرفی شدند. امنیت، آرامش و آسایش مردم خط قرمز پلیس است و کارکنان فراجا با هرگونه فعالیت افراد مخل نظم و امنیت برخورد قاطع و قانونی خواهند داشت.

سرقت از مشتری‌های عتیقه با بی‌هوشی

سرهنگ علی آکار رئیس اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان کرمان اظهار کرد: درپی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از طریق فضای مجازی با عنوان فروش عتقیه، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش کارآگاهان، انجام اقدامات تخصصی و پلیسی گسترده و جمع‌آوری مدارک میدانی، باند چهار نفره کلاهبرداران شناسایی و متهمان در چند عملیات هماهنگ در کرمان دستگیر شدند. متهمان با درج آگهی فروش عتیقه و کالا با قیمت‌های وسوسه‌انگیز در فضای مجازی، افراد را ترغیب به خرید می‌کردند.

رئیس اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی کرمان ادامه داد: پس از اینکه خریدار در محل تعیین شده حضور پیدا می‌کرد و اطمینان کلاهبرداران از اینکه خریدار وجه مورد معامله (سکه و دلار) را همراه خود دارد، با ترفندی خاص و خوراندان مواد بی‌هوش کننده به خریدار، دلارها و سکه‌های وی را سرقت می‌کردند و به سرعت از محل متواری می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه متهمان به پنج مورد کلاهبرداری در سایر استان‌های کشور به ارزش ۱۲ میلیارد ریال اعتراف کردند و تحقیقات جهت کشف جرایم احتمالی متهمان و شناسایی مال‌باختگان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: شهروندان توجه داشته باشند روش‌های عجیب دریافت وجه کالا، قیمت‌های وسوسه‌انگیز و پایین‌تر از عرف می‌تواند نشانه‌ای برای انجام کلاهبرداری باشد و برای انجام هرگونه معامله‌ای چه در فضای واقعی و چه فضای مجازی، حتماً با نزدیکان مورد اعتماد خود مشورت کنند یا از پلیس کمک بگیرند.

کلاهبرداری مرد هزار چهره از ۲۰ زن

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری مردی ۵۰ ساله‌ای که از ۲۰ زن کلاهبرداری کرده بود، اظهار کرد: دوم اسفندماه سال گذشته، زن جوانی با مراجعه به پلیس شکایت خود را از یک مرد میانسال به اتهام سرقت ثبت کرد.

وی افزود: زن جوان در طرح شکایت خود مدعی شد که مدتی قبل با مرد میانسالی آشنا شدم که خود را فردی نیکوکار معرفی کرد و ادعا کرد سرپرستی کودکان بی‌سرپرست را بر عهده دارد، در یکی از ارگان‌های معتبر دولتی مشغول به کار است و می‌تواند مشکلاتم را حل کند. این مرد به این طریق اعتماد من را جلب کرد و یک روز به بهانه فروش وسایل خانه خود من را به خانه‌ای برد اما در خانه مرا با خوراندن آبمیوه مسموم بیهوش کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: در بررسی‌های انجام شده توسط کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی مشخص شد که شکایت‌های مشابهی از این متهم به ثبت رسیده است و متهم بعد از شناسایی طعمه‌های خود که اغلب بانوان بودند خود را مأمور پلیس، مأمور اطلاعات یا کارشناس دادگستری معرفی کرده و از این طریق اقدام به سرقت به شیوه بیهوشی و کلاهبرداری می‌کند.

وی تصریح کرد: این متهم در اواخر فروردین‌ماه در شهر پرند شناسایی و طی یک عملیات پلیسی سریعاً دستگیر شد. متهم بعد در اعترافات خود گفت هفت سال کارمند یک اداره دولتی بودم اما با همسر اولم مشکل پیدا کردم به خاطر شکایت او به زندان افتادم و از هم جدا شدیم. بعد به خاطر سوءپیشینه از محل کار اخراج شدم و بعد از بیکار شدن به شبکه هرمی گلدکوئیست پیوستم.

سردار لطفی با بیان اینکه متهم در ادامه اظهار کرد به افراد زیادی بدهکار شدم و برای همین سر راه زنان قرار می‌گرفتم و از آن‌ها کلاهبرداری می‌کردم، خاطرنشان کرد: با توجه به دستگیری و اعتراف صریح متهم به جرم خود، تاکنون ۲۰ مال‌باخته، متهم را شناسایی کرده‌اند و تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

کشف بیش از ۲۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اظهار کرد: عملیات کلانتری تهرانسر روز گذشته حین گشت‌زنی در محله تهرانسر به یک دستگاه خودرو وانت بار که درحال تخلیه بار بوده مشکوک و برای بررسی بیشتر به خودرو مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه مأموران به خودرو مراجعه کردند و متهم به محض مشاهده خودروی پلیس بلافاصله سوار بر خودرو شده و متواری می‌شود، افزود: در یک تعقیب و گریز خودرو با اقتدار پلیس متوقف و متهم زمین‌گیر و دستگیر می‌شود و در بررسی داخل خودرو ۵۱۴ باکس به مقدار ۲۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق و خارجی کشف می‌شود و متهم از ارائه هرگونه مجوز قانونی عاجز می‌ماند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهم ۳۰ ساله در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و توزیع سیگار قاچاق و خارجی در سطح شهر تهران معترف و کارشناسان ارزش اموال کشف شده را سه میلیارد ریال اعلام کردند. متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

انتقال پسر عموی قاتل به بیمارستان روانی

رسیدگی به این پرونده از ساعت ۷:۳۰ صبح یکشنبه و به‌دنبال گزارش قتل مردی ۷۰ ساله از سوی مأموران کلانتری ۱۵۷ مسعودیه به بازپرس محمد تقی شعبانی آغاز شد. با حضور بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم، با جسد پیرمرد در حالی که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود مواجه شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد پسرعموی مقتول به نام هرمز که میهمان خانه‌اش بوده دست به این قتل زده و تصمیم داشته که همسر و دختر بزرگ مقتول را نیز به قتل برساند که موفق نشده است.

متهم در تحقیقات اظهار کرده بود: پسرعمویم مرا طلسم کرده بود. من هم برای اینکه از طلسم او نجات پیدا کنم، نقشه قتلش را کشیدم. به عنوان میهمان وارد خانه او شدم و با چاقو او را به قتل رساندم. درحالی که متهم چنین اظهاراتی داشت، بررسی‌ها نشان می‌داد که مقتول مردی مورد اعتماد و از ریش‌سفیدان فامیل بوده و اقوام و دوستان برای او احترام زیادی قائل بوده‌اند و با اظهارات متهم همخوانی ندارد.

از سویی خانواده مقتول نیز به دادسرای امور جنایی رفته و درخواست قصاص متهم را ثبت کردند. باتوجه به اینکه وضعیت روحی متهم مناسب نبود به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران، او به بیمارستان روانی منتقل شد تا تحت درمان و آزمایشات قرار گیرد و متخصصان پزشکی قانونی وضعیت روانی او را بررسی کنند.

کد خبر 575811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.