لزوم تبدیل تبریز به شهری امن برای شهروندان

شهردار تبریز گفت: آماده برگزاری هرچه بیشتر جلسات فنی و علمی هستیم تا شاهد دستیابی به دستاوردهای علمی و عملی جهت استفاده از فناوری‌های نوین ساختمانی باشیم تا تبریز را به شهری امن برای ساکنان تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یعقوب هوشیار با اشاره تبدیل تبریز به شهری امن برای ساکنان، اظهار کرد: با توجه به شرایط استقرار کلان‌شهر تبریز در مجاورت گسل‌های فعال و مشکلات عدیده امدادرسانی در برخی مناطق آن، خواسته‌ایم با تبادل اطلاعات داخلی و خارجی از طریق برگزاری وبینار تخصصی به افزایش آگاهی مهندسان کمک کرده و پذیرای تجارب بین‌المللی باشیم تا بتوانیم در نهایت با نگاهی بلندمدت تبریز را به شهری امن برای ساکنانش بدل کنیم.

وی ادامه داد: آماده برگزاری هرچه بیشتر جلسات فنی و علمی هستیم تا شاهد دستیابی به دستاوردهای علمی و عملی جهت استفاده از فناوری‌های نوین ساختمانی باشیم.

شهردار تبریز با بیان اینکه این وبینار مقدمه همکاری بلندمدت با سایر مؤسسات به خصوص مؤسسات ژاپنی است، ادامه داد: از پروفسور اگیرا وادا، رئیس جامعه جداگرهای لرزه‌ای ژاپن درخواست همکاری داریم تا در آینده نزدیک بتوانیم تعاملات بسیار خوبی را با آن نهاد داشته باشیم.

وی تصریح کرد: روش‌های مدیریت خطر بلایا، مقاوم‌سازی و توان‌بخشی با تاکید بر سیستم جداگرهای لرزه‌ای در ساختمان‌ها و ارتقای آمادگی اجتماعی و دانش برای واکنش‌های اضطراری در کنار انتقال تکنولوژی می‌تواند از موارد این همکاری باشد.

هوشیار اظهار امیدواری کرد: در این سمینار و ورکشاپ تخصصی با بررسی تجارب مشترک دو کشور ایران و ژاپن از نگاه مهندس سازه و زلزله‌شناس برجسته ژاپنی پروفسور آگیرا وادا و متخصصان برجسته خارجی و داخلی و همچنین با ارائه راهکارهای عملی به دست آمده، بتوانیم به راهکارها و پیشنهادهای مفیدی جهت مدیریت بهینه حوادث غیرقابل پیش‌بینی در کشورمان دست یابیم.

کد خبر 575778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.